نویسنده: محمدرضا زارع‌رفیع یکشنبه، 13 خرداد 1397
ساعت 08:30

در PES 2019 شاهد حضور لایسنس شده باشگاه بروسیا دورتموند نخواهیم بود

4.67 از 5

کمپانی کونامی، اعلام کرده که لایسنس رسمی باشگاه بروسیا دورتموند نیز در بازی PES 2019 وجود نخواهد داشت.

در جدیدترین اخبار بازی در بازی‌مگ؛ در حالی که کمپانی کونامی، سازنده و ناشر سری بازی‌های شبیه‌ساز فوتبال PES مدتی پیش خبر از اتمام قرارداد همکاری و از دست دادن لایسنس رسمی Champions League اروپا را اعلام کرده بود، به نظر می‌رسد که این سری در ادامه راه خودش، حتی با خبرهای بد بیشتری در زمینه از دست دادن لایسنس‌های رسمی مواجه باشد. در اطلاعیه جدید کونامی که از طریق وب سایت رسمی این کمپانی به اشتراک گذاشته شده است، ناشر ژاپنی خبر از این داده که باشگاه آلمانی بروسیا دورتموند، قرار نیست به شکل لایسنس شده در بازی PES 2019 حضور داشته باشد. گفتنی است که این اتفاق درحالی می‌افتد، که از المان‌های مختلف این باشگاه در بازی پیش رو استفاده شده بود و کونامی کاملا روی این حضور و لایسنس باشگاه برای بازی PES 2019 حساب باز کرده بود.

کونامی در بخش دیگری از این اطلاعیه، به این موضوع اشاره کرده که قرارداد همکاری آن‌ها با باشگاه بروسیا دورتموند گرچه تا تاریخ ژوئن 2020 اعتبار داشته است، ولی این همکاری از جانب باشگاه دورتموندی، و به شکل پیش از موعد فسخ شده است. گفتنی است که قرارداد همکاری میان کونامی و باشگاه بروسیا دورتموند در سال ۲۰۱۶ به امضا رسید و با توجه به مدت ۴ ساله آن، بایستی تا سال ۲۰۲۰ اعتبار می‌داشت.

با استناد به جملات به کار رفته در اطلاعیه کونامی، به نظر می‌رسد که این کمپانی نیز ابدا انتظار چنین اتفاقی را نداشته است. گفتنی است که قرارداد همکاری برای لایسنس رسمی، شامل استفاده از لوگو، بازیکنان، استادیوم و سایر المان‌های مشخص باشگاه بروسیا دورتموند بوده است که مثل چند بازی قبلی، قرار بود در PES 2019 نیز به کار برده می‌شد.

هنوز درباره علت تصمیم یک طرفه باشگاه بروسیا دورتموند چیزی گفته نشده است. با این حال اگر شاهد حضور قوی این باشگاه در بازی FIFA 19 باشیم قابل توجه است. در این صورت و براساس این گزارش، تنها باید تا شروع رویداد E3 2018 صبر کرد که بازی FIFA 19 به شکل رسمی رونمایی خواهد شد. در مورد تصمیم باشگاه آلمانی، گمانه‌زنی‌های مختلفی را می‌توان مطرح کرد که یکی از آن‌ها، تفکرات تجاری EA Sport باشد که با توجه به عدم راهیابی تیم فوتبال ایالات متحده به جام جهانی 2018، آن‌ها در این فکر باشند که فوتبال و رویداد جام جهانی حضور قدرتمندی در بازار آمریکای شمالی نداشته باشد و EA Sports با پرداخت هزینه‌ای هنگفت به باشگاه بروسیا دورتموند، بخواهد که از ستاره آمریکایی این باشگاه یعنی «کریستین پولیسیک»، برای اهداف بازاریابی و تجاری در بازار آمریکای شمالی استفاده کند.

فارغ از این گمانه‌زنی‌ها، باید دید که کونامی قرار است چه برنامه‌ها و جایگزین‌های احتمالی برای سری Pro Evolution Soccer پیدا کند. البته باید گفت که کونامی روی این سری حساب ویژه‌ای باز کرده و مدتی پیش، خبر از وجود لایسنس‌های رسمی برای ۹ باشگاه، شخصیت و لیگ، از جمله لایسنس کامل لیگ اسکاتلند و همچنین ستاره سابق انگلیس یعنی دیوید بکهام در PES 2019 منتشر شده بود.

کونامی همچنین در بخش دیگری از اطلاعیه خود چنین گفته است:

طرفداران باید مطمئن باشند که سری PES همچنان روش‌های جدیدی را از طریق همکاری‌های جدید با باشگاه‌ها و لیگ‌ها، برای لذت بردن از تجربه بازی فوتبال فراهم خواهد کرد. از شما برای ادامه حمایت‌تان از این سری بازی‌ها ممنون هستیم.

بازی Pro Evolution Soccer 2019 مدتی پیش توسط کونامی معرفی شد و قرار است این بازی، در ۲۸ آگوست (۶ شهریور) برای پلی‌استیشن ۴، ایکس‌باکس وان و PC عرضه شود.

برچسب‌ها
  • هیچ نظری یافت نشد
لطفا برای ثبت نظر خود وارد شوید و یا ثبت نام کنید.