نویسنده: محمدرضا زارع‌رفیع دوشنبه، 15 اسفند 1401
ساعت 11:00

موفقیت عظیم GTA Online هرگز موردانتظار راک استار نبوده است

0 از 5

در جدیدترین اخبار بازی در بازی‌مگ؛ گرچه سری بازی‌های GTA از جمله محبوب‌ترین، پروفروش‌ترین و از نظر فنی نیز برترین فرنچایزهای صنعت گیم محسوب می‌شوند، ولی بازی پنجم یعنی Grand Theft Auto 5 به خودی خود و فقط در جای خودش یک کیس منحصر به فرد و استثنایی به حساب می‌آید. این بازی با گذشت بیش از 10 سال از عرضه اولیه روی پلتفرم‌های نسل هفتمی، حالا و در نسل نهم کنسول‌ها نیز یکی از پرفروش‌ترین بازی‌های بازار است و رکورد خارق‌العاده 175 میلیون واحد فروش را به ثبت رسانده است. دراینجا اصلی‌ترین دلیل تداوم فروش قدرتمند این بازی که باعث شده تا راک‌استار پشتیبانی بسیار طولانی‌تری از آن کند و فاصله زیادی هم با عرضه نسخه بعدی بیافتد، موفقیت دور از انتظار و عظیم بخش آنلاین بازی یعنی Grand Theft Auto Online بوده است.

با توجه به مصاحبه اخیر Scott Butchard کارگردان و طراح در راک‌استار، حالا مشخص می‌شود که چنین موفقیت و استقبالی از GTA Online حتی موردانتظار خود راک‌استار گیمز هم نبوده است و آن‌ها در زمانی که این حالت بازی را معرفی کردند، هرگز تصور این را هم نداشتند که برای مدت بیش از ده سال روی آن متمرکز باشند. او در این رابطه چنین گفته است:

وقتی ما این پروژه را شروع کردیم، فکر نمی‌کنم حتی رویای این را در ذهن داشتیم که به مدت بیش از ده سال ادامه پیدا کند. موفقیت GTA Online چیزی نبود که هرگز انتظارش را داشته باشیم. ما از این به بعد نیز قطعا می‌خواهیم آپدیت‌های این حالت را به صورت رایگان در اختیار بازیکنان بگذاریم تا برای همه در دسترس باشند. به این شکل کل جامعه بازیکنان می‌توانند آن‌ها را با همدیگر تجربه کنند.

وقتی به گذشته نگاه می‌کنم و زمانی که پروژه GTA Online را در برنامه داشتیم، آنچه مطرح بود یک تجربه چندنفره بود، و اینکه کوآپ باشد یا رقابتی، و احساس می‌کردیم لازم است بازیکنان در آن وارد شوند و از طریق بازی با یکدیگر تجربه سرگرم‌کننده‌ای داشته باشند. با این حال هرچه جلوتر رفتیم متوجه شدیم که بیشتر این تجربه آنلاین، زمانی بهتر جواب می‌دهد و مورداستقبال قرار می‌گیرد که فرصت‌های بازی که خلق می‌کنیم در سطح فردی باشند. این موضوع و هسته اصلی گیم‌پلی آنلاین، مواردی هستند که با گذر زمان و از طریق بازی با دیگران می‌توانند متحول شوند و ارتقا پیدا کنند.

کمپانی Rockstar البته این روزها عمده تمرکز خود را روی بازی بعدی این سری و پروژه Grand Theft Auto 6 گذاشته است. درحالی که مدت‌هاست از این پروژه به شدت موردانتظار خبر رسمی منتشر نشده، ولی جالب‌توجه خواهد بود که دید شرکت در این بازی جدید درباره GTA Online چه برنامه‌ای در نظر دارد.

  • هیچ نظری یافت نشد
لطفا برای ثبت نظر خود وارد شوید و یا ثبت نام کنید.