نویسنده: علیرضا رسولیان سه شنبه، 19 دی 1402
ساعت 11:45

فروش بازی Hogwarts Legacy از ۲۲ میلیون نسخه عبور کرد

0 از 5

در جدیدترین اخبار بازی در بازی‌مگ؛ آمار فروش بازی Hogwarts Legacy به‌صورت رسمی توسط کمپانی برادران وارنر اعلام شد.

این بازی که یکی از جنجالی‌ترین عناوین سال ۲۰۲۳ به حساب می‌آید و در زمان عرضه به‌دلیل سخنان نویسنده‌ی هری پاتر، جی کی رولینگ، درگیر حاشیه‌های زیادی شده بود، توانست در نهایت یکی از بزرگ‌ترین و موفق‌ترین عناوین سال پیشین میلادی نیز شود.

دیوید حداد در مقام مدیرعامل WB Games به‌تازگی و در جریان مصاحبه‌ی جدیدی با Variety خبر داد که فروش جهانی بازی Hogwarts Legacy در تمامی پلتفرم‌ها تا آخر تعطیلات دسامبر ۲۰۲۳ از ۲۲ میلیون نسخه عبور کرده است. می‌توان انتظار داشت که عرضه‌ی نسخه‌ی مخصوص نینتندو سوییچ در اواخر سال ۲۰۲۳ تأثیر قابل توجهی بر فروش کلی بازی هاگوارتز لگسی گذاشته باشد. دیوید حداد با ابراز خوشحالی و غرور درباره‌ی فروش چشمگیر این بازی، از استقبال گسترده‌ی طرفداران نیز خشنود بود و گفت:

«این بازی [داستان‌های] هری پاتر را به‌شکل جدیدی برای بازیکنان تداعی کرد که در آن می‌توانند در این دنیا و این داستان، خودشان باشند. این همان هدفی بود که آوالانچ (Avalanche) هنگام ساخت بازی در نظر داشت و فکر می‌کنم دلیل استقبال بازیکنان و پرفروش‌ترین بازی سال گذشته شدن در سراسر جهان همین موضوع باشد. این جایگاه‌ها معمولاً مکان یکی از دنباله‌های بازی‌هاست و ما بسیار مفتخریم که توانستیم به رتبه‌ی اول برسیم.»

آخرین‌بار در ماه مه سال ۲۰۲۳ میلادی بود که کمپانی برادران وارنر اعلام کرد فروش بازی هاگوارتز لگسی از ۱۵ میلیون نسخه گذشته و عنوان نقش‌آفرینی اکشن در دنیای هری پاتر بیش از ۱ میلیارد دلار برای این کمپانی درآمد به همراه داشته است. واضحاً، فروش این بازی از آن زمان تاکنون به روند مثبت خود ادامه داده و چندین ماه پس از عرضه نیز هاگوارتز لگسی همچنان آمار فروش بالایی را تجربه می‌کند. آگهی‌های شغلی اخیر استودیوی آوالانچ سافتور (Avalanche Software) نشان می‌دهند که سازنده‌ی بازی هاگوارتز لگسی مشغول ساخت بازی AAA و پرهزینه‌ی دیگری است و با توجه به فروش استثنایی این بازی، انتظار می‌رود که عنوان بعدی آوالانچ سافتور در نهایت دنباله‌ای برای این نقش‌آفرینی اکشن باشد.

بازی Hogwarts Legacy در حال حاضر بر روی پلتفرم‌های پلی استیشن ۵، ایکس باکس سری ایکس/اس، پلی استیشن ۴، ایکس باکس وان، نینتندو سوییچ و کامپیوتر در دسترس قرار دارد. این بازی اخیراً توانست تبدیل به پرفروش‌ترین بازی فیزیکی سال ۲۰۲۳ در بریتانیا نیز شود.

  • هیچ نظری یافت نشد
لطفا برای ثبت نظر خود وارد شوید و یا ثبت نام کنید.