نویسنده: محمدرضا زارع‌رفیع جمعه، 19 خرداد 1402
ساعت 09:00

رویداد بزرگ Summer Game Fest 2023 با نمایش عناوین مختلف برگزار شد

0 از 5

در جدیدترین اخبار بازی در بازی‌مگ؛ جف کیلی چهره رسانه‌ای باسابقه صنعت گیم و مجری و تهیه‌کننده رویدادهای سالانه The Game Awards، به رسم سنت چند سال اخیر رویداد خبری بزرگ Summer Game Fest را با برگزاری مراسم افتتاحیه شروع کرد. این رویداد که طبق اعلام قبلی با مشارکت بیش از 40 شرکت فعال در این صنعت و به مدت دو ساعت برگزار شد، مطابق انتظار شاهد به نمایش درآمدن عناوین مختلفی بود. این نمایش‌ها از نوع رونمایی، گیم‌پلی و ... بودند که در ادامه تعدادی از مهم‌ترین وقایع خبری به نمایش درآمده را مشاهده می‌کنید.

 

Sonic Superstars

سگا با نمایش یک تریلر رسما از بازی جدیدی از سری سونیک با عنوان Sonic Superstars رونمایی کرد. این بازی مشخصا با یادآوی عناوین کلاسیک سری ساخته شده، هرچند حالا بیشتر یک تجربه 2٫5 بعدی و با گرافیک و کیفیت بصری مدرن‌تری را به مخاطب ارائه می‌کند. با توجه به این نمایش، به نظر می‌رسد که این بازی از حالت کوآپ و حداکثر چهار بازیکن همزمان نیز پشتیبانی می‌کند.

Sonic Superstars تاریخ عرضه دقیقی ندارد، ولی سگا تایید کرده که در پاییز پیش رو برای PS5، Xbox Series X/S، PS4، Xbox One، PC و نینتندو سوییچ منتشر می‌شود.

 

Prince of Persia: The Lost Crown

شرکت یوبی‌سافت گرچه به زودی رویداد خبری بزرگ و اختصاصی خودش را برگزار می‌کند، ولی در جریان رویداد Summer Game Fest 2023 نیز دست خالی نبود و از بازی جدیدی از سری شاهزاده پارسی با عنوان Prince of Persia: The Lost Crown رونمایی کرد. این بازی که قرار است در روز 18 ژانویه 2024 (28 دی) برای PS5، Xbox Series X/S، PS4، Xbox One، PC و نینتندو سوییچ منتشر شود، از نظر داستانی وقایع جدیدی را روایت خواهد کرد. بازی همچنین از نظر گیم‌پلی، این بازی از عناوین قبلی و کلاسیک متفاوت بوده و به صورت دو بعدی طراحی شده است.

 

Like a Dragon Gaiden: The Man Who Erased His Name

شرکت سگا در جریان رویداد اخیر از تریلر جدیدی برای عنوان Like a Dragon Gaiden: The Man Who Erased His Name نیز رونمایی کرد. این بازی که حدود یک سال پیش برای اولین بار رونمایی شد، حالا تاریخ عرضه مشخصی دارد و طرفداران این بازی از سری فرعی Like a Dragon در فرنچایز یاکوزا، می‌توانند در روز 9 نوامبر (18 آبان) منتظر انتشار باشند. این بازی که تمرکز داستان آن مجددا پیرامون شخصیت Kazuma Kiryu است، به احتمال بسیار زیاد اطلاعات بیشتری در جریان رویداد هفته آینده RGG Summit نیز دریافت خواهد کرد.

 

Lies of P

یکی از عناوین ژانر سولزبورن که مدت زیادی است موردانتظار طرفداران قرار دارد و توسط آن‌ها دنبال می‌شود، بازی Lies of P است. با توجه به نمایش تازه و اطلاعات جدیدی که از این بازی منتشر شده، حالا می‌دانیم که تاریخ عرضه آن در روز 19 سپتامبر (28 شهریور) برای PS5، Xbox Series X/S، PS4، Xbox One و PC تایید شده است. این بازی اکشن نقش‌آفرینی که المان‌های یادآور زیادی از بلادبورن را در خود جای داده، مطابق انتظار در رویداد Summer Game Fest حاضر بود و نمایش امیدوارکننده‌ای را با مناظر سبک معماری گوتیک و داستان‌گویی از شخصیت مشهور پینوکیو به تصویر کشید.

 

Remnant 2

بازی Remnant 2 به عنوان یکی از عناوین که از زمان رونمایی اولیه طرفداران زیادی را پیدا کرده بود، در جریان رویداد اخیر Summer Game Fest 2023 حاضر بود و نمایش جدیدی را هم به اشتراک گذاشت. این بازی اکشن نقش‌آفرینی و شوتر مطابق انتظار تریلر جذابی را به نمایش گذاشت که در طی آن موارد مختلفی از جمله حالت انتخابی برای گیم‌پلی کوآپ در آن مورد تمرکز واقع بود. در همین رویداد، همچنین تاریخ عرضه بازی برای 25 جولای (3 مرداد) نیز تایید شد و طرفداران در پلتفرم‌های PS5، Xbox Series X/S، و PC امکان دریافت آن را پیدا خواهند کرد.

 

Final Fantasy 7 REBIRTH

یکی از مهم‌ترین نمایش‌ها در رویداد اخیر Summer Game Fest 2023 مربوط به رونمایی از گیم پلی بازی شدیدا موردانتظار Final Fantasy 7 Rebirth بود. این بازی که دومین قسمت از ریمیک بازی کلاسیک Final Fantasy 7 و به نوعی دنباله Final Fantasy 7 Remake است، شاهد ادامه ماجراجویی‌های Cloud و گروهش در آن بازی خواهد بود. نکته جالب درباره این بازی این بود که به عنوان یک انحصاری PS5، تایید شده که عرضه فیزیکی این بازی در قالب دو دیسک خواهد بود، که ایده خوبی را از بزرگی و وسعت بازی می‌دهد. نمایش اخیر شامل سکانس‌های مختلفی از گیم‌پلی هم بود که در آن برخی حملات تیمی جالب‌توجه به نظر می‌رسند. به گفته اسکوئر انیکس، این بازی هنوز تاریخ عرضه دقیقی ندارد، ولی طرفداران می‌توانند در اوایل 2024 منتظر انتشار آن باشند.

 

Alan Wake 2

یکی از بازی‌هایی که حضورش حتی از قبل از برگزاری Summer Game Fest 2023 تایید شده بود، Alan Wake 2 است که مطابق انتظار حضور مهم و موردانتظاری را با حضور سازنده یعنی سم لیک داشت. با توجه به نمایش پخش شده از گیم‌پلی، ما شاهد تجربه وحشت-بقا و از نظر گرافیکی و فنی بسیار سطح بالایی مواجه هستیم. در این بازی، همچنین دو شخصیت قابل بازی وجود دارد که جدای از آلن ویک، شامل کاراکتر جدید Saga Anderson است و تمرکز عمده ویدیو اخیر نیز پیرامون همین شخصیت بود. با توجه به این گزارش، گرچه امکان سوییچ کردن بین هر دو کاراکتر در زمان‌های مختلف وجود دارد، ولی ظاهرا امکان تجربه کل بازی فقط با یکی از آن‌ها هم وجود دارد. از نظر سبک گیم‌پلی، بازی حالا حالتی بیش از پیش سوم شخص و دوربین روی شانه پیدا کرده و مکانیک‌های جالبی در زمینه مبارزات و جستجو نیز دارد.

Alan Wake 2 در روز 17 اکتبر (25 مهر) برای PS5، Xbox Series X/S، و PC (از طریق فروشگاه اپیک گیمز) منتشر می‌شود.

 

Mortal Kombat 1

حضور Mortal Kombat 1 نیز از جمله خبرهایی بود که پیش از برگزاری رویداد رسما تایید شده بود و با توجه به اینکه یکی از موردانتظارترین عناوین پیش روی صنعت گیم و البته نسخه جدیدی از یکی از قدیمی‌ترین سری بازی‌های فعال و حاضر آن است، بسیار پرشور و مهم بود. مطابق انتظار، در این رویداد اولین نمایش از گیم‌پلی بازی نیز توسط NetherRealm به اشتراک گذاشته شد که در آن شخصیت‌های معروف سری مبارزات اکشن، سرعتی و البته Fatality را به نمایش گذاشتند.

بازی Mortal Kombat 1 در روز 19 سپتامبر (28 شهریور) برای PS5، Xbox Series X/S، PC و نینتندو سوییچ عرضه خواهد شد. این بازی همچنین دوره بتای محدود و بسته در ماه آگوست و برای پیش‌خریدکنندگان برگزار خواهد کرد.

 

Immortals of Aveum

EA و Ascendant Studios مطابق اعلام قبلی تریلر جدیدی از بازی Immortals of Aveum را در Summer Game Fest 2023 به نمایش گذاشتند. این بازی اکشن اول شخص که عناصر جادویی مختلفی را هم در گیم‌پلی و درگیری‌ها دارد، از جمله عناوین موردانتظار سال است و مطاق انتظار نیز نمایش خیره‌کننده و جذابی را در رویداد شب گذشته داشت. در نمایش تازه، شخصیت اصلی بازی یعنی Jack در کنار دیگر اعضای Immortals با تعدادی از ضدقهرمان‌های بازی درگیر می‌شوند که سکانس‌های مبارزه و مکانیک های گردش در محیط جالبی را به نمایش می‌گذارد.

Immortals of Aveum در روز 20 جولای (29 تیر) برای PS5، Xbox Series X/S و PC منتشر می‌شود.

  • هیچ نظری یافت نشد
لطفا برای ثبت نظر خود وارد شوید و یا ثبت نام کنید.