نویسنده: محمدرضا زارع‌رفیع چهارشنبه، 02 خرداد 1397
ساعت 08:00

God of War پرفروش ترین بازی تاریخ پلی استیشن در بازه ماهانه شد

3.33 از 5

بازی گاد آو وار، به پرفروش‌ترین بازی تاریخ پلی‌استیشن در بازه زمانی ماهانه تبدیل شد.

مدتی پیش سونی اعلام کرده بود که جدیدترین بازی حماسی، اکشن-ماجراجویی استودیو سونی سانتا مونیکا، موفق به شکستن رکورد سریع‌ترین فروش در میان تمامی بازی‌های پلی‌استیشن 4 شده است؛ درواقع God of War با فروش معادل ۳٫۱ میلیون نسخه در تنها سه روز، به این موفقیت عظیم دست پیدا کرده بود. در جدیدترین اخبار بازی در بازی‌مگ؛ با این حال رکوردشکنی‌ها برای این بازی هنوز به پایان نرسیده و اخیرا موسسه تحلیل بازار آمریکایی The NPD Group، تایید کرده که این بازی حالا نه تنها به پرفروش‌ترین بازی در آوریل ۲۰۱۸ (فروردین-اردیبهشت) تبدیل شده، بلکه رکوردی دیگر شکسته و با فروش عظیمی که در ماه قبل به ثبت رساند، حالا به بهترین بازی انحصاری در همه پلتفرم‌های پلی‌استیشن از حیث کسب سود ماهانه تبدیل شده است.

این گروه تحلیل آماری، به این نکته نیز اشاره کرده که God of War با فروش ماه گذشته بسیار عالی که به ثبت رسانده بود، در تبدیل شدن سونی به بهترین ناشر کل صنعت گیم در بازه ماهانه نیز نقش محوری داشته است. این تحلیل آماری که شامل بررسی داده‌ها از سال ۱۹۹۵ تاکنون می‌شود، اشاره می‌کند که رکورد قبلی متعلق به مایکروسافت و ایکس‌باکس ۳۶۰ در آوریل ۲۰۰۸ بوده است. به این ترتیب بازی God of War به سونی در ثبت پرسودترین ماه آوریل در تاریخ همه پلتفرم‌های کنسولی کمک کرده است.

گفتنی است که آمار فروش و سودآوری خالصی که تاکنون God of War کسب کرده، بدون شک فوق‌العاده چشمگیر و شایسته تحسین بوده است؛ با این حال ذکر این نکته نیز ضروری است که این بازی در طول ماه آوریل گذشته، رقیبان چندان مطرح و بزرگی هم نداشت و تنها بازی قابل ذکر، که برای فروش بازی چالش‌برانگیز بود بازی Far Cry 5 است که در جایگاه دوم فروش بازی‌ها در ماه گذشته نشسته است. پس از این بازی، MLB 18: The Show در جایگاه سوم و Nintendo’s Labo Variety Kit و Donkey Kong Country: Tropical Freeze در رتبه‌های بعدی پرفروش‌ترین‌های آوریل ۲۰۱۸ قرار داشتند. شما در ادامه می‌توانید فهرست ۱۰ بازی پرفروش آوریل ۲۰۱۸، به استناد موسسه آماری The NPD Group را مشاهده می‌کنید.

  1. God of War 2018
  2. Far Cry 5
  3. MLB 18: The Show
  4. Labo Variety Kit
  5. Donkey Kong Country: Tropical Freeze
  6. Mario Kart 8
  7. Grand Theft Auto 5
  8. Call of Duty: WW2
  9. Super Mario Odyssey
  10. NBA 2K18

در مجموع، حتی اگر بی‌رقیب بودن God of War را در کسب موفقیت پرفروش‌ترین بازی آوریل ۲۰۱۸ به حساب نیاوریم، باید گفت که این بازی با فروش خیره‌کننده‌ای که تاکنون ثبت کرده احتمالا حتی با وجود رقیبان قدرتمند نیز از پس دستیابی به این موفقیت بر می‌آمد. به هر شکل این بازی از مدت‌ها قبل از عرضه نیز به عنوان یکی از موردانتظارترین بازی‌های سال ۲۰۱۸ مطرح بود و با توجه به بازخوردهای فوق‌العاده پس از عرضه و ثبت رکوردهای بعدی، دستیابی به رکورد فعلی در هر شرایط دیگری نیز ممکن به نظر می‌رسید.

بازی خدای جنگ، در تاریخ ۳۱ فروردین امسال تحت پلتفرم پلی‌استیشن ۴ عرضه گردید که در نقد و بررسی بازی‌مگ از God of War، امتیاز کامل ۱۰ از ۱۰ را نیز دریافت کرد.

برچسب‌ها
  • هیچ نظری یافت نشد
لطفا برای ثبت نظر خود وارد شوید و یا ثبت نام کنید.