نویسنده: محمدرضا زارع‌رفیع چهارشنبه، 13 تیر 1397
ساعت 09:00

Ghost of Tsushima کاملا هم با واقعیات تاریخی مطابقت ندارد

0 از 5

ساکر پانچ در Ghost of Tsushima به شکل کامل و قطعی هم از وقایع تاریخی حقیقی پیروی نمی‌کند.

در جدیدترین اخبار بازی در بازی‌مگ؛ پس از نمایش اخیر بازی Ghost of Tsushima در E3 2018، بسیاری باور پیدا کردند که این بازی به همان تجربه ژاپنی از Assassin’s Creed تبدیل خواهد شد که سال‌هاست خیلی‌ها منتظرش بودند. اخیرا سونی و ساکرپانچ به عنوان استودیو سازنده بازی، گفته‌اند که Ghost of Tsushima هم مثل کاری که یوبی‌سافت با سری بازی‌های خود انجام داده، برداشت دقیق و بدون دخل و تصرف از تاریخ نیست و این آزادی عمل را برای خود قائل شدند که برای ساخته شدن یک بازی بهتر، از برخی حقایق تاریخی فاصله بگیرند. کریس زیمرمن از ساکرپانچ، اخیرا در مصاحبه با GameSpot به این نکته اشاره کرده که در بازی حتما شاهد تفاوت‌ها و انحرافاتی از تاریخ مستند و واقعی هم خواهیم بود:

شکلی که من فکر می‌کنم به این صورت است: ما حتما از وقایع تاریخی قطعی منحرف می‌شویم، و ما می‌خواهیم این کار را هم از عمد انجام دهیم... حمایت‌های بسیار زیادی که از دوستانمان در سونی ژاپن و دوستان ژاپنی‌مان در سونی آمریکا دریافت کردیم، همه مشورت‌های فرهنگی که برای شکل دادن به بازی انجام شده، برای این بوده که مطمئن شویم در جایی انحراف از تاریخ به شکل تصادفی اتفاق نیافتد. کارهایی هست که باید به شکلی متفاوت انجام شود و ما می‌خواستیم که این‌ها به شکل هوشمندانه‌ای صورت بگیرد.

او در ادامه به این هم اشاره کرد که با وجود همه توضیحات، همچنان این بازی خودش را به شکلی عرضه می‌کند که برای بازیکنان معتبر جلوه کند. آن‌ها را در اتمسفر و زیبایی‌شناسی خاص آن زمان قرار دهد و همه چیز، از حیات‌وحش تا نحوه تعامل شخصیت‌ها، تا مجسمه‌ها و معماری‌ها، همگی به شکلی باشند که یک نمایش از نظر تاریخی صحیح را از ژاپن قرن ۱۳ به بازیکنان نشان دهد.

این روش البته خوب هم هست، که استفاده از عناصر واقع‌گرایانه تاریخی برای ایجاد نوآوری در بازی مورد استفاده واقع شود و سازندگان در هر جزء و قسمت از بازی، کاملا کورکورانه و مستندوار هم طبق وقایع تاریخ حقیقی عمل نکنند. به طور کلی باید خوشحال بود که سازندگان در ساکرپانچ، قصد دارند بازی را عرضه کنند که تا جای ممکن از نظر تاریخی واقعی باشد، و همچنین این حقایق تاریخی به سمتی نمی‌رود که مانع آن‌ها برای ساخت یک بازی بهتر شود. پیرامون این بازی، پیش از این هم در بازی‌مگ مطالعه کردید که سازندگان از اینکه Assassin’s Creed سال قبل یوبی‌سافت در کشور مصر جریان داشت نیز بسیار خوشحال بودند.

بازی Ghost of Tsushima اولین بار در سال ۲۰۱۷ به شکل رسمی رونمایی شد و در E3 امسال نیز یکی از محورهای اصلی کنفرانس خبری سونی بود. پیش‌بینی می‌شود که این بازی احتمالا در سال ۲۰۱۹ و به شکل انحصاری برای پلتفرم پلی‌استیشن 4 عرضه شود.

برچسب‌ها
  • هیچ نظری یافت نشد
لطفا برای ثبت نظر خود وارد شوید و یا ثبت نام کنید.