نویسنده: محمدرضا زارع‌رفیع شنبه، 22 آذر 1399
ساعت 12:00

کسب رکورد سریع ترین آمار فروش تاریخ عناوین PC توسط Cyberpunk 2077

0 از 5

در جدیدترین اخبار بازی در بازی‌مگ؛ گزارش جدید نشان می‌دهد که آمار فروش Cyberpunk 2077 در پی‌سی، رکورد سریع ترین آمار فروش در تاریخ بازی‌های PC را شکسته است.

تقریبا یک هفته پیش Blizzard به صورت رسمی اعلام کرد، که جدیدترین اکسپنشن بازی World of Warcraft یعنی Shadowlands، موفق شد تا با فروش 3.7 میلیون نسخه در همان روز اول عرضه رکورد سریع‌ترین فروش یک بازی PC در تاریخ این پلتفرم را به خودش اختصاص دهد. با توجه به آن گزارش، رکورددار قبلی این شاخه نیز متعلق به یک بازی دیگر بلیزارد یعنی Diablo 3 با 3 میلیون نسخه فروش در روز عرضه بود.

با توجه به گزارش قبلی سی‌دی پراجکت از پیش فروش 8 میلیون نسخه‌ای Cyberpunk 2077، به نظر می‌رسد که این بازی رکورد سریع‌ترین آمار فروش تاریخ بازی‌های پی‌سی را از World of Warcraft: Shadowlands گرفته است. در این زمینه البته اطلاعیه رسمی منتشر نشده، ولی CD Projekt RED در اطلاعیه مربوط به آمار پیش فروش 8 میلیونی به این نکته اشاره کرده بود که 59 درصد از کل این آمار متعلق به پلتفرم PC بوده است. این میزان، به عبارتی معادل 4.72 میلیون نسخه پیش فروش فقط در پلتفرم پی‌سی است و به نظر می‌رسد که با یک میلیون نسخه فاصله، سایبرپانک 2077 رکورد Shadowlands را شکسته باشد. همچنین این آمار فقط مربوط به پیش فروش است و هنوز آمار فروش روز اول عرضه این بازی منتشر نشده است؛ موضوعی که باعث می‌شود عدد نهایی به مراتب بیشتر از این نیز باشد.

بازی Cyberpunk 2077 درحال حاضر برای پلی‌استیشن 4، ایکس‌باکس وان، گوگل استیدیا و پی‌سی در دسترس قرار دارد. این بازی از طریق Backward Compatibility در کنسول‌های نسل نهمی نیز اجرا می‌شود، با این حال ورژن مخصوص نسل نهمی بازی قرار است در سال 2021 منتشر شود.

برچسب‌ها
  • هیچ نظری یافت نشد
لطفا برای ثبت نظر خود وارد شوید و یا ثبت نام کنید.