نویسنده: محمدرضا زارع‌رفیع دوشنبه، 30 دی 1398
ساعت 20:00

GPU کنسول PS5 از نظر توان با RTX 2070 Super قابل مقایسه است

5 از 5

در جدیدترین اخبار بازی در بازی‌مگ؛ براساس یک گزارش جدید، توان گرافیکی PS5 احتمالا با کارت‌های گرافیک RTX 2070 Super ان‌ویدیا قابل مقایسه است.

سونی و مایکروسافت در اواخر سال ۲۰۲۰، کنسول‌های نسل نهمی PlayStation 5 و Xbox Series X را وارد بازار می‌کنند. هیچ کدام از این دو کنسول به صورت کامل و همراه با مشخصات دقیق سخت‌افزاری معرفی نشده است، اما پیرامون Xbox Series X، مایکروسافت قبلا تایید کرده بود که این دستگاه قرار است حدودا دو برابر Xbox One X از قدرت گرافیکی برخوردار باشد. لازم به ذکر است که Xbox One X از نظر تئوری حدودا ۶ ترافلاپس توان گرافیکی دارد.

PCMag  اخیرا گزارشی منتشر کرده و به بررسی شایعاتی پرداخته که مدتی پیش از قدرت پردازشی حدود ۹ ترافلاپسی PlayStation 5 گفته بود. بنابر اطلاعات منتشر شده در این گزارش، PlayStation 5 دارای توانایی‌های بسیار مدرن و قابل رقابت با جدیدترین کارت‌های گرافیک موجود در بازار برای PC است و این GPU که در گزارش‌های قبلی با اسم رمز «Oberon» معرفی شده، 2.000 گیگاهرتز قدرت و ۹٫۲ ترفلاپس توان پردازش گرافیکی دارد. این GPU از این نظر قابل رقابت با کارت‌های گرافیک قدرتمند و مدرن GeForce RTX 2070 Super هست که این کارت گرافیک پی‌سی نیز اندکی بیش از ۹ ترافلاپس توان پردازش گرافیکی دارد. با این وجود، تحلیل PCMag به اینجا می‌رسد که کارکرد بسیار بهینه‌تر Oberon برای PS5 باعث می‌شود تا PlayStation 5 عملکرد گرافیکی بهتری نسبت به کارت گرافیکی موردمقایسه داشته باشد.

لازم به ذکر است که PCMag صرفا به تحلیل و مقایسه اطلاعات تاییدنشده‌ای از قدرت گرافیکی PS5 پرداخته و سونی، هنوز رسما هیچ کدام از مشخصات سخت‌افزاری کنسول را به صورت دقیق فاش نکرده است. با این وجود و در صورتی که اطلاعات فاش شده درست باشند، می‌توان گفت که کنسول‌های نسل نهمی از سطح تکنولوژی کاملا مدرن و به‌روزی بهره خواهند گرفت که خبر بسیار جذابی برای طرفدارن است.

پیرامون موعد رونمایی از PlayStation 5، سونی تاکنون اظهارنظری نداشته ولی بسیاری از تحلیلگران، معتقد هستند که این اتفاق در آینده بسیار نزدیک و احتمالا در ماه آینده میلادی (فوریه ۲۰۲۰) صورت می‌گیرد.

برچسب‌ها
  • هیچ نظری یافت نشد
لطفا برای ثبت نظر خود وارد شوید و یا ثبت نام کنید.