نویسنده: محمدرضا زارع‌رفیع پنج شنبه، 13 آذر 1399
ساعت 12:00

تاکید مجدد مدیرعامل مایکروسافت درباره تعهد و تمرکز روی Xbox

5 از 5

در جدیدترین اخبار بازی در بازی‌مگ؛ ساتیا نادلا پس از لانچ موفق کنسول‌های جدید ایکس‌باکس و خبر خرید کمپانی Zenimax/Bethesda، اخیرا یک بار دیگر روی تمرکز شرکت در بخش گیمینگ تاکید کرده است.

مایکروسافت و ایکس‌باکس، روزهای کاملا متفاوتی را در مقایسه با اوایل نسل هشتم می‌گذرانند و برند گیمینگ این شرکت در طول چند سال اخیر، موفقیت‌های حداکثری را در جلب مجدد اطمینان طرفدارانش به دست آورده است. کنسول‌های نسل نهمی این شرکت یعنی Xbox Series X/S بهترین آمارهای فروش در دوره لانچ را در تاریخ ایکس‌باکس داشتند و سرویس‌های اشتراکی شرکت خصوصا گیم پس، با خرید کمپانی Zenimax/Bethesda حالا بیش از هر زمان دیگری ارزشمند شده است. این شرکت و برند ایکس‌باکس، تقریبا در هر موقعیتی از ایده‌های متفاوت، پیش‌بینی نشده و مثبت پیروی کردند که همه این‌ها خصوصا پس از روی کار آمدن تیم مدیریتی جدید یعنی ساتیا نادلا در مایکروسافت، و فیل اسپنسر در راس ایکس‌باکس امکان‌پذیر شدند. پیرامون مسائل مختلف ایکس‌باکس در شروع یک نسل جدید از کنسول‌های بازی، نادلا مدیرعامل شرکت اخیرا چنین گفته است:

اول از هر چیز باید بگویم که ما از عرضه کنسول‌های بازی جدید در بازار بسیار هیجان‌زده هستیم. ما همیشه به نوعی روی جامعه بازیکنان و گیمرهای خودمان تمرکز داشته‌ایم و آن‌ها هم روی ما برای ساخت و ارائه بهترین کنسول‌ها حساب می‌کنند. نسل جدید کنسول‌های بازی از راه رسیده که بسیار قدرتمند هستند و از نظر گیم‌پلی نیز فوق‌العاده محسوب می‌شوند. ما قصد داریم از این کنسول‌ها با بهترین محتواها و بهترین جوامع طرفداری پشتیبانی کنیم.

با وجود این خوشحالی، افق دید بزرگ‌تری که ما داریم پیرامون 3 میلیارد گیمر در سرتاسر جهان هست و اینکه آن‌ها بتوانند به تجربه بازی‌های موردعلاقه‌شان روی پلتفرم موردعلاقه‌شان بپردازند. اینکه چه زمانی، در کجا و از چه طریقی و با چه کسانی مایل هستند بازی کنند. واقعا این چیزی هست که ما استراتژی خودمان را پیرامون آن ایجاد می‌کنیم. شما اخیرا شاهد بودید که ما فهرست بازی‌های خودمان را با خرید ZeniMax دو برابر کردیم.

شما همچنین شاهد پیشرفت‌های ما در ارائه خدمات به جامعه طرفداران از طریق سرویس Game Pass بودید و خوب این چیزی است که می‌توانید از ما انتظار داشته باشید. ما به معنای واقعی، کاملا روی بخش گیمینگ متمرکز هستیم و سعی می‌کنیم تا همه 3 میلیارد گیمر که در سطح جهان وجود دارند بتوانند بهترین محتواها، بهترین جامعه طرفداران و بهترین سرویس‌های ابری را برای دریافت بهترین تجربه گیمینگی دراختیار داشته باشند.

باید به خاطر آورد که مایکروسافت پس از شکست‌های پیاپی در دوره لانچ ایکس‌باکس وان، تمرکز خود از ایکس‌باکس را برای مدتی برداشته بود و حتی در مقاطعی، ایده عرضه کنسول یا سخت‌افزار اختصاصی را منسوخ شده اعلام می‌کردند. در هر صورت شرکت پس از ورود نادلا و اسپنسر، شرایط متفاوتی را در پیش روی خود می‌بیند و حالا با تمرکز حداکثری مایکروسافت روی بخش گیمینگ و ایکس‌باکس، این برند می‌تواند به بازیکنان بیشتری در سطح جهان سرویس‌دهی کند.

  • هیچ نظری یافت نشد
لطفا برای ثبت نظر خود وارد شوید و یا ثبت نام کنید.