نویسنده: محمدرضا زارع‌رفیع پنج شنبه، 08 آبان 1399
ساعت 15:00

سونی مایل به افزایش استودیوهای بازی سازی داخلی خودش است

5 از 5

در جدیدترین اخبار بازی در بازی‌مگ؛ جیم رایان مدیرعامل پلی‌استیشن، در مصاحبه تازه خود گفته که سونی همچنان ایده افزایش تیم‌های بازیسازی فرست پارتی را در نظر دارد.

در طول نسل هشتم کنسول‌های بازی خانگی، سونی و PS4 به صورت تجربی و عملی نشان دادند که عرضه بازی‌های فرست پارتی پرتعداد و باکیفیت، اهمیت حیاتی برای موفقیت یک پلتفرم دارد. این شرکت، در واقع در طول چندین سال موفق به ساخت چندین تیم باتجربه بازیسازی در داخل مجموعه خود شده و طبیعتا این تیم‌ها، همیشه طرفداران را با عرضه بازی‌های بزرگ، داستان‌محور و باکیفیت مجذوب پلتفرم پلی‌استیشن می‌کنند. درحالی که سونی به نظر نمی‌رسد با این تیم‌ها هیچ مشکلی از نظر عرضه بازی‌های انحصاری و بزرگ برای PS5 داشته باشد، با این حال شرکت همچنان ایده افزایش تیم‌های خود را مد نظر قرار می‌دهد.

جیم رایان مدیرعامل پلی‌استیشن، اخیرا در مصاحبه‌ای به این موضوع پرداخته و گفته که سونی در صورت پیدا شدن گزینه مناسب، تیم‌های بیشتری را به مجموعه استودیوهای داخلی خود اضافه می‌کند. گفتنی است که شرکت رقیب یعنی مایکروسافت و پلتفرم ایکس‌باکس، مدتی پیش با خرید کمپانی Bethesda، به صورت یکباره تعداد تیم‌های فرست پارتی خود را تقریبا دو برابر کرد و البته ده‌ها فرنچایز شناخته شده و بعضا بسیار بزرگ را به مجموعه خود اضافه کرد. با توجه به این پیش‌زمینه، سونی به نظر می‌رسد که ایده خرید استودیوهای بیشتر را حالا بیش از پیش جدی می‌گیرد. در این رابطه، رایان البته گفته که آن‌ها گرچه قطعا به فکر تقویت تیم‌های فرست پارتی خودشان هستند، ولی این کار را با وسواس و دقت بالا انجام می‌دهند تا درنهایت بهترین گزینه ممکن برای پلی‌استیشن خریداری شود.

گفتنی است که مایکروسافت نیز حتی پس از خرید کمپانی بتزدا، همچنان احتمال خریدهای بعدی را تایید می‌کند و باید دید که رقابت جدید این دو شرکت در نسل بعدی کنسول‌های بازی، به چه ترتیب پیش خواهد رفت. کنسول‌های بازی PlayStation 5 با قیمت 500 دلار و PlayStation 5 Digital Edition با قیمت 400 دلار، ابتدا در کشورهای آمریکا، کانادا، مکزیک، ژاپن، استرالیا، نیوزیلند و کره جنوبی در روز 12 نوامبر (22 آبان) و در بازارهای بقیه نقاط دنیا نیز در روز 19 نوامبر (29 آبان) عرضه می‌شوند.

برچسب‌ها
  • هیچ نظری یافت نشد
لطفا برای ثبت نظر خود وارد شوید و یا ثبت نام کنید.