نویسنده: پدرام پورامامعلی دوشنبه، 10 مهر 1396
ساعت 23:50

نحوۀ دفاع کردن در FIFA 18

4.67 از 5

مکانیسم دفاع کردن در بازی امسال FIFA نسبت به نسخه‌های قبل دچار تغییراتی شده است و در این مقاله یک سری نکات ابتدایی برای آنکه حملات حریفانتان را بهتر دفع کنید گردآوری شده است

اگر در مقابله با حملات حریفانتان به مشکل برخورد‌ه‌اید نگران نباشید. با استفاده از این مقاله می‌توانید دفاع کردن در این شماره از فیفا را به آسانی بیاموزید.

هرسال با عرضه‌ی نسخه‌ی جدید فیفا، مجموعه‌ای از تغییرات و ترفندها نیز به بازی اضافه می‌شوند که نیاز است آن‌ها را یاد بگیریم. در این مقاله که مربوط به دفاع کردن در فیفا 18 است، به شما یاد می‌دهیم که چگونه دفاع کردن و تکل زدن را به درستی انجام دهید. اگر به سختی در حال تلاشید تا حملات را خنثی کنید یا مدافعان خود را در محاصره‌ی بازیکنان حریف می‌بینید، نگران نباشید. با مطالعه‌ی این نکات یاد می‌گیرید که چگونه در فیفا 18 به درستی دفاع کنید و جریان بازی را به نفع خودتان تغییر دهید.

5 نکته‌ مربوط به دفاع کردن و تکل زدن در فیفا 18 وجود دارد که با استفاده‌ی صحیح از آن‌ها می‌توانید مالکیت توپ را دوباره در اختیار بگیرید و مانع گلزنی حریف شوید.

FIFA 18 Defending and Tackling 1

1-زمان‌بندی مناسبی برای تکل زدن داشته باشید (به صورت پی در پی تکل نزنید)

اگر برای دفاع کردن در فیفا به سختی تلاش می‌کنید اما در نهایت بازیهایتان با نتایج پرگل تمام می‌شود، احتمالا یکی از دلایلش این است که دکمه‌ی تکل را پشت سرهم فشار می‌دهید. اول از همه هرگز از تکل زمینی (Slide Tackle) استفاده نکنید مگر زمانی که چاره‌ی دیگری ندارید. اگر زمان‌بندی مناسبی در انجام این کار نداشته باشید در اکثر مواقع بازیکنتان بیهوده بر روی زمین می‌افتد و حمله‌ی حریف نیز ادامه پیدا می‌کند.

در نظر داشته باشید که استفاده از دکمه‌ی تکل (تنه زدن) به صورت پی در پی تاکتیک مناسبی نیست. به محض استفاده از این دکمه دو اتفاق ممکن است رخ دهد؛ یا بازیکن شما توپ را بدست می‌آورد یا اینکه ‌در انجام این کار ناموفق خواهد بود و برای لحظه‎‌ای از جریان بازی خارج می‌شود. قبل از تکل زدن مطمئن شوید که می‌توانید توپ را بدست بیاورید سپس برای آن اقدام کنید.دکمه‌ی احاطه کردن (Contain) را نگه دارید تا به حریف نزدیک شوید و پس از آن در موقعیتی مناسب تکل کنید.

2-وقتی می‌خواهید تکل بزنید، جایی را هدف بگیرید که توپ قرار است به آن سمت برود (به جای آنکه مکان فعلی توپ را نشانه بگیرید)

 این امر بدان معناست که شما دائما باید حواستان به جایگیری بازیکنانتان باشد. برای آنکه تکل زدنتان بهتر شود و براحتی بتوانید مالکیت توپ را در اختیار بگیرید، باید بتوانید مکانی که قرار است توپ به سمت آن برود را پیش‌ بینی کنید. اگر پیش از آنکه بازیکن شما انیمیشن تکل زدن را اجرا کند توپ جابجا شود، انجام تکل در این شرایط هیچ حاصلی به همراه نخواهد داشت. در بیشتر اوقات شما می‌توانید بدون تکل زدن توپ را پس بگیرید بدین صورت که فقط باید بازیکن خود را در مکان مناسبی قرار دهید.

3-آرایش مناسبی را برای بازیکنانتان در خط دفاعی اتخاذ کنید

اگر در دنیای واقعی نیز تجربه‌ی بازی کردن فوتبال را داشته باشید یا اینکه بازیهای مهم فوتبال را تماشا می‌کنید احتمالا با نکته‌ی بعدی آشنا هستید اما لازم یک بار دیگر آن را یادآور شویم: هرگز مدافعانتان را به سمت مکانی جلوتر از پست اصلیشان جابجا نکنید. در فیفا 18 دور کردن بازیکنان از پست اصلیشان در ترکیب، به منظور دنبال کردن بازیکن صاحب توپ امری بسیار رایج است. از انجام این کار پرهیز کنید. بدون هیچ ریسکی، فقط برای توپ‌های مرده که از کنترل تیم مقابل خارج شده باشد؛ یکی از بازیکنان را انتخاب کنید و به دنبال توپ بروید. (پایینتر سوییچ کردن بین بازیکنان را مطالعه کنید) از اینکه به هدف تکل زدن، دائما بازیکنان را از پست خود دور کنید جدا پرهیز کنید. این که بازیکنانتان را برای توپگیری یکی پس از دیگری به سمت بازیکن مهاجم ببرید، بسیار وسوسه انگیز است اما نتیجه‌ی این کار ایجاد یک شکاف و فضای خالی در انتهای زمین خودی می‌شود که حتی یک بازیکن ضعیف و بی‌تجربه در فیفا نیز براحتی می‌تواند از این موقعیت استفاده کند.

FIFA 18 Defending and Tackling 2

4-برای سوییچ کردن میان بازیکنانتان از آنالوگ سمت راست استفاده کنید

یاد گرفتن استفاده از آنالوگ سمت راست برای سوییچ و انتخاب کردن بازیکنان خودی ممکن است در ابتدا برای بهتر دفاع کردن در فیفا 18 بی کاربرد به نظر برسد اما اینکه یاد بگیرید چگونه با سرعت بیشتری بازیکنی که می‌خواهید به سمت مهاجم حریف ببرید را انتخاب کنید یک امر حیاتی در فیفا است. با فشردن دکمه‌ی تغییر بازیکن، شما کنترل نزدیک‌ترین بازیکن به توپ را در دست خواهید گرفت. اما اگر از آنالوگ سمت راست استفاده کنید بازیکنی انتخاب خواهد شد که آنالوگ را در آن جهت حرکت داده‌اید. با استفاده از آنالوگ سمت راست برای تغییر بازیکنان، شما می‌توانید به سرعت بازیکنی را انتخاب کنید که در آن لحظه‌ی خاص به کارتان می‌آید. برای مثال زمانی که حریف یک پاس عمقی برای مهاجمش ارسال می‌کند شما با استفاده از آنالوگ می‌توانید بازیکنی را انتخاب کنید که عمق دفاع را پوشش دهد اما اگر از دکمه‌ی تغییر بازیکن استفاده کنید نزدیک‌ترین یار به توپ انتخاب خواهد شد.

این روش زمانی کاربرد خود را بیشتر نشان می‌دهد که از تاکتیک Second Player Press نیز استفاده کنید. (این تاکتیک در بازی با نام Contain شناخته می‌شود) با نگه داشتن R1/RT یک بازیکن دیگر برای تحت فشار گذاشتن مهاجم وارد عمل می‌شود (حتی در بعضی موارد ممکن است توپگیری نیز بکند) حال در اینجا می‌توانید با استفاده از آنالوگ سمت راست بازیکنی را برای کنترل انتخاب کنید که بتواند پاس‌های ارسال شده از مهاجم تحت فشار را قطع کند.

 عادت کردن به استفاده از آنالوگ سمت راست برای سوییچ کردن بین بازیکنان نیاز به تمرین فراوان دارد و حتی برای حرفه‌ای شدن در آن به زمان بیشتری نیز احتیاج دارید. اما هنگامی که استفاده از این قابلیت را به خوبی آموختید در دفاع کردن و موقعیت سازی بر روی ضدحمله‌ها پیشرفت قابل توجهی خواهید داشت.

5-هرگز با سرعت ندوید مگر اینکه چاره‌ی دیگری نداشته باشید

برای اینکه در کورس، به مهاجم حریف برسید استفاده از سرعت مشکلی ندارد اما استفاده از این دکمه هنگام تکل زدن اصلا ایده‌ی خوبی نیست. سعی کنید که در مقابل مهاجم قرار بگیرید و از سرعت استفاده نکنید تا قادر باشید حرکات و تغییر جهت را به سرعت انجام دهید. اگر بازیکنتان با سرعت بدود این امکان را به مهاجم می‌دهد که بتواند مسیرش را تغییر دهد و یار مقابلش را براحتی جا بگذارد.

برچسب‌ها
  • Registered
    آفلاین
    عضویت: آذر 1394
    نظرها: 26
    تشکر: 5
    تشکرشده: 15
    کنسول‌های بازی:

    لطفا هر چی سریعتر موسیقی متن فیفا 18 رو بذارید
    با تشکر;)

  • Registered
    آفلاین
    عضویت: شهریور 1394
    نظرها: 293
    تشکر: 346
    تشکرشده: 281
    پروفایل psn: Farids1988
    رتبه لیدربرد psn: 103
    کنسول‌های بازی:

    عالی بود. خیلی خوبه اگه عادت کنیم از شوک بجای پدال برای عوض کردن یار استفاده کنیم. من چند بار تلاش کردم ولی هنوز خیلی واسم سخته :D

    ‏مهمان از این نوشته تشکر کرده است.
  • Registered
    آفلاین
    عضویت: دی 1393
    نظرها: 28
    تشکر: 2
    تشکرشده: 17
    پروفایل psn: akbar077
    رتبه لیدربرد psn: 17
    کنسول‌های بازی:

    سلام
    خسته نباشید عالی بود من تو دفاع کردن مشکل داشتم خیلی بهم کمک کرد
    انشاالله آموزش های دیگه ای هم در زمینه فیفا بزارید

لطفا برای ثبت نظر خود وارد شوید و یا ثبت نام کنید.