نویسنده: محمدرضا زارع‌رفیع سه شنبه، 18 آذر 1399
ساعت 18:00

Gran Turismo 7 یک بازی بین نسلی نیست و فقط برای PS5 منتشر می شود

0 از 5

در جدیدترین اخبار بازی در بازی‌مگ؛ به گفته سونی، بازی انحصاری پلی‌استیشن Gran Turismo 7، برای PS4 عرضه نمی‌شود و فقط در دسترس بازیکنان PS5 قرار خواهد گرفت.

سونی نسل نهم کنسول‌های بازی را با سورپرایزهای زیادی شروع کرد که یکی از این موارد، به پشتیبانی از کنسول قدیمی‌تر PS4 برمی‌گردد. درواقع این موضوعی بی سابقه در تاریخ این برند است و شروع یک نسل جدید در اکوسیستم پلی‌استیشن، به معنای پایان عرضه عناوین انحصاری برای کنسول قدیمی محسوب می‌شد. این روند در PS5/PS4 با تحولاتی مواجه شد و عناوین انحصاری روز عرضه PS5 یعنی Sackboy: A Big Adventure و Marvel’s Spider-Man: Miles Morales همین حالا در PS4 هم در دسترس هستند. همچنین بازی در صف عرضه Horizon Forbidden West که در سال 2021 منتشر می‌شود نیز قرار است برای هر دو این پلتفرم‌ها منتشر شود.

پیرامون عرضه عناوین انحصاری سونی به صورت بین نسلی، البته این به صورت قاعده نیست و برای مثال بازی نظیر Demon's Soul فقط برای PS5 منتشر شده است. با توجه به نحوه عرضه این بازی‌ها، این سوال بین طرفداران پلی‌استیشن وجود دارد که کدام بازی‌ها به صورت بین نسلی و کدام به صورت انحصاری PS5 عرضه می‌شوند، و این سوال خصوصا برای عناوین احتمالی سال 2021 نظیر God of War: Ragnarok یا Gran Turismo 7 بیشتر مطرح هستند.

در ارتباط با Gran Turismo 7، این بازی یکی از آیتم‌های تیزر تبلیغاتی اخیر سونی درباره عناوین در دست عرضه PS5 بود و با توجه به شفاف‌سازی، این یکی از بازی‌هایی هست که منحصرا برای PS5 منتشر خواهد شد. نکته جالب دیگر پیرامون تیزر اخیر، این است که گرچه Gran Turismo 7 قبلا برای عرضه در نیمه اول 2021 معرفی می‌شد، ولی در تیزر اخیر بخش نیمه اول سال حذف شده است.

برچسب‌ها
  • هیچ نظری یافت نشد
لطفا برای ثبت نظر خود وارد شوید و یا ثبت نام کنید.