نویسنده: محمدرضا زارع‌رفیع یکشنبه، 23 آذر 1399
ساعت 09:00

Cyberpunk 2077 در همان روز اول انتشار به سوددهی رسید

0 از 5

در جدیدترین اخبار بازی در بازی‌مگ؛ به گفته CD Projekt RED عملکرد فروش بازی سایبرپانک 2077 به قدری خوب بود که همه هزینه‌های ساخت و بازاریابی در روز اول عرضه جبران شد.

با توجه به گزارش‌های اخیر، دیگر جای هیچ تعجبی نیست که جدیدترین ساخته سی‌دی پراجکت یعنی Cyberpunk 2077، از نظر فروش خیره‌کننده عمل کرد. این بازی تقریبا در سرتاسر نسل هشتم، یکی از موردانتظارترین بازی‌ها در میان بازیکنان بود و مشتاقان بی‌شمار و کاملا فعالی داشت. با توجه به گزارش قبلی سازندگان، Cyberpunk 2077 فقط هشت میلیون نسخه پیش فروش داشته که می‌تواند نشان‌دهنده میزان انتظار طرفداران برای این بازی باشد.

با توجه به یک گزارش جدید، استودیو سی‌دی پراجکت اخیرا در اطلاعیه‌ای به سرمایه گذاران شرکت اعلام کرده که Cyberpunk 2077 از همان روز اول عرضه خود به مرحله سوددهی رسید، چرا که فقط آمارهای پیش خرید بازی به قدری بوده که همه هزینه‌های ساخت و بازاریابی را جبران کند. نکته مهم از این آمار 8 میلیونی نیز به این موضوع مربوط است که 74 درصد از این آمار مربوط به فروش دیجیتالی است، که به نوبه خود معادل سود خالص برای ناشر و سازنده بازی در نظر گرفته می‌شود.

پیرامون این بازی، البته جامعه طرفداران این روزها به دو دسته تقسیم شدند که جدای از علاقمندان، بسیاری از طرفداران به وجود مشکلات متعدد فنی، باگ، گلیچ و ... که ظاهرا به وفور در بازی دیده می‌شوند نیز اعتراض کردند. این البته نکته منفی برای بازی محسوب می‌شود، که وعده‌های زیادی درباره رفع اکثر مشکلات فنی برای روز اول داده بود. در این زمینه سی‌دی پراجکت آپدیت روز اول هم برای این بازی منتشر کرد که بسیاری از مشکلات گزارش‌شده را رفع می‌کند، با این حال حجم این مشکلات بسیار زیاد هستند و هنوز هم بازیکنان گزارش‌های زیادی را از پیدا شدن باگ‌ها و گلیچ‌ها منتشر می‌کنند.

لازم به ذکر است که مشکلات فنی پرتعداد، یکی از بازیگران اصلی در برخی نقدهای متوسط وارد شده به بازی نیز بود، جایی که نمره متای این بازی را حالا تا امتیاز 90 از 100 در متاکریتیک پایین آورده است. درحالی که انتظار می‌رود همه این مشکلات در آپدیت‌های بعدی برطرف شوند، CD Projekt در اطلاعیه جداگانه دیگری، اشاره کرده که قصد دارد بدون توجه به نمرات منتقدین و امتیاز متا اقدام به پرداخت پاداش‌های وعده داده شده به سازندگان کند.

بازی Cyberpunk 2077 درحال حاضر برای پلی‌استیشن 4، ایکس‌باکس وان، گوگل استیدیا و پی‌سی در دسترس قرار دارد. این بازی از طریق Backward Compatibility در کنسول‌های نسل نهمی نیز اجرا می‌شود، با این حال ورژن مخصوص نسل نهمی بازی قرار است در سال 2021 منتشر شود.

برچسب‌ها
  • هیچ نظری یافت نشد
لطفا برای ثبت نظر خود وارد شوید و یا ثبت نام کنید.