نویسنده: محمدرضا زارع‌رفیع یکشنبه، 23 آذر 1399
ساعت 12:00

PS5 رکورد هزینه کرد کنسول های بازی در ماه عرضه در آمریکا را شکست

0 از 5

در جدیدترین اخبار بازی در بازی‌مگ؛ با توجه به گزارش تازه موسسه NPD Group، کنسول بازی پلی‌استیشن 5 موفق به ثبت رکورد تازه‌ای در بازار آمریکا براساس هزینه‌های پرداختی مشتریان شده است.

موسسه آمار و تحلیلی The NPD Group اخیرا گزارش مربوط به ملکرد مالی صنعت گیم در آمریکا برای ماه اخیر میلادی یعنی نوامبر 2020 را منتشر کرده، که در آن شاهد ارقام بسیار بزرگ و رکوردشکن هستیم. گفتنی است که این ماه در تقویم میلادی مصادف با شروع فصل تعطیلات پایان سال بوده و جدای از بالا بودن آمارهای فروش محصولات گیمینگ به صورت سنتی، نوامبر 2020 شاهد عرضه کنسول‌های جدید بازی نیز بود. با توجه به گزارش The NPD، نوامبر اخیر علیرغم عرضه کنسول‌های نسل نهمی سونی و مایکروسافت، باز هم نینتندو سوییچ بود که از نظر تعداد فروش کنسول بهترین عملکرد را داشت. علیرغم این عملکرد خوب نینتندو سوییچ، در نهایت این کنسول PS5 سونی بود که از نظر میزان هزینه‌کرد بازیکنان در صدر قرار گرفته است.

با توجه به گزارش The NPD Group، کنسول بازی پلی‌استیشن 5 از نظر فروش و درآمد دلاری به قدری عالی عمل کرد، که حالا رکورد بیشترین درآمد دلاری برای هر نوع سخت‌افزار گیم را در ماه اول عرضه در آمریکا به نام خودش ثبت کرده است. این کنسول درواقع از نظر درآمد دلاری، بیش از هر سخت‌افزار گیمینگی در ماه اول عرضه سودآوری داشته و رکورددار قبلی یعنی PS4 در نوامبر 2013 را به رتبه دوم فرستاده است. به صورت مجموع در نوامبر 2020، میزان هزینه پرداختی مشتریان برای سخت‌افزارهای جدید 1٫4 میلیارد دلار بود که رشد 58 درصدی را به نسبت سال قبل نشان می‌دهد. همچنن از ابتدای سال 2020 تا نوامبر، مجموعا 4 میلیارد دلار توسط مشتریان در این بازار خرج شده که 34 درصد به نسبت سال قبل بیشتر است.

لازم به ذکر است که PS5 و Xbox Series X|S عملکرد فروش فوق‌العاده‌ای را در اکثر بازارهای جهان داشتند که با توجه به گزارش‌ها، موجودی اکثر بازارها از این کنسول‌ها نیز به سرعت خالی می‌شود.

برچسب‌ها
  • هیچ نظری یافت نشد
لطفا برای ثبت نظر خود وارد شوید و یا ثبت نام کنید.