نویسنده: محمدرضا زارع‌رفیع شنبه، 12 بهمن 1398
ساعت 16:00

مایکروسافت ظاهرا در گذشته برای تصاحب Platinum Games تلاش کرده بود

0 از 5

در جدیدترین اخبار بازی در بازی‌مگ؛ براساس یک گزارش جدید، مایکروسافت ظاهرا در سال ۲۰۱۹ تلاش ناموفقی را برای تصاحب PlatinumGames داشته است.

یک گفتگوی توییتری، فاش می‌کند که شرکت مایکروسافت ظاهرا در سال گذشته برای خریداری استودیو پلاتینیوم گیمز شانس خود را امتحان کرده بود. لازم به ذکر است که این دو شرکت، در گذشته نیز همکاری نزدیکی برای ساخت بازی انحصاری ایکس‌باکس وان یعنی Scalebound داشتند، عنوانی که البته هرگز تکمیل نشد و درنهایت توسط مایکروسافت کنسل شد.

استودیو PlatinumGames، اخیرا عنوان انحصاری نینتندو سوییچ The Wonderful 101 را معرفی کرد که پس از این رونمایی، تحلیلگر موسسه Niko Partners یعنی Daniel Ahmad که به عنوان یکی از مورداعتمادترین تحلیلگران صنعت بازی با دسترسی به اطلاعات داخلی شرکت‌ها هم شناخته می‌شود، در یک پست توییتری گفت که پلاتینیوم گیمز اخیرا سرمایه قابل توجهی را از کمپانی چینی Tencentدریافت کرده است. پس از این پست، یکی از خبرنگاران صنعت گیم یعنی Brad Sams نیز پاسخی ارسال و گفت که «تقریبا مطمئن است» که مایکروسافت در سال گذشته قصد تصاحب پلاتینیوم‌گیمز را داشته است. به گفته سمز، او حدس می‌زند که توافق درنهایت نهایی نشد یا شرکت‌ها تصمیم گرفتند استراتژی دیگری را دنبال کنند. پس از این، Daniel Ahmad نیز گفت که PlatinumGames با چند شرکت مذاکره کرده و مایکروسافت تنها مورد نبوده است.

پیرامون اصل این خبر، البته هیچ کدام از دو شرکت موضوع را تایید یا رد نکرده‌اند؛ با این حال با در نظر گرفتن اعتبار منابع این گزارش، می‌توان چنین اتفاقی را محتمل دانست. در صورت صحت، سوال اصلی می‌تواند این باشد که توافق به چه دلایلی انجام نشد. پیرامون این مسئله، طرفداران گمانه‌زنی‌هایی نظیر کنسل شدن ناگهانی بازی Scalebound از جانب مایکروسافت، استراتژی احتمالی مستقل و چند پلتفرمی باقی ماندن پلاتینیوم گیمز و ... را مطرح کرده‌اند که جالب توجه هستند.

ذکر این نکته نیز خالی از لطف نیست که فیل اسپنسر، بارها از اهمیت بازار ژاپن و تلاش برای گسترش نفوذ ایکس‌باکس در آن گفته بود و به نظر می‌رسد که مایکروسافت، احتمال تصاحب یک تیم بازی‌سازی ژاپنی را هموراه مدنظر داشته است.

برچسب‌ها
  • هیچ نظری یافت نشد
لطفا برای ثبت نظر خود وارد شوید و یا ثبت نام کنید.