نویسنده: محمدرضا زارع‌رفیع سه شنبه، 18 بهمن 1401
ساعت 12:00

پیش بینی شده در بریتانیا با معامله Activision Blizzard مخالفت شود

0 از 5

در جدیدترین اخبار بازی در بازی‌مگ؛ پس از خریداری کمپانی Bethesda توسط مایکروسافت با مبلغ 7٫5 میلیارد دلار، این شرکت در مرحله بعدی اقدام به انتشار خبر معامله 69 میلیاردی برای تصاحب Activision Blizzard کرد، و به نظر نمی‌رسد که انتظار شکل گیری کمپین قدرتمندی از رقبا برای مخالفت با این معامله را داشت. در هر صورت مخالفت‌های گسترده‌ای علیه این معامله شکل گرفت و رقبای این شرکت، خصوصا سونی از نظر حقوقی تلاش‌ها برای مانع شدن از آن را شروع کردند. این تلاش‌ها که در ادامه باعث شروع یک دعوی حقوقی از جانب FTC (کمیسیون تجارت فدرال آمریکا) علیه معامله شد، در دیگر نقاط جهان از جمله اخیرا اتحادیه اروپا نیز با ابراز مخالفت مواجه شده است.

با توجه به یک گزارش تازه، اخیرا فاش شده که تیم حقوقی مایکروسافت انتظار دارد که به تبعیت از بیانیه اخیر کمیسیون اتحادیه اروپا، نهاد نظارتی و تنظیم‌کننده تجاری بریتانیا (CMA) نیز با معامله Xbox-Activision مخالفت کنند. در این زمینه این اقدام فعلا در حد بیانیه است، با این حال انتظار می‌رود که در مرحله بعد دعوی حقوقی مشابهی با محوریت ضدرقابتی بودن معامله شکل بگیرد. لازم به ذکر است که CMA در اکتبر سال گذشته نیز با ابراز نگرانی پیرامون معامله، گفته بود که این اتفاق می‌تواند به صورت جدی در چندین حوزه از جمله کنسول‌های بازی، سرویس‌های اشتراکی و سرویس بازی‌های استریمی فضای رقابتی را کوچک کند.

با توجه به آخرین خبرها، CMA گفته بود که تحقیقات خود پیرامون معامله را چند هفته دیگر نیز تمدید می‌کند و انتظار دارد تا روز 26 آوریل (6 اردیبهشت) به جمع‌بندی برسد. لازم به ذکر است که مایکروسافت نیز پس از انتشار این گونه خبرها، از آمادگی خود برای رفع نگرانی‌ها می‌گوید و به این ترتیب باید دید که سرانجام این معامله به چه شکل خواهد شد.

برچسب‌ها
  • هیچ نظری یافت نشد
لطفا برای ثبت نظر خود وارد شوید و یا ثبت نام کنید.