نویسنده: محمدرضا زارع‌رفیع جمعه، 02 خرداد 1399
ساعت 12:00

PlatinumGames شایعات درباره تصاحب توسط مایکروسافت را رد کرد

0 از 5

در جدیدترین اخبار بازی در بازی‌مگ؛ به گفته PlatinumGames شایعه خرید این استودیو توسط مایکروسافت درست نیست و اصلا چنین بحثی حتی مطرح هم نشده است.

در حالی که در طول ماه‌های اخیر، خبرهای مختلفی از استودیو ژاپنی PlatinumGames و حرکت این استودیو به سمت استقلال بیشتر از ناشران منتشر شده بود، شایعاتی نیز وجود داشته که کمپانی مایکروسافت نسبت به تصاحب این استودیو و فعال کردن آن‌ها زیر چتر پلتفرم Xbox علاقمند بوده است. PlatinumGames مدتی پیش خبر از معرفی چهار بازی جدید را داد که در کنار پروژه‌های فعلی شرکت محسوب می‌شوند و البته یکی از این بازی‌های جدید، اولین عنوان تاریخ استودیو است که خود پلاتینیوم‌گیمز آن را منتشر خواهد کرد. شایعاتی نیز درباره دریافت سرمایه جدید توسط شرکت و تاسیس استودیو جدید نیز وجود داشت، مواردی که همگی نشان می‌دهد که این شرکت ژاپنی مایل است تا مثل سابق، به عنوان یک کمپانی بازی‌سازی چندپلتفرمی فعال باشد.

Atsushi Inaba از مدیران ارشد پلاتینیوم‌گیمز، اخیرا در مصاحبه‌ای تازه نسبت به شایعات اخیر در زمینه تصاحب استودیو توسط مایکروسافت واکنش نشان داده، و گفته که این ادعاها درست نیستند و اصولا حتی چنین پیشنهادی حتی مطرح هم نشده است.

من هم برخی از این شایعات درباره علاقه Xbox به خرید PlatinumGames را خوانده‌ام، و پیش خودم گفتم که آدم‌هایی که در اینترنت مشغول هستند واقعا عجیب‌ترین چیزها را می‌نویسند. درواقع این بحث هرگز حتی مطرح هم نبوده و چنین پیشنهادی به استودیو ما نرسیده است. این هم البته باید بگویم که ما مایکروسافت نیستیم، و بنابراین نمی‌دانیم که پشت درهای آن‌ها چه اتفاقاتی می‌افتد. ما درواقع نمی‌دانیم که اصولا آن‌ها چنین احتمالی را در ذهن داشتند یا خیر.

ما تاکنون هیچ صحبتی با آن‌ها در این خصوص نداشتیم، ولی فکر می‌کنم که حتی اگر چنین احتمالی ممکن هم می‌بود، ما حالا در مسیری قرار داریم که به استقلال بیشتر و نشر بازی‌های خود روی آوردیم. این مثل آن نیست که ما به مایکروسافت علاقه نداشته باشیم، ولی اگر ارتباط ما اینطور شود که زیر نظر و هدایت آن‌ها کار خودمان را دنبال کنیم، به نظر اینطور است که خلاف آنچه تلاش برای انجام دادنش را داریم، حرکت کرده‌ایم و فرصت‌هایی که می‌توانیم داشته باشیم را محدود می‌کنیم. فکر می‌کنم که مخالف هر فرصتی هستیم که آزادی عمل ما را محدود می‌کند.

گفتنی است که مایکروسافت نیز پیش از این به شکل مستقیم از خریداری این استودیو صحبتی نکرده بود و این موارد، همیشه به صورت شایعه وجود داشتند. گفتنی است که فیل اسپنسر رئیس ایکس‌باکس، در گذشته نسبت به خریداری یک استودیو بازی‌سازی جدید از آسیا ابراز علاقه کرده بود و با در نظر گرفتن این گزارش جدید، به نظر نمی‌رسد که این تیم احتمالی بعدی ایکس‌باکس PlatinumGames باشد.

برچسب‌ها
  • هیچ نظری یافت نشد
لطفا برای ثبت نظر خود وارد شوید و یا ثبت نام کنید.