نویسنده: علیرضا رسولیان پنج شنبه، 26 بهمن 1402
ساعت 22:30

امبریسر گروپ طی چند ماه اخیر ۲۹ بازی معرفی‌نشده را لغو کرده است!

0 از 5

در جدیدترین اخبار بازی در بازی‌مگ؛ امبریسر گروپ (Embracer Group) پروژه‌های معرفی‌نشده‌ی دیگری را به‌تازگی لغو کرده است.

پس از ناکامی در عقد قرارداد با گروه Savvy Games از عربستان سعودی به ارزش ۲ میلیارد دلار در سال پیشین میلادی و نیاز مبرم امبریسر گروپ به متعادل کردن ارقام مالی خود، این کمپانی در ماه ژوئن ۲۰۲۳ از آغاز یک برنامه‌ی تجدید ساختار داخلی جدید خبر داد که مستلزم اخراج گسترده‌ی کارکنان، تعطیلی استودیوها و لغو پروژه‌های فعلی امبریسر گروپ است.

در گزارش مالی امبریسر گروپ تا ژوئن ۲۰۲۳ ذکر شده بود که ۱۵۳ بازی معرفی‌نشده توسط استودیوهای مختلف این کمپانی در دست ساخت قرار دارند. با این حال، در گزارش مالی اخیر امبریسر گروپ برای سه‌ماهه‌ی سوم سال مالی ۲۰۲۴-۲۰۲۳ (که از اکتبر تا دسامبر را پوشش می‌دهد)، این عدد به ۱۲۴ بازی کاهش پیدا کرد. به‌عبارت دیگر، امبریسر گروپ از آن زمان تاکنون اقدام به لغو ۲۹ بازی معرفی‌نشده کرده است.

از آن‌جایی که این عناوین هنوز فرصت رونمایی رسمی پیدا نکرده بودند، طبیعتاً بسیاری از آن‌ها مورد توجه قرار نگرفتند. با این وجود، لغو شدن چند بازی خاص در ماه‌های اخیر سروصدای خبری به راه انداخت و توانست توجهات را به خود جلب کند. در دسامبر ۲۰۲۳ بود که باخبر شدیم امبریسر گروپ استودیوی فری رادیکال دیزاین (Free Radical Design) را تعطیل کرده و ریبوت بسیار موردانتظار TimeSplitters از این استودیو نیز لغو شده است. علاوه‌بر این، برخی از گزارشات چند هفته‌ی اخیر به لغو شدن بازی جدیدی از سری Deus Ex اشاره داشتند که برای دو سال در استودیوی ایداس مونترال (Eidos Montreal) در دست توسعه قرار داشت.

در نوامبر سال ۲۰۲۳ نیز به‌صورت رسمی تأیید شد که استودیوی Fishlabs به‌عنوان توسعه‌دهنده‌ی بازی Chorus، با تعدیل نیرو روبه‌رو شد و امبریسر گروپ بازی معرفی‌نشده‌ای با نام رمزی «Project Black» از این استودیو را هم لغو کرده است.

  • هیچ نظری یافت نشد
لطفا برای ثبت نظر خود وارد شوید و یا ثبت نام کنید.