نویسنده: محمدرضا زارع‌رفیع جمعه، 05 دی 1399
ساعت 12:00

یک موسسه حقوقی شکایت بزرگی را علیه CD Projekt تنظیم کرده است

0 از 5

در جدیدترین اخبار بازی در بازی‌مگ؛ یک موسسه حقوقی در نیویورک، شکایت بزرگ گروهی را علیه CD Projekt S.A به خاطر نقض قوانین سهام و اموال فدرال آمریکا تنظیم و پیگیری می‌کند.

موسسه حقوقی Rosen Law Firm به تازگی در یک گزارش اعلام کرده که شکایت گروهی بزرگی را مابین 16 ژانویه تا 17 دسامبر، از جانب خریداران سهام و اموال کمپانی CD Projekt S.A تنظیم کرده که به دنبال بازگرداندن خسارات وارد شده به سهامداران این شرکت براساس قوانین فدرال آمریکا است. در این شکایت‌نامه ذکر شده که CD Projekt S.A در قبال بازی Cyberpunk 2077 اقدام به انتشار عمومی بیانیه‌ها و گزارش‌های گمراه‌کننده و دروغین کرده است؛ بازی که عملا در پلتفرم‌های نسل کنونی ایکس‌باکس و پلی‌استیشن به خاطر وجود انبوهی از باگ‌ها غیر قابل تجربه هستند.

لازم به ذکر است که این بازی شدیدا موردانتظار، از مشکلات عدیده فنی رنج می‌برد که در بسیاری موارد حتی تجربه پایدار و بدون وقفه را نیز در کنسول‌های نسل کنونی نمی‌دهد، و در حال حاضر سونی و مایکروسافت امکان بازپس گرفتن و بازپرداخت هزینه‌ها را به خریداران فراهم کردند. در این رابطه سونی در فروشگاه خود این بازی را موقتا حذف کرده و مایکروسافت نیز پیام هشدار درباره عملکرد و کیفیت تجربه بازی تا پیش از دریافت آپدیت‌های آینده قرار داده است.

در ادامه شکایت‌نامه این موسسه حقوقی، گفته شده که CD Projekt زیان‌های هنگفتی را از نظر شهرت و اعتبار و همچنین بخش مالی متحمل می‌شود که در واقع ناشی از بیانیه‌ها، فعالیت‌ها و افق دیدهای اعلامی عمدتا گمراه‌کننده و دروغین و یا بدون ارائه شواهد و دلایل قانع‌کننده و منطقی در زمان مربوطه بوده است. درنهایت نیز وقتی واقعیات روشن و محصول وارد بازار شد، سرمایه‌گذاران متحمل خسارت شدند.

گفتنی است که پیش از این نیز صحبت‌های مهمی درباره تنظیم شکایتنامه مشابهی از جانب سرمایه‌گذاران در ورشو لهستان (محل استقرار اصلی کمپانی CD Projekt) وجود داشت. به هر ترتیب باید توجه داشت که وضعیت بحرانی فعلی که حول این بازی و شرکت سازنده ایجاد شده، عمدتا به پنهان‌کاری آن‌ها درباره مشکلات بزرگ نسخه‌های کنسولی برمی‌گردد؛ موضوعی که به گفته سی‌دی پراجکت تا دو ماه آینده و با دریافت آپدیت‌های بعدی برطرف می‌شوند. همچنین علیرغم فراهم شدن شرایط پس دادن بازی و بازپرداخت هزینه کامل خریداران، این شرکت اخیرا گزارش داد که حتی با فاکتور گرفتن مرجوعی‌ها Cyberpunk 2077 تاکنون بیش از 13 میلیون نسخه فروش داشته است که از این رقم، حدود 8 میلیون فقط مربوط به پیش‌خرید بازی بوده و شرکت همه هزینه‌های ساخت و بازاریابی را در همان روز اول انتشار جبران کرده بود.

برچسب‌ها
  • هیچ نظری یافت نشد
لطفا برای ثبت نظر خود وارد شوید و یا ثبت نام کنید.