نویسنده: محمدرضا زارع‌رفیع دوشنبه، 05 خرداد 1399
ساعت 12:00

Unreal Engine 5 به دنبال استفاده از تصاویر واقعی است

0 از 5

در جدیدترین اخبار بازی در بازی‌مگ؛ اپیک گیمز که اخیرا دموی فنی از نسخه جدید موتور بازی‌سازی خود یعنی Unreal Engine 5 را نمایش داد، گفته که این موتور به دنبال واقع‌گرایی است.

یکی از چالش‌های اصلی که از گذشته تا به حال در بحث گرافیک برای بازی‌های ویدیویی وجود داشته، نزدیک کردن هرچه بیشتر گرافیک تصویری بازی‌ها به واقعیت بوده است. این درواقع یک مسیر طولانی است که از گذشته تا به امروز طی شده و در هر نسل از کنسول‌های بازی خانگی، با توجه به ارتقاهای سخت‌افزاری و استفاده از تکنولوژی‌های جدیدتر، بازی‌ها بیشتر و بیشتر از نظر گرافیک محیطی، چهره‌پردازی و ... حالتی واقع‌گرایانه به خود گرفتند. با توجه به اینکه نسل بعدی کنسول‌های بازی در پیش است و این پلتفرم‌ها، از نظر قدرت پردازشی و گرافیکی چندین برابر قوی‌تر از کنسول‌های فعلی هستند، انتظار می‌رود که چالش واقع‌گرایانه‌تر شدن بازی‌ها نیز وارد فاز جدیدی شود.

پیرامون کنسول‌های نسل نهم، اپیک گیمز مدتی پیش اقدام به معرفی نسخه جدید موتور گرافیکی خود یعنی Unreal Engine 5 کرد که در آن، گرافیک و خصوصا گرافیک محیطی دمو فنی که نمایش داده شد، بسیار طبیعی‌تر و واقع‌گرایانه‌تر از بازی‌های معمول امروزی بود. به گفته سازندگان، محیط‌های موجود در دمو درواقع از تکسچرهایی در گیم‌پلی استفاده می‌کردند که برای سکانس‌های سینماتیک استفاده می‌شد و تجربه کلی که از این دمو بر می‌آمد، نشان از یک پرش نسلی از نظر گرافیکی داشت. پیرامون تصاویر واقعی تولید شده با موتور گرافیکی جدید، اپیک اخیرا گفته که یکی از هدف‌های اصلی سازندگان Unreal Engine 5 دقیقا دنبال کردن واقع‌گرایی و استفاده از تصاویر هرچه نزدیک‌تر به واقعیت در بازی‌ها بوده است. Quentin Staes-Polet از اپیک در این رابطه گفت:

ما در Unreal Engine 5 به دنبال تصاویر واقع‌گرایانه هستیم. موتور گرافیکی جدید درواقع باعث صرفه‌جویی بسیار زیادی در زمان می‌شود و ما را یک قدم دیگر به ساختن شبیه‌سازی کاملا واقعی نزدیک می‌کند. با Unreal Engine 5 شما می‌توانید تکسچرهای با کیفیت سینمایی 4K را همراه با محتواهای سه‌بعدی بردارید و به همان شکلی که هست در موتور گرافیکی بیاورید و به همان شکل هم با آن‌ها کار کنید. پس به این ترتیب، ما با یک تحول واقعا بزرگی مواجه هستیم و در اینجا زمان بسیار زیادی که قبلا صرف می‌شد، صرفه‌جویی می‌شود. مهم‌تر از آن، خروجی نهایی درواقع بازی‌هایی بسیار واقع‌گرایانه را ارائه می‌کند.

کنسول‌های نسل نهمی پلی‌استیشن 5 و ایکس‌باکس سری ایکس، در تعطیلات پایانی سال 2020 وارد بازارها می‌شوند. موتور گرافیکی Unreal Engine 5 نیز در سال 20201 عرضه خواهد شد.

برچسب‌ها
  • هیچ نظری یافت نشد
لطفا برای ثبت نظر خود وارد شوید و یا ثبت نام کنید.