نویسنده: علیرضا رسولیان سه شنبه، 12 دی 1402 - 11:40
0 از 5

شایعه: دنباله بازی Lies of P با آنریل انجین ۵ ساخته خواهد شد

در جدیدترین شایعات بازی در بازی‌مگ؛ شواهد جدید حاکی از تغییر موتور بازی‌سازی سازندگان بازی Lies of P از آنریل انجین ۴ به آنریل انجین ۵ است.

بازی Lies of P در شهریورماه سال جاری عرضه شد و توانست با استقبال خوبی از طرف بازیکنان و منتقدان مواجه شود. دو استودیوی کره‌ای «Neowiz» و «Round 8» موفق به ساخت بازی سولزلایکی شدند که به تمام جنبه‌های این زیرژانر وفادار است اما ویژگی‌های منحصربه‌فرد و خاصی را نیز ارائه می‌دهد.

بخش قابل توجه‌ی دیگر این بازی خارج از گیم‌پلی و داستان جذابش اما گرافیک فنی‌ای بود که اگرچه در این زمینه عنوان پیشتازی در سال ۲۰۲۳ به حساب نمی‌آمد، همچنان به‌لطف آنریل انجین ۴ در سطح قابل قبولی قرار داشت و به گرافیک هنری میخکوب‌کننده‌ی بازی کمک می‌کرد.

آگهی شغلی جدید سازندگان بازی Lies of P اما  به استفاده از موتور بازی‌سازی آنریل انجین ۵ (Unreal Engine 5) مستقیماً اشاره کرده است. این استودیوهای کره‌ای می‌توانند از قدرت آنریل انجین ۵ برای ساخت دنباله‌ای با گرافیک بهتر بهره ببرند و همچنین به ابزارهای بیشتری دسترسی داشته باشند که فرصت به‌کارگیری ایده‌های خاص و خلاقانه‌ی بیشتری را برایشان فراهم می‌کند. از امکان نورپردازی پویا بدون ری تریسینگ (Ray Tracing) یا رهگیری پرتو گرفته تا کیفیت گرافیکی بیشتر و بافت‌های پرجزئیات‌تر که در استفاده از توان کارت گرافیک‌های ضعیف‌تر عملکرد فنی بهینه‌تری دارند، همه و همه با این موتور بازی‌سازی در دسترس سازندگان بازی قرار خواهد گرفت و حتی می‌توانند شهرهای بسیار بزرگ‌تری نسبت به قبل بسازند که ساختارهای پیچیده‌تری را به نمایش می‌گذارند.

در حال حاضر بازی‌های زیادی از آنریل انجین ۵ استفاده نمی‌کنند اما برخی از عناوین امسال مانند بازی RoboCop: Rogue City و Lords of the Fallen جزو اولین آثاری بودند که برای نسل نهم در آنریل انجین ۵ توسعه یافتند.

علاوه‌بر این عناوین، بازی‌های موردانتظار دیگری مانند Avowed، ریمیک قسمت اول سری ویچر، بازی The Witcher 4 و Tekken 8 و چندین بازی بزرگ دیگر در حال توسعه با آنریل انجین ۵ هستند و باید دید بهره‌مندی از ابزارهای جدیدترین موتور بازی‌سازی اپیک گیمز تا چه حد بر روی کیفیت بازی‌ها تأثیر خواهد گذاشت.

  • هیچ نظری یافت نشد
لطفا برای ثبت نظر خود وارد شوید و یا ثبت نام کنید.