نویسنده: علیرضا رسولیان جمعه، 27 بهمن 1402
ساعت 13:30

۴ بازی انحصاری مایکروسافت برای پلتفرم‌های دیگر منتشر خواهند شد

0 از 5

در جدیدترین اخبار بازی در بازی‌مگ؛ مایکروسافت به‌طور رسمی اعلام کرد که ۴ بازی انحصاری این کمپانی که هم‌‎اکنون برای پلتفرم‌های ایکس باکس و کامپیوتر در دسترس قرار دارند، به‌زودی راهی پلتفرم‌های دیگر می‌شوند.

این روزها شایعات زیادی پیرامون عرضه‌ی بازی‌های انحصاری بزرگی مانند Starfield و Indiana Jones and the Great Circle برای پلی استیشن 5 و نینتندو سوییچ شنیده می‌شد اما مایکروسافت به‌صورت رسمی خبر داد که چنین عناوینی تا آینده‌ی نزدیک به این پلتفرم‌ها راه نخواهند یافت. با این حال، مدیرعامل بخش گیمینگ مایکروسافت، فیل اسپنسر، تأیید کرد که ۴ بازی انحصاری مایکروسافت در سال جاری میلادی برای پلتفرم‌های دیگه منتشر خواهد شد.

هنوز نام این ۴ بازی به‌شکل رسمی اعلام نشده است اما فیل اسپنسر تأکید داشت که «بیش از یک‌سال» از انتشار این عناوین می‌گذرد و هر چهار بازی بر روی ایکس باکس و کامپیوتر بوده‌اند. به گفته‌ی مدیرعامل بخش گیمینگ مایکروسافت، دوتا از این بازی‌ها با جوامع طرفداران خود ادامه پیدا می‌کنند و دو عنوان دیگر نیز بازی‌های کوچک‌تری هستند که اولین قسمت از سری خود را رقم می‌زنند.

فیل اسپنسر در سخنان جدید خود اشاره داشت که برای بازی‌های لایو-سرویس و نیازمند جامعه‌ی فعال طرفداران و بازیکنان، ضروری است که این جوامع رشد و ادامه پیدا کنند تا توسعه‌دهندگان اعتماد بیشتری به آینده‌ی آن‌ها داشته باشند.

دو بازی دیگر اما همان‌طور که اشاره شد، کوچک‌تر هستند و هیچ‌وقت به‌عنوان انحصاری‌هایی که سروصدای زیادی به‌پا کنند ساخته نشده بودند. در عوض، این عناوین همان بازی‌هایی هستند که خود تیم‌ها و استودیوهای مایکروسافت علاقه داشتند که بسازند و خارج از مقیاس کوچک‌ترشان، توسط مایکروسافت پشتیبانی شده بودند.

این عناوین در پلتفرم‌های کامپیوتر و ایکس باکس به نهایت پتانسیل خود رسیده‌اند و مایکروسافت حالا فرصتی برای استفاده از پلتفرم‌های دیگر جهت افزایش سودآوری آن‌ها می‌بیند تا در آینده امکان ساخت دنباله‌هایی برای این بازی‌ها یا ساخت عناوین مشابه فراهم شود.

شایعات به بازی‌های Hi-Fi Rush و Pentiment به‌عنوان بازی‌های کوچک‌تری که برای پلی استیشن 5 و نینتندو سوییچ در دسترس قرار می‌گیرند اشاره داشته‌اند، در حالی که دو بازی Sea of thieves و Grounded احتمالاً همان بازی‌های وابسته به جامعه‌ی طرفداران و بازیکنان هستند که راهی پلتفرم‌های دیگر خواهند شد.

همراه با این خبر، مایکروسافت تأیید کرد که تعداد مشترکان سرویس گیم پس در ایکس باکس و کامپیوتر به ۳۴ میلیون نفر رسیده است و بازی Diablo 4 نیز به‌زودی و در ماه میلادی آینده راهی این سرویس خواهد شد.

  • هیچ نظری یافت نشد
لطفا برای ثبت نظر خود وارد شوید و یا ثبت نام کنید.