نویسنده: محمدرضا زارع‌رفیع جمعه، 21 ارديبهشت 1397
ساعت 07:30

Bethesda به خبر لیک شدن Rage 2 واکنش نشان داد

0 از 5

اخیرا یک فهرست غافلگیرکننده از بازی‌های معرفی نشده، از طریق والمارت کانادا لیک شد که Bethesda حالا به آن واکنش نشان داده است.

در جدیدترین اخبار بازی در بازی‌مگ؛ بدون شک، در رویداد E3 2018 شاهد معرفی طیف گسترده‌ای از بازی‌های سورپرایز کننده خواهیم بود، اما برخی از آن‌ها ممکن است جلوتر از معرفی رسمی، توسط وب‌سایت وال‌مارت کانادا لیک شده باشد. این درز اطلاعات که از طریق منتشر شدن فهرست فروشگاهی صورت گرفت، گرچه به سرعت هم توسط وال‌مارت حذف گردید، ولی بحث‌های بسیار زیادی را جامعه‌های گیمینگی آغاز کرد. در این بین تعدادی از بازی‌ها مانند «Borderlands 3» قابل انتظار بودند و برخی دیگر مثل «Forza Horizons 5» به نظر اشتباه می‌رسیدند. از بین تعداد زیادی از بازی‌های دیده شده، تا این لحظه فقط یک بازی بوده که واکنش رسمی به دنبال داشته است.

یکی از بازی‌های هنوز معرفی نشده ولی حاضر در فهرست وال‌مارت، بازی Rage 2 بوده است. در گذشته معمولا هر موقع که چنین فهرست‌هایی درز پیدا می‌کرد، ناشرین و سازندگان بازی هدف سکوت پیشه می‌کردند، و یا ممکن بود در یک بیانیه خشک و همیشگی مثل «ما درباره شایعات اظهار نظر نمی‌کنیم» به آن واکنش نشان می‌دادند. با این حال، به نظر می‌رسد که سازندگان بازی Rage در حساب رسمی این بازی در توئیتر، رویکرد دیگری در پیش گرفته‌اند. در پست جدید توئیتری آن‌ها می‌خوانیم:

سلام WalmartCanada اینجا چند نکته وجود دارد:

 rage2 twitter response

همان‌طور که دیده شد حساب رسمی توئیتری بازی، نه تنها این شایعه و درز اطلاعاتی را به رسمیت شناخته، بلکه حتی پیشنهادات دوستانه‌ای هم به وال‌مارت در خصوص اشتباهات صفحه وب‌سایت آن‌ها داده است. در تصویر بالا، حساب توئیتری بازی حتی اقدام به جاگذاری لوگو به جای تصویر پروفایل و یک بنر مرتبط با آن کرده و درباره حروف بزرگ بودن تمامی حروف RAGE بر روی جلد بازی نیز نکته نوشته است.

در ادامه این پست، حتی حساب رسمی ناشر بازی Bethesda نیز پاسخی با مضمون «رفیق» در پاسخ به RAGE و وال‌مارت گذاشته است. در ادامه نیز پیت هاینس رئیس بازاریابی Bethesda پاسخی ارسال کرد و بعد با شخصی که پستی با مضمون «برای همین است که نمی‌توانیم چیزهای خوبی خوبی داشته باشیم» صحبت کرد.

گرچه این پاسخ‌ها غیرعادی و از طرفی جالب توجه و خوب بودند، ولی به هر شکل هیچ کدام از این پست‌ها اشاره صریح و کاملی به اینکه اصولا Rage 2 واقعیت دارد یا خیر نمی‌کند. اگر Bethesda بخواهد این بازی را در کنفرانس اختصاصی‌اش در E3 امسال معرفی کند، این ارسال‌های توئیتری می‌تواند تاکتیک خوبی برای گرم نگه داشتن فضا تا شروع E3 باشد.

گفتنی است که درز فهرست دیروز، به بازی‌های بسیار زیادی اشاره می‌کرد. از بین این بازی‌ها وضعیت برخی تا حدودی مشخص است؛ ما شاهد نام Splinter Cell جدید بودیم که یوبی‌سافت اخیرا رویداد جدیدی با محوریت Splinter Cell در بازی Ghost Recon Wildlands داشت و بارها نیز احتمال ساخت Splinter Cell جدید را مطرح کرده بود. Borderlands 3 که تقریبا به طور حتم در حال ساخت است. معرفی دیگر بازی‌ها نظیر Gears of War 5، Assassin's Creed، Just Cause 4 و Dragon Quest 2 نیز چندان بعید نیست. بازی‌های دیگر آن فهرست همچون Lego DC Villans که در اصل باید با تلفظ Villains باشد یا Forza "Horizons" 5 که حتی با وجود در نظر گرفتن Horizons به جای Horizon، اما بازی بعدی این سری بایستی Forza Horizon 4 باشد نیز به نظر از اشتباهات صورت گرفته در این فهرست است. لازم به یادآوری است که درز اطلاعات این چنینی توسط خرده‌فروشی‌ها، در گذشته معمولا درست از آب در آمده‌اند؛ ولی باید توجه داشت که این گونه لیک‌ها هرگز منبعی تضمینی برای اطلاعات به شمار نمی‌روند. روند توسعه بازی‌ها ممکن است به شکل غافلگیرکننده‌ای طولانی یا به طور کلی لغو شود؛ پس بیش از هر چیز باید منتظر انتشار خبرهای موثق از جانب ناشران و سازندگان بازی‌ها بود.

به هر شکل، برای جویا شدن درستی یا نادرستی اسامی فهرست شده، به احتمال فراوان باید منتظر رسیدن E3 2018 بود؛ هر چند تا آن زمان، به نظر می‌رسد که مدیران جامعه‌های هواداری بازی Rage موفق شده‌اند که راهی برای سرگرمی با این درز اطلاعاتی پیدا کنند.

برچسب‌ها
  • هیچ نظری یافت نشد
لطفا برای ثبت نظر خود وارد شوید و یا ثبت نام کنید.