نویسنده: محمدرضا زارع‌رفیع پنج شنبه، 01 اسفند 1398
ساعت 18:00

بازی GTA 4 با چند تغییر مجددا در فروشگاه استیم قرار خواهد گرفت

5 از 5

در جدیدترین اخبار بازی در بازی‌مگ؛ با اعلام راک‌استار گیمز، بازی Grand Theft Auto IV به زودی مجددا برای فروش در فروشگاه استیم قرار می‌گیرد.

حدود یک ماه پیش فاش شد که بازی Grand Theft Auto 4 به خاطر پایان پشتیبانی مایکروسافت از سرویس Games For Windows Live، حالا برای فروش از فروشگاه دیجیتالی استیم حذف شده است. راک‌استار در همان مقطع اعلام کرده بود که به دنبال راهکارهای جایگزین برای بازگرداندن بازی به فروشگاه است و در همین ارتباط، اخیرا اعلام شده که طرفداران به زودی می‌توانند این بازی را بار دیگر از استیم یا فروشگاه‌های مشابه تهیه کنند. گفتنی است که عرضه مجدد بازی، با تغییراتی نیز همراه خواهد بود که مهم‌ترین آن، حذف شدن کامل بخش چندنفره آنلاین بازی است.

راک‌استار در جریان اطلاعیه اخیر خود، گفته که این بازی حالا با عنوان جدید «Grand Theft Auto 4: Complete Edition» قرار است از روز ۱۹ مارس (۲۹ اسفند) مجددا در فروشگاه استیم و سایر پلتفرم‌های توزیع دیجیتال بازی قرار بگیرد. با این حال صرف نظر از عنوان جدید، این نسخه به شکل کامل فاقد بخش چندنفره است و البته قرار است جانشین هر دو بازی Grand Theft Auto IV و Grand Theft Auto: Episodes from Liberty City باشد، چون این نسخه جدید هر دو بازی را نیز شامل می‌شود. به گفته راک‌استار، نسخه موجود برای دارندگان فعلی GTA 4 نیز با نسخه جدید جایگزین خواهد شد و این دسته از بازیکنان برای مثال حتی اگر فقط مالک GTA 4 نیز بوده باشند، بازی آن‌ها با نسخه Complete Edition جایگزین می‌شود.

در ادامه اطلاعیه راک‌استار، این شرکت تایید کرده که فایل‌های ذخیره بازی از نسخه قبل نیز با نسخه جدید Complete Edition سازگاری دارد؛ با این حال Steam Achievements تا زمان عرضه بازی در مارس در دسترس نخواهد بود. لازم به ذکر است که نسخه کامپیوتر Grand Theft Auto 4 اصالتا تحت پلتفرم Games for Windows Live توسعه داده شده و از آنجایی که مایکروسافت مدتی هست به پشتیبانی از سرویس خاتمه داده، دیگر امکان ساخت کلیدهای موردنیاز بازی توسط پلتفرم وجود نداشته است و همین موضوع باعث حذف صفحه این بازی در فروشگاه استیم شده بود.

نسخه Complete Edition بازی غیر از حذف بخش چندنفره، فاقد سه ایستگاه رادیویی - RamJam FM، Self-Actualization FM و Vice City FM - نیز هست که البته ظاهرا این سه ایستگاه رادیویی، به شکل موقت از بازی حذف شدند. برای تهیه نسخه دیجیتالی بازی از استیم، کار بسیار ساده و در حد دریافت آپدیت جدید است. با این حال دارندگان نسخه فیزیکی بازی یا کسانی که بازی را از Windows Store تهیه کردند این روش متفاوت است. بر این اساس، کدهای موجود در بسته‌بندی فیزیکی بازی، حالا قابل ارائه برای دریافت نسخه دیجیتالی و جدید توسط راک‌استار هستند. دارندگان نسخه Windows Store بازی نیز باید اکانت مایکروسافت خود را با Rockstar Social Club همگام کنند که این نیز باعث جایگزینی نسخه جدید Grand Theft Auto 4: Complete Edition با نسخه قبلی در آن پلتفرم می‌شود.

برچسب‌ها
  • هیچ نظری یافت نشد
لطفا برای ثبت نظر خود وارد شوید و یا ثبت نام کنید.