نویسنده: محمدرضا زارع‌رفیع پنج شنبه، 13 آذر 1399
ساعت 15:00

PS5 پرفروش ترین کنسول بازی بریتانیا در نوامبر 2020 بود

0 از 5

در جدیدترین اخبار بازی در بازی‌مگ؛ گزارش تازه حکایت از تسلط PS5 در بازار فروش کنسول‌های بازی بریتانیا در نوامبر 2020 دارد.

ماه نوامبر اخیر، همزمان با لانچ کنسول‌های بازی جدید ایکس‌باکس و پلی‌استیشن بود و همین موضوع نیز در کنار پنجره زمانی کنونی یعنی تعطیلات پایانی سال 2020 و همچنین Black Friday، به صورت سنتی به معنای افزایش قابل توجه فروش کنسول در بازارهای بریتانیا است. در این رابطه هر دو شرکت مایکروسافت و سونی از رکوردشکنی کنسول‌های جدید به نسبت لانچ کنسول‌های قبلی خبر دادند و پیرامون سونی، مدتی پیش تایید شد که PS5 در بریتانیا آمارهای لانچ PS4 در سال 2013 را نیز پشت سر گذاشته است.

با توجه به گزارش جدید از بازار فروش کنسول در بریتانیا، اخیرا فاش شده که مجموعا 900 هزار کنسول بازی در فاصله چهار هفته منتهی به 28 نوامبر به فروش رسیده که PS5، تسلط کاملی در این شاخه داشته است. آمار 900 هزار کنسول فروخته شده، به معنای این است که نوامبر 2020 حالا دومین ماه بزرگ در تاریخ کنسول‌های بازی در بریتانیا از نظر فروش است و فقط ماه عرضه Xbox One و PS4 در سال 2013 را بالاتر از خود می‌بیند. درحالی که آمار عددی داده نشده، این گزارش اشاره کرده که PS5 پرفروش‌ترین کنسول بازی نوامبر بوده که در ادامه نیز جایگاه دوم به نیننتندو سوییچ تعلق گرفته است. با توجه به آمارها، فروش سخت‌افزارهای گیمینگ در Black Friday به نسبت سال گذشته 96 درصد رشد و فروش نینتندو سوییچ نیز نسبت به پارسال 63٫1 رشد داشته است.

با توجه به این گزارش، در شاخه اکسسوری‌ها نیز مجددا پلی‌استیشن 5 و حالا کنترلر DualSense در صدر قرار دارد و حتی در رتبه دوم Pulse 3D Headset و رتبه سوم نیز DualShock 4 دیده می‌شود. در این رابطه، رتبه چهارم نیز به کنترلرهای آبی رنگ Xbox Series X/S اختصاص دارد.

برچسب‌ها
  • هیچ نظری یافت نشد
لطفا برای ثبت نظر خود وارد شوید و یا ثبت نام کنید.