نویسنده: محمدرضا زارع‌رفیع چهارشنبه، 12 بهمن 1401 - 11:00
0 از 5

حق استفاده از Tomb Raider احتمالا به شرکت آمازون اجاره داده شده

در جدیدترین شایعات بازی در بازی‌مگ؛ مجموعه بازی‌های مهاجم مقبره یا Tomb Raider، یکی از قدیمی‌ترین عناوین ژانر ماجراجویی در صنعت بازی است که البته بارها در طول چند دهه گذشته شاهد تغییر تیم سازندگان و یا ناشر خودش بوده است. درحالی که سه نسخه آخر این مجموعه با استقبال مناسبی هم مواجه بود، اسکوئر انیکس چند ماه پیش به ارزش 300 میلیون دلار این فرنچایز را به همراه چندین استودیو و IP دیگر غربی خودش به کمپانی Embracer Group فروخت.

با آمدن Embracer Group البته ساخته شدن نسخه بعدی Tomb Raider تایید شده است؛ در این ارتباط اما یک گزارش جدید فاش می‌کند که این مجموعه بار دیگر قرار است ناشر خودش را تغییر دهد. براساس این گزارش که البته تاکنون توسط هیچ کدام از طرف‌ها تایید نشده، Embracer Group تصمیم گرفته تا حق استفاده از نام تجاری Tomb Raider را برای مدتی مشخص به کمپانی آمازون اجاره بدهد. این معامله اگر صحت داشته باشد، آمازون اجازه استفاده اختصاصی از محتواهای مرتبط با این IP را خواهد داشت و چیزی مشابه قرارداد شرکت از نوع The Lord of the Rings: The Rings of Power خواهد بود. همچنین اشاره شده که این قرارداد ارزشی بالغ بر 600 میلیون دلار دارد که به این ترتیب دو برابر کل مبلغ خرید استودیوها و IPهای فروخته شده اسکوئر انیکس به Embracer Group نیز هست.

در این گزارش البته اشاره‌ای به فرمت مدیاهای قابل استفاده از Tomb Raider نشده که این می‌تواند بازی، فیلم، سریال و ... باشد. لازم به ذکر است که پیش از این نیز گزارش‌هایی از برنامه آمازون برای ساخت سریال تلویزیونی Tomb Raider و دنیای داستانی از این فرنچایز مشابه MCU هم وجود داشته است. با وجود اینکه منبع اولیه این شایعه یعنی Fellowship of Fans، سابقه طولانی در نشر چنین خبرهایی دارد، ولی باید توجه داشت که هیچ کدام از طرف‌ها هنوز این موضوع را تایید نکردند و به این ترتیب باید به عنوان شایعه در نظر گرفته شود. با این حال، یک نکته جالب دیگر این است که پیش از این تایید شده بود بازی بعدی Tomb Raider که با موتور Unreal Engine 5 ساخته می‌شود، قرار است توسط آمازون منتشر شود؛ موضوعی که می‌تواند بیش از پیش صحت این شایعه را تایید کند.

  • هیچ نظری یافت نشد
لطفا برای ثبت نظر خود وارد شوید و یا ثبت نام کنید.