نویسنده: محمدرضا زارع‌رفیع شنبه، 06 دی 1399
ساعت 15:00

سونی برای لینوکس درایور رسمی DualSense را منتشر کرده است

0 از 5

در جدیدترین اخبار بازی در بازی‌مگ؛ سونی کرنل لینوکس جدیدی را با عنوان hid-playstation منتشر کرده که پشتیبانی از DualSense و تعدادی سخت‌افزار مرتبط دیگر را به این سیستم‌عامل اضافه می‌کند.

گزارش جدید phoronix، فاش می‌کند که سونی اقدام به انتشار یک درایور رسمی لینوکس برای کنترلر کنسول نسل نهمی خود کرده است. پس از نصب این کرنل، کاربران لینوکس امکان اتصال کنترلر از طریق کابل USB یا بلوتوث را پیدا و در ادامه می‌توانند از قابلیت‌های مختلف دسته DualSense در این سیستم‌عامل، نظیر باطری، رامبل، تاچ پد، لایت بار، موشن سنسورها و ELD ها استفاده کنند. در گزارش اولیه همچنین هیچ اشاره‌ای به دیگر ویژگی‌ها نظیر adaptive triggers نشده است.

سونی در گذشته نیز سابقه انتشار درایورهای مخصوص لینوکس را داشته و این مورد چندان جدیدی نیست؛ با این حال بیش از لینوکس، احتمالا بازیکنان پرشمار ویندوز هستند که بیشتر خواهان دریافت درایوری مشابه و رسمی برای این کنترلر هستند. گفتنی است که DualSense در حال حاضر به صورت بومی و پیش فرض نیز امکان اتصال به ویندوز و استفاده در حالت معمول و ساده را دارد، با این حال عرضه درایور رسمی ویندوز از جانب سونی، و پشتیبانی از قابلیت‌های گسترده‌تر آن قطعا با استقبال بازیکنان مواجه خواهد شد. در همین رابطه، مدتی پیش استیم نیز از اضافه شدن پشتیبانی رسمی DualSense در پلتفرم خود خبر داده بود.

با توجه به این گزارش، کرنل عرضه شده اولیه در حال حاضر شامل حدود 1400 خط کد هست و باید دید که در آینده ویژگی‌هایی نظیر adaptive triggers و haptic feedbacks، که قطعا به برنامه‌نویسی و پیکربندی دیتای پیچیده‌تری نیاز دارند نیز مورد پشتیبانی واقع می‌شوند یا خیر.

برچسب‌ها
  • هیچ نظری یافت نشد
لطفا برای ثبت نظر خود وارد شوید و یا ثبت نام کنید.