نویسنده: پدرام پورامامعلی شنبه، 06 آبان 1396
ساعت 16:50

World of Tanks 2 ساخته نخواهد شد

5 از 5

استودیوی Wargaming قصد دارد بجای ساختن نسخه‌ی دوم World of Tanks پشتیبانی از بازی فعلی را ادامه دهد

World of Tanks کماکان به عنوان یکی از پرمخاطب‌ترین بازیهای حال حاضر محسوب می‌شود. بر اساس آخرین آمار اعلام شده از Wargaming، بازی فقط ‌بر روی رایانه‌های شخصی ۱۳۰ میلیون بازیکن دارد. این نشان‌دهند‌ه‌ی موفقیت عظیم این عنوان در طول ۷ سال اخیر است. با استناد به همین آمار و ارقام ممکن است بسیاری انتظار داشته باشند که Wargaming دنباله‌ای برای این عنوان بسازد. فعلا که این اتفاق رخ نداده و اینطور که به نظر می‌رسد در آینده هم خبری از World of Tanks 2 نخواهد بود.

در حاشیه‌ی رویداد PAX Aus مدیر بخش عرضه‌ی Wargaming، الکس دی جورجیو در پاسخ به سوال مستقیم گیم‌‌اسپات مبنی بر اینکه آیا Word of tanks 2 در برنامه‌هایشان جای دارد گفت آنها قصد ساخت این عنوان را ندارند.

وی افزود که آنها میخواهند World of tanks همانند یک بازی به عنوان سرویس باشد، یعنی حالتی که در آن استودیو دائما به به‌روزرسانی و توسعه‌ی محتوای بازی می‌پردازد. با تمام این اوصاف اگر هم قرار به ساختن دنباله‌ای برای این عنوان باشد، این اتفاق در آینده‌ی نزدیک رخ نخواهد داد.

دی جورجیو در توضیحاتش پیرامون احتمال ساخت نسخه‌ی بعدی World of Tanks گفت:

ماجرا از این قرار است که بازی ما در مسیر پیمودن یک سیر تکاملی قرار دارد. این حقیقت نشان اختصاصی World of Tanks است. ساخت نسخه‌ی دوم برای ما منطقی نیست.

سیاست فعلی Wargaming بسیار شبیه به تصمیمات استودیوی Psyonix درباره‌ی عنوان Rocket League و گفته‌های برندن گرین پیرامون آینده‌ی بازی محبوب PUBG است. برای هرکدام از این بازیها، سازندگان تصمیم گرفته‌اند که به به‌روزرسانی بازی بپردازند و با عرضه‌ی محتوای جدید بازی را تکمیل کنند بجای اینکه وقتشان را برای تولید یک نسخه‌ی کاملا جدید صرف کنند. 

راهکار گیم به عنوان یک سرویس، سیاستی است که بسیاری از توسعه‌دهندگان آن را اتخاذ می‌کنند. ادامه دادن پشتیبانی از یک عنوان به بازیکنان دلیلی برای ادامه دادن بازی می‌دهد و همچنین آنها را مجاب می‌کند که برای محتویات بازی دست به جیب شوند. برای بازیهایی مانند World of Tanks که رایگان (free-to-play) هستند، پرداخت‌های درون‌برنامه‌ای بسیار حیاتی محسوب می‌شوند. برخی از توسعه‌دهندگان بر این باورند که free-to-play بودن بازیها بسیار دموکراتیک است و سازندگان را مجبور می‌کند که برای بازی محتوای مناسب عرضه کنند و درصورتیکه آنها این کار را انجام ندهند، بازیکنان آن عنوان را ترک خواهند کرد.

همچنین در خبری دیگر از World of Tanks، استودیوی وارگیمینگ در ابتدای ماه نوامبر یک سرور محلی برای منطقه‌ی استرالیا و نیوزیلند احداث خواهد کرد.

  • هیچ نظری یافت نشد
لطفا برای ثبت نظر خود وارد شوید و یا ثبت نام کنید.