نویسنده: FariD سه شنبه، 01 تیر 1395
ساعت 08:02

صحبت های فیل اسپنسر درباره اجرای 4K توسط Xbox Scorpio

5 از 5

اگر هنوز نمی دانید که آیا همه بازی ها بر روی پروژه اسکورپیو، که اخیرا معرفی شده، با کیفیت 4K اجرا خواهند شد یا نه، باید به شما بگوییم که این به انتخاب توسعه دهنده ها بستگی خواهد داشت. این موضوع را امروز آقای فیل اسپنسر رییس بخش Xbox در توییتر خود اعلام کرد. وی در این پست خود گفت: «بعدا در این مورد صحبت خواهیم کرد اما فقط بدانید که ما هیچوقت استفاده از کیفیت 4K را اجبار نمی کنیم».

می توان گفت که این رویکردی هوشمندانه و عاقلانه است، چرا که هنوز نمی دانیم با پیشرفته ترین بازی ها از نظر بصری، توان محاسباتی Scorpio چگونه می تواند کیفیت را در سطح 4K نگه دارد.

اگر در مورد پی سی گیمینگ صحبت می کردیم، 6 ترافلاپ احتمالا سطح عملکرد خیره کننده و کافی ای نبود چرا که به عنوان مثال همین الان یک Titan X در یک نمونه پیکربندی با عملکرد 7 ترافلاپی موجود است. به عبارت بهتر، بهینه سازی خاص کنسولی به لحاظ تعداد بسیار بسیار کمتر پیکربندی های ممکن، احتمالاً در کاستن از نیازمندی های به اصطلاح اسب بخاری کیفیت 4K محلی نقش خواهد داشت. چیزی که نمی دانیم چگونگی وارد بودن این نقش است.

این که به توسعه دهندگان اجازه داده شود منابع را بجای شمارش پیکسلی صرف به سایر المان ها شیفت دهند، به آن ها انعطاف پذیری بسیار بیشتری می بخشد و این امکان را پیدا می کنند که اگر بخواهند، خود را از قید و بند و سازش برهانند.

میزان نفوذ بازاری تلویزیون ها و نمایشگرهای 4K در پایان سال آتی نیز قطعاً نقش مهمی در این موضوع بازی خواهد کرد که توسعه دهنده ها ترجیح دهند شمارش پیکسلی صرف را هدف قرار دهند یا با در نظر گرفتن سایر جنبه های بصری یک بازی، مخاطبان احتمالی بیشتری را هدف بگیرند.

FariD | اخبار | 21/06/2016
برچسب‌ها
  • هیچ نظری یافت نشد
لطفا برای ثبت نظر خود وارد شوید و یا ثبت نام کنید.