نویسنده: محمدرضا زارع‌رفیع دوشنبه، 15 اسفند 1401
ساعت 09:00

Resident Evil 4 Remake می خواهد به انتظارات بازیکن خیانت کند

0 از 5

در جدیدترین اخبار بازی در بازی‌مگ؛ شرکت کپ‌کام که تا کم‌تر از سه هفته دیگر نسخه ریمیک یکی دیگر از عناوین سری RE یعنی Resident Evil 4 را عرضه می‌کند، در بازی‌های قبلی ریمیک خودش از همین سری نیز به صورت مستمر نشان داده که علاقه زیادی به خیانت کردن به انتظارات طرفداران دارد. این موضوع از این جهت گفته می‌شود تجربه نسخه ریمیک در مقایسه با اورجینال، همیشه شامل تحولات ریز و درشتی بوده که به خصوص برای طرفداران قدیمی‌تر غیرقابل انتظار و سورپرایزکننده نشان داده‌اند. این تحولات هم البته گاهی با بازخوردهای مثبت و گاهی هم منفی مواجه بوده، ولی در هر صورت نشان از باز بودن دست سازندگان در ایجاد تغییر در منبع اقتباس داشته است.

با توجه به نمایش‌هایی که از بازی جدید Resident Evil 4 Remake وجود دارد، به نظر می رسد که این بازی نیز دقیقا از همین روش استفاده خواهد کرد و برای طرفداران قدیمی‌تر لحظات سورپرایزکننده و غیرقابل انتظار به وجود می‌آورد. پیرامون این موضوع Yokiashi Hirobayashi تهیه‌کننده بازی اخیرا چنین گفته است:

ما می‌خواهیم این بازی به شکلی باشد که به صورت همزمان هم تازه و هم آشنا باشد. هدف ما این بوده که به بهترین شکل به انتظارات طرفداران خیانت کنیم و البته به تجربه‌ای هم که در نسخه اورجینال وجود داشت در اینجا هم احترام بگذاریم. درباره کنترل‌ها، این بازی مشابه بازی‌های ریمیک Resident Evil 2 و 3 خواهد بود که ما اضافه بر آن از طریق کار پایه‌ای روی طراحی مراحل و نحوه رفتار دشمنان، سعی کردیم حس بازی که در نسخه اورجینال وجود داشت را حفظ کنیم. این کار از طریق آزمون و خطاهای زیادی پیگیری شد تا در نهایت به تعادل مطلوبی که در اورجینال وجود داشت برسیم.

ما همچنین حالا المان‌هایی را در طول بازی داریم که شامل حضور شخصیت مکمل است و با گذشته که فقط شخصیت Leon قابل کنترل بود تفاوت خواهد داشت. این هم باعث ایجاد شدن چالش‌های متفاوتی شدند که به نظرم باعث می‌شوند کاراکتر Ashley به شخصیت مستقل متقاعدکننده‌تری تبدیل شود و بازیکنان از این بخش‌ها لذت خواهند برد.

همان‌طور که اشاره شد، کپ‌کام با خیانت کردن به انتظارات و تغییر و تحول در بازی‌های ریمیک این سری اصلا بیگانه نیست، ولی قطعا این خبر می‌تواند برای برخی نیز نگرانی ایجاد کند چون سابقه تغییر و تحول در بازی Resident Evil 3 Remake بیش از همه شامل حذفیات از بازی اصلی بود. علیرغم این موضوع، کپ‌کام در گذشته تایید کرده بود که چنین اتفاقی در RE4 Remake تکرار نخواهد شد و این بازی حذفیاتی به نسبت نسخه اورجینال نخواهد داشت. Resident Evil 4 Remake در روز 24 مارس (4 فروردین 1402) برای PS5، Xbox Series X/S، PS4، Xbox One و PC عرضه می‌شود. شما می‌توانید پیش‌نمایش این بازی را نیز در بازی‌مگ مطالعه کنید.

برچسب‌ها
  • هیچ نظری یافت نشد
لطفا برای ثبت نظر خود وارد شوید و یا ثبت نام کنید.