نویسنده: محمدرضا زارع‌رفیع جمعه، 14 آذر 1399
ساعت 15:00

خالقان Silent Hill و Gravity Rush از استودیو سونی ژاپن جدا شدند

0 از 5

در جدیدترین اخبار بازی در بازی‌مگ؛ به تازگی فاش شده که Keiichiro Toyama، Junya Okura و Kazunobu Sato از استودیو سونی ژاپن جدا شدند تا تیم جدید Bokeh Game Studio را تاسیس کنند.

سه تن از اعضای شناخته شده استودیو سونی ژاپن یعنی Keiichiro Toyama، Junya Okura و Kazunobu Sato، به تازگی خبر از جدا شدن از این تیم و شروع فصل جدیدی از فعالیت خود در صنعت گیم، از طریق تاسیس استودیو Bokeh Game Studio را داده‌اند. گفتنی است که معروف‌ترین کار این این بازیسازان در تیم سونی بازی‌های Gravity Rush بودند، با این حال سوابق برخی از آن‌ها از جمله Keiichiro Toyama در صنعت گیم بسیار قدیمی‌تر است؛ این بازیساز در واقع از خالقان اولیه سری Silent Hill و کارگردان اولین بازی آن مجموعه است. لازم به ذکر است که یکی از محورهای اصلی شایعات اخیر پیرامون ریبوت شدن سری سایلنت هیل در استودیو سونی ژاپن، به حضور همین بازیساز در این تیم اشاره می‌کرد. در هر صورت عناوین اخیر این بازیسازان با سری Gravity Rush، هرگز به یک موفقیت تجاری بزرگ تبدیل نشدند.

با توجه به اظهارات این بازیسازان، تاسیس استودیو جدید Bokeh Game Studio به معنی کار روی یک پروژه جدید در ژانر اکشن و ماجراجویی خواهد بود که قرار است در چند سال آینده عرضه شود. براساس طرح‌های اولیه‌ای که منتشر شده، به نظر می‌رسد که این بازی با زمینه‌های ژانر وحشت باشد.

پیرامون خود استودیو Sony Japan، هنوز پروژه خاصی از این تیم معرفی نشده و باید درنظر گرفت که نقش این تیم، در طول سال‌های اخیر بیشتر حالت پشتیبانی برای تیم‌های دیگر بوده است. این تیم البته در این مدت، عناوین کوچک خصوصا همین بازی اخیر Astro’s Playroom را هم منتشر کردند. علیرغم وجود شایعات در زمینه تغییر تمرکز سونی از ژاپن به غرب در زمینه گیمینگ و تکذیب رسمی این شرکت، باید توجه داشت که آمار فروش کنسول‌های خانگی در کشور ژاپن سیر کاهشی را در طول سال‌های اخیر داشته و البته این سه بازیساز نیز از زمان عرضه Gravity Rush 2 در سال 2017، عملا روی پروژه خاصی فعالیت نداشتند. درنهایت باید دید که اولین بازی و پروژه استودیو جدید Bokeh Game Studio در چه زمانی رونمایی می‌شود.

برچسب‌ها
  • هیچ نظری یافت نشد
لطفا برای ثبت نظر خود وارد شوید و یا ثبت نام کنید.