نویسنده: محمدرضا زارع‌رفیع سه شنبه، 04 شهریور 1399
ساعت 15:00

کمپانی Apple به بحث شکایت اپیک گیمز از این شرکت پاسخ داد

0 از 5

در جدیدترین اخبار بازی در بازی‌مگ؛ در ادامه ماجرای دعوای حقوقی میان اپیک گیمز و کمپانی اپل، Apple اخیرا گفته که مشکلاتی که توسط اپیک شروع شده از ابتدا قابل جلوگیری بود.

از زمانی که اپیک گیمز مقررات پذیرفته شده از جانب اپل را با قرار دادن گزینه‌ای برای پرداخت مستقیم پول در بازی فورتنایت نقض کرد، و اپل نیز این اپلکیشن را از فروشگاه خود حذف و در ادامه ابزارهای ویژه توسعه اپیک گیمز را هم از این شرکت سلب کرد، ماجرای دعوای حقوقی این دو شرکت وارد مرحله جدی‌تری شده است. به طور کلی، هر توسعه‌دهنده که قصد فعالیت در فروشگاه اپل (و حتی دیگر پلتفرم‌داران نظیر گوگل و ...) و فعالیت در پلتفرم‌های آن را داشته باشد، مقررات خاصی را پذیرفته که در یک مورد، توسعه‌دهندگان حق قرار دادن روش پرداخت مستقیم به خود را ندارند و باید پرداخت‌های درون‌برنامه‌ای از طریق خود پلتفرم صورت بگیرد. این نیز باعث می‌شود تا 30٪ از پول پرداختی به مالک پلتفرم و 70٪ مابقی به توسعه‌دهنده تعلق بگیرد.

پیرامون این مسئله و نقض این قانون توسط اپیک گیمز در بازی فورتنایت، دو شرکت گوگل و اپل اقدام به حذف کردن این بازی از فروشگاه‌های خود کردند؛ موضوعی که در ادامه با شکایت اپیک مواجه شد. در این رابطه، اپل اخیرا گفته که تا پیش از نقض قانون، اپیک سعی در بستن قرارداد جداگانه‌ای داشت که باعث می‌شد تا اپیک گیمز، از این قانون اپل مستثنی شود؛ ماجرایی که درنهایت منجر به قرار دادن گزینه پرداخت مستقیم در فورتنایت شد.

آسیبی که توسط اپیک مطرح شده، از ابتدای کار و حتی همین حالا، قابل اجتناب بوده است. آسیب و خسارات ادعا شده‌ای که به اپیک و مشتریان آن (فورتنایت یا موتور آنریل) وارد شده می‌تواند توسط خود اپیک خاتمه پیدا کند. تمامی کاربران و توسعه‌دهندگانی که به گفته اپیک خسارت خواهند دید، این خسارت و محرومیت‌ها حاصل برنامه‌ای از جانب اپیک بوده که شامل نقض مقررات و در ادامه شکایت به دادگاه برای گرفتن خسارت می‌شود. درواقع اپیک بوده که خودش و مشتریانش را در این موقعیت قرار داده، نه کمپانی اپل.

اپل این موضوع را به اپیک و حتی به صورت عمومی اعلام کرده، که این شرکت می‌تواند بلافاصله موقعیت قبلی خود در فروشگاه اپ استور را بازیابی کند، که این به معنی رعایت قوانینی است که اپیک قبلا هم پذیرفته بود. اپل حتی این موضوع را هم به اپیک اعلام کرده بود که می‌تواند مشکل را برطرف کند، و همه کاری که اپیک باید انجام دهد برداشتن ویژگی است که باعث نقض قوانین شده است. تنها صدمه‌ای که اپیک پس از بازیابی موقعیت می‌تواند طلب کند، خسارت پولی است، و نه خسارتی غیرقابل بازگشت.

پیرامون این بیانیه، تیم سویینی رئیس اپیک گیمز نیز گفته که این اظهارات اپل «گمراه‌کننده» است و امیدوار است که این شرکت «تغییر و تحولات تاریخی» را شروع کند. باید دید که این دعوای حقوقی میان اپیک و پلتفرم‌داران موبایل به کجا ختم می‌شود.

برچسب‌ها
  • هیچ نظری یافت نشد
لطفا برای ثبت نظر خود وارد شوید و یا ثبت نام کنید.