نویسنده: محمدرضا زارع‌رفیع دوشنبه، 03 بهمن 1401
ساعت 09:00

رئیس ایکس باکس به خبر ترخیص های بزرگ مایکروسافت واکنش نشان داد

5 از 5

در جدیدترین اخبار بازی در بازی‌مگ؛ شرکت مایکروسافت در هفته گذشته با انتشار یک خبر، شوک بزرگ و منفی را به بسیاری از حوزه‌ها از جمله بخش گیمینگ منتقل کرد و فاش شد که آن‌ها حدود 10 هزار کارمند خودشان را ترخیص می‌کنند. اخراج این تعداد کارمند، به دلایل اقتصادی عنوان شد و حتی شامل تعدادی از مهم‌ترین تیم‌های بازیسازی ایکس‌باکس از جمله 343 Industries، Bethesda Game Studios و The Coalition نیز می‌شود. در این ارتباط، اخیرا فاش شده که فیل اسپنسر رئیس ایکس‌باکس در یک ایمیل داخلی به کارمندان این بخش توضیحاتی داده است. با توجه به این ایمیل که محتوای آن توسط کوتاکو منتشر شده، اسپنسر اشاره کرده که مدیران تیم گیمینگ مایکروسافت چاره‌ای جز اتخاذ این تصمیم نداشتند و این کار به موفقیت در طولانی مدت خواهد انجامید. شما در ادامه این توضیحات را مشاهده می‌کنید.

ما در مایکروسافت و تیم خودمان هفته سختی را پشت سر گذاشتیم. حالا که صحبت‌های زیادی بین افراد و تیم‌ها مطرح شده، من هم خواستم تا از فرصت استفاده کنم و درباره پیامی که از مدیران‌تان شنیدید توضیحاتی بدهم. [به طور کلی] این یک دوره پر چالش در کسب و کار ما بوده است و تصمیماتی که این هفته گرفته شد بسیار سخت و آزاردهنده بود. تیم رهبری بخش گیمینگ کمپانی، بایستی تصمیماتی را اتخاذ می‌کرد که به ما برای موفقیت در طولانی‌مدت کمک کند. این تصمیم گرچه در ارتباط با محصولات و کسب و کار ما بود، ولی جنبه شخصی برای کارمندان هم داشت و تاثیر آن کاملا واقعی است. متوجه هستم که این رنج‌آور است. از شما ممنونم که به همکاران‌مان در هماهنگ شدن با تغییرات کمک می‌کنید.

در طول هفته‌های پیش رو ما فرصت‌های زیادی خواهیم داشت تا ارتباط برقرار کنیم و به سوالات پاسخ بدهیم. این شامل آپدیت ماهانه گیمینگ ما در میتینگ هفته آینده هم می‌شود و من رابطه بسیار نزدیکی با تیم‌های ZeniMax دارم و از آن‌ها پشتیبانی خواهد شد. ما تا جایی که امکان داشته باشیم شفاف پیش خواهیم رفت، چون ادامه راه به غیر از این می‌تواند چالش بیشتری ایجاد کند. اطمینان دارم که با همکاری یکدیگر از این دوره سخت عبور خواهیم کرد.

Xbox تاریخچه طولانی از موفقیت را داشته که این را مدیون کار شما و سرویس به بازیکنان‌مان، بازیسازان‌مان و همکاران‌مان است. کارهایی که در چنین دوره‌ای انجام می‌دهید به معنای واقعی کلمه برای ما ارزشمند هستند و قدردان آن‌ها هستیم. من به موفقیت آینده‌مان اطمیان دارم و افتخار می‌کنم که در چنین تیمی هستم. باید به خاطر داشته باشیم که در دوره پرچالشی قرار گرفتیم و مایلم از همه کارهایی که انجام می‌دهید تشکر کنم.

پس از انتشار خبر ترخیص ده‌هزار کارمند توسط مایکروسافت، شایعاتی هم مطرح شد که احتمالا تیم 343 Industries از روند توسعه سری Halo کنار گذاشته می‌شود. این شایعه گرچه اخیرا رد شده، ولی یکی از مدیران ارشد سابق این استودیو یعنی Patrick Wren در اظهارنظری جداگانه، گفته بود که مشکل اصلی به بی‌کفایتی سران ارشد کمپانی برمی‌گردد.

  • هیچ نظری یافت نشد
لطفا برای ثبت نظر خود وارد شوید و یا ثبت نام کنید.