نویسنده: محمدرضا زارع‌رفیع پنج شنبه، 06 آذر 1399
ساعت 12:00

اسکوئر انیکس رسما زیان دهی Marvel’s Avengers را تایید کرد

0 از 5

در جدیدترین اخبار بازی در بازی‌مگ؛ مدیرعامل کمپانی اسکوئر انیکس رسما به زیاندهی بازی Marvel’s Avengers اعتراف و گفته که هنوز هزینه ساخت بازی بازنگشته است.

علیرغم انتظارات بسیار گسترده طرفداران و گزارش‌های اولیه از فروش خوب، حالا دیگر چندان پنهان نیست که جدیدترین ساخته استودیو کریستال داینامیکس یعنی Marvel’s Avengers، از نظر مالی انتظارات اولیه را برآورده نکرده است. این بازی یکی از موردانتظارترین عناوین صنعت گیم با بودجه کامل یک پروژه AAA، و استفاده از تعدادی از محبوب‌ترین برندها و نام‌های شناخته شده جهانی در دنیای سرگرمی است و از همین رو طبیعتا انتظارات از عملکرد مالی بازی بسیار بالا بوده است.

پیرامون عملکرد ضعیف این بازی از نظر فروش و درآمدزایی، اخیرا گزارشی از جانب یک موسسه تحلیلی نشان داد که Marvel’s Avengers حداقل 62 میلیون دلار زیان‌دهی برای ناشر بازی یعنی اسکوئر انیکس داشته است. حالا در همین رابطه، Yosuke Matsuda رئیس کمپانی اسکوئر و در جریان رویداد پرسش و پاسخ با سرمایه‌گذاران پیرامون گزارش مالی سه‌ماهه دوم سال چنین موضوعی را تایید، و گفته که این بازی هنوز هم در بازگرداندن سرمایه صرف شده برای ساخت آن به هدف خود نرسیده است.

آمار فروش بازی Marvel’s Avengers پایین‌تر از حد انتظاری بود که توقع داشتیم، و این بازی در واقع هنوز موفق به بازگرداندن هزینه ساخت خود نشده است. ما برنامه‌ها و آماده‌سازی‌های قبلی تدارک دیدیم تا از کاهش آمار فروش بازی جلوگیری کنیم، با این حال این موضوع صحت دارد و جنبه‌هایی هم وجود داشت که ما می‌خواستیم لحاظ شوند. در هر صورت قصد ما این است که از این اتفاق درس بگیریم تا در آینده و در فرایند ساخت عناوین بعدی به کار گرفته شوند.

در گزارش مالی سه‌ماهه دوم سال جاری اسکوئر انیکس، شرکت از زیان 67 میلیون دلاری پرده برداشت که به عقیده کارشناسان، عمده دلیل آن مربوط به عملکرد فروش پایین‌تر از حد انتظار Marvel’s Avengers بوده است. گفتنی است که البته آمار فروش شرکت در این بازه زمانی، به نسبت سال گذشته افزایش داشته که مجموع فروش این بازی و البته عملکرد درخشان Final Fantasy 7 Remake به عنوان دلایل اصلی یاد شدند. همچنین Marvel’s Avengers در ادامه راه قرار است محتواهای قابل بازی بیشتری نیز دریافت کند، که اضافه شدن شخصیت‌های جدید Kate Bishop و Clint Barton از آن جمله هستند.

بازی Marvel’s Avengers در حال حاضر برای پلی‌استیشن 4، ایکس‌باکس وان و پی‌سی در دسترس قرار دارد. شما می‌توانید نقد و بررسی اختصاصی بازی توسط بازی مگ با امتیاز 5٫6 از 10 را نیز مطالعه کنید.

  • هیچ نظری یافت نشد
لطفا برای ثبت نظر خود وارد شوید و یا ثبت نام کنید.