نویسنده: محمدرضا زارع‌رفیع پنج شنبه، 03 خرداد 1397
ساعت 08:30

Battlefield V به طور رسمی رونمایی شد

5 از 5

دایس و EA سرانجام در قالب یک رویداد لایواستریم، بازی Battlefield V را رونمایی و پیرامون ویژگی‌های آن صحبت کردند.

در جدیدترین اخبار بازی در بازی‌مگ؛ به تازگی دایس و الکترونیک آرتز طبق وعده قبلی، در جریان یک رویداد لایواستریم و زنده، رسما از بازی بعدی سری بتلفیلد با نام Battlefield V رونمایی کردند. در این رویداد، تعدادی از گمانه‌زنی‌ها و شایعات قبلی تایید شد و حالا می‌دانیم که این بازی در دوران جنگ جهانی دوم اتفاق می‌افتد و تاریخ عرضه آن در چه زمانی است. سازندگان این بازی، همچنین وعده دادند که بتلفیلد 5 پس از عرضه فاقد هرگونه Premium Pass نیز باشد و محتواهای پس از عرضه، بدون هرگونه هزینه‌ای توسط بازیکنان در دسترس قرار می‌گیرد.

دایس و EA در جریان یک توئیت در صفحه رسمی سری بتلفیلد، به این نکته هم اشاره کردند که «امواج جنگ درحال تغییر است» که وعده دهنده ارائه مادها، نقشه‌ها و پاداش‌های جدید در بازی است که به همه بازیکنان و بدون هزینه اضافی تعلق می‌گیرد. رایان مک‌آرتور تهیه‌کننده بازی نیز در جریان لایواستریم گفت که از نوامبر ۲۰۱۸ (آبان-آذر) تا تقریبا اوایل سال آینده میلادی، بازی وارد اولین فصل از محتواهای پس از عرضه خود (تحت نام Tides of War) می‌شود که پیرامون «سقوط اروپا» تمرکز دارد و در این زمینه، در بازی شاهد رویدادهای زنده و پاداش‌های جدید خواهیم بود

دایس و EA به این نکته نیز اشاره کردند که بتلفید جدید نه تنها فاقد هرگونه محتوای پولی پس از عرضه خواهد بود، بلکه سیستمی هم در آن وجود ندارد که بازیکن برای پیروزی، اجباری به پرداخت پول داشته باشد. همچنین یکی دیگر از خبرهای مهم پیرامون این بازی، این است که Battlefield 5 فاقد ماد بتل رویال است؛ دایس البته به این نکته اشاره کرده که قطعا در استودیو صحبت‌هایی مطرح بوده که قرار دادن ماد بتل رویال، یک بخش کاملا متناسب با بازی بتلفید خواهد بود چون در بازی، ما شاهد همه المان‌های جنگ و تخریب هستیم. ولی درنهایت باید گفت که این صحبت‌ها فقط در حد بحث‌های داخلی بوده و این بازی درنهایت فاقد یک ماد بتل رویال، حداقل در زمان عرضه خواهد بود. این رویداد لایواستریم، شاهد یک تریلر معرفی رسمی از بازی نیز بود که در ادامه مشاهده می‌کنید.

 

 

این تریلر با دسته‌ای از سربازان شروع می‌شود که تحت حمله هستند و به سرعت وارد یک خانه شده و با سربازان دشمن درگیر می‌شوند. در بین سربازان یک سرباز زن با دست مصنوعی نیز دیده می‌شود و آن‌ها پس از فرار از خانه به دیگر متحدانشان ملحق می‌شوند. پس از یک نمایش سینماتیک از عمق و وسعت جنگ، سرانجام گیم‌پلی بازی نمایش داده می‌شود که کاملا پیوسته به بخش سینماتیک آن است. پس از مشاهده گیم‌پلی و مبارزات، درنهایت شاهد برخورد یک موشک و انفجار آن هستیم. اینجا در حالی که بازیکن روی زمین افتاده، شخصی که در تریلر کوتاه قبلی دیده بودیم به عنوان یک سرباز دشمن از راه می‌رسد و پیش از هر کاری، توسط متحد بازیکن یعنی زنی با دست مصنوعی کشته می‌شود.

این تریلر گرچه شامل نماهایی از گیم‌پلی بازی نیز بود، ولی طرفداران باید تا رویداد EA Play در زمان برگزاری E3 2018 صبر کنند، تا بتوانند با جزئیات بیشتری گیم‌پلی بازی را تجربه کنند. تعدادی ویژگی از جمله ماد War Stories نیز در این بازی وجود خواهد داشت. این ماد مراحل حالت داستانی بازی را دنبال می‌کند که در این نسخه، تمرکز کلی روی جنگ و زاویه دیدهای طرفین جنگ است که پیش از این کم‌تر به آن پرداخته شده بود. همچنین ماد Grand Operations نیز برای بازی تایید شده که شامل مراحل داستانی و با قابلیت بازی به شکل چندنفره است که به گفته سازنده، این ماد نسبت به بازی‌های قبل تکامل بیشتری پیدا کرده است. یک بخش کاملا جدید چهارنفره و co-op نیز به نام Combined Arms در بازی وجود دارد که بازیکنان باید با همکاری با یکدیگر، اهداف مشخصی را تکمیل کنند. یک ماد پس از عرضه نیز به نام Tides of War وجود خواهد داشت که دایس قصد دارد آن را به شکل فصل به فصل و غیر پیوسته عرضه کند. لازم به ذکر است که همان طور که قبلا هم اشاره شد، این بازی فاقد Premium Pass بوده و این ماد بدون هیچ گونه هزینه‌ای توسط بازیکنان قابل دریافت است.

درنهایت، دایس و EA تاریخ عرضه رسمی بازی را نیز مشخص کردند که به این ترتیب، بازی Battlefield V قرار است در روز ۲۹ اکتبر (۲۷ مهر) برای پلتفرم‌های پلی‌استیشن 4، ایکس‌باکس وان و PC عرضه شود.

برچسب‌ها
  • هیچ نظری یافت نشد
لطفا برای ثبت نظر خود وارد شوید و یا ثبت نام کنید.