نویسنده: محمدرضا زارع‌رفیع جمعه، 30 دی 1401
ساعت 14:00

مایکروسافت 10,000 کارمند ازجمله برخی کارکنان Xbox را ترخیص می کند

0 از 5

در جدیدترین اخبار بازی در بازی‌مگ؛ کمپانی مایکروسافت به تازگی اعلام کرده که به دلیل شرایط اقتصادی و تغییر الگوی مصرف مشتریان قصد ترخیص و اخراج گروه بزرگی از کارمندان خود در بخش‌های مختلف شرکت را دارد. در این ارتباط، شرکت تخمین زده که 10,000 شغل طی این اقدام حذف خواهد شد که این میزان حدود پنج درصد از کل نیروی کار مایکروسافت را شامل می‌شود. لازم به ذکر است که به دلیل شرایط مشابه، شرکت‌های آمازون و متا هم در طول چندماه اخیر اقدام به حذف هزاران فرصت شغلی کرده بودند.

در میان این مشاغل که توسط مایکروسافت حذف می‌شوند، بسیاری از آن‌ها به شرکت‌های فرست پارتی بازی‌سازی و زیرمجموعه ایکس‌باکس مربوط است. گفته شده که شرکت‌های Bethesda Game Studios، 343 Industries و The Coalition از جمله تیم‌هایی هستند که شامل حال این اقدام مایکروسافت می‌شوند. براساس یک گزارش، اشاره شده که حذف مشاغل حتی شامل کارمندانی می‌شود که بیش از یک دهه در ایکس‌باکس فعالیت داشتند. گفتنی است که ساتیا نادلا مدیرعامل مایکروسافت، گرچه خبر از استخدام‌های بیشتر در حوزه‌های کلیدی و همچنین استفاده از هوش مصنوعی برای تولید پلتفرم کامپیوتری جدید داده بود، ولی حذف مشاغل اخیر حتی شامل تیم‌های مهندسی از جمله HoloLens هم شده است. Microsoft Edge و تیم بازاریابی کمپانی هم به همین ترتیب در محدوده حذف مشاغل قرار داشته‌اند.

در حالی که خبر حذف ده‌هزار شغل در مایکروسافت حواشی زیادی ایجاد کرده، یادآوری ادامه پیدا کردن برنامه خریداری Activision-Blizzard با مبلغ 68.7 میلیارد دلار نیز خالی از لطف نیست. این برنامه البته در تعدادی از کشورها از جمله انگلستان و آمریکا با موانع قانونی مواجه بوده است، هرچند مایکروسافت به ادامه کار و قطعی کردن این معامله مصمم نشان می‌دهد.

  • هیچ نظری یافت نشد
لطفا برای ثبت نظر خود وارد شوید و یا ثبت نام کنید.