نویسنده: محمدرضا زارع‌رفیع سه شنبه، 02 مرداد 1397
ساعت 08:00

Devil May Cry 5 هم از موتور بازی RE Engine استفاده می‌کند

5 از 5

تیم سازندگان بازی موردانتظار Devil May Cry 5 از موتور بازی‌سازی مورد استفاده در Resident Evil 2 جدید استفاده کرده‌اند.

در جدیدترین اخبار بازی در بازی‌مگ؛ کپ‌کام در جریان رویداد E3 2018 و در یک سورپرایز قابل انتظار، رسما بازی Devil May Cry 5 را از طریق کنفرانس مایکروسافت رونمایی کرد. بازه زمانی میان معرفی پنجمین نسخه از این سری و نسخه چهارم، حدود ۱۱ سال و با نسخه قبلی این سری یعنی بازی DmC هم حدود ۵ سال است و طرفداران واقعا مدت زمان زیادی است که در انتظار معرفی «دویل می کرای 5» بودند. کپ‌کام در قالب این معرفی، یک تریلر سینمایی نیز از بازی به اشتراک گذاشت و با گذشت مدت زمان بیشتر، این کمپانی خبرهای بیشتری درباره این بازی هم منتشر می‌کند. در این زمینه، کپ‌کام به تازگی گفته که سازندگان برای ساخت این بازی، از همان موتور بازی‌سازی که در ساخت نسخه ریمیک Resident Evil 2 به کار رفته، استفاده کرده‌اند.

بنا بر صحبت‌های کپ‌کام، سازندگان بازی DMC 5 برای به دست آوردن دو ویژگی، یعنی داشتن کیفیت تصاویر واقع‌گرایانه و همچنین اجرای بازی در نرخ فریم 60 تصمیم گرفتند تا از موتور بازی‌سازی RE Engine استفاده کنند. بنابر همین گزارش، تیم توسعه‌دهندگان نه فقط برای شخصیت‌های سه بعدی، بلکه حتی برای لباس‌ها نیز از تکنیک‌های جدید اسکن کردن همه‌جانبه در این موتور بازی‌سازی استفاده کردند. به این ترتیب تیم سازندگان بازی دویل می کرای 5، با کمک جدیدترین ورژن موتور بازی RE Engine با موفقیت توانستند تصاویری دقیق و اسکن شده از البسه‌هایی کاملا فابریک و اختصاصا تهیه شده برای همین بازی را تهیه کنند و با کمک موتور بازی جدید آن‌ها را وارد بازی کنند. کپ‌کام به عنوان نمونه تصویر یکی از این البسه‌ها را هم منتشر کرده که در پایین مشاهده می‌کنید؛ این ردا درواقع لباسی است که شخصیت «نرو» خواهد پوشید.

devil may cry 5 resident evil 2 remake engine nero jacket.jpg.optimal

در زمینه اسکن تصاویر، گرچه بیشتر کارها در خارج از ژاپن انجام شده، ولی به گفته کپ‌کام آن‌ها از استودیو خودشان در اوزاکا ژاپن هم استفاده کردند. با این حال، از آنجایی که بیشتر بازیگران حاضر در این پروژه در حومه لندن ساکن بودند، کپ‌کام از استودیوی خودش در این شهر برای اسکن‌های مرتبط با کاراکترها استفاده کرده است. همچنین به گفته کپ‌کام، این بازی از نسخه جدیدی از RE Engine استفاده می‌کند که شامل معرفی برخی ویژگی‌های جدیدی است که تا پیش از این، و مثلا در بازی Resident Evil 7 وجود نداشتند.

کپ‌کام توضیحات جدیدی هم درباره خود بازی داده و گفته که انیمیشن‌های شخصیت‌ها در بازی Devil May Cry 5 به شکلی پویا و واکنش‌گرا نسبت به حرکات بازیکن اجرا می‌شود و برخلاف نسخه‌های قبل، حالا هیچ کدام از فریم‌ها در انیمیشن‌ها پرش نخواهد داشت. کپ‌کام برای مثال گفته که سازندگان در بازی DMC4، زمان پاسخ‌دهی انیمیشن‌ها به حرکت بازیکنان را شامل نوعی اولویت‌بندی، و مشابه بازی‌های مبارزه‌ای و فایتینگ کرده بودند که حالا در نسخه پنجم این سری، و با توجه به کیفیت واقع‌گرایانه اشیا، آن مدل از طراحی دیگر چندان جالب به نظر نمی‌رسید. تیم توسعه محصول پایانی را به عنوان «دره فریبنده اکشن» هم معرفی می‌کنند.

با توجه به همه این گزارش‌ها، به نظر می‌رسد که کپ‌کام قصد دارد پولیش‌شده‌ترین و واقع‌گرایانه‌ترین نسخه تاریخ سری Devil May Cry را عرضه کند. این خبر به نوبه خود هیجان‌انگیز است، ولی با این وجود درنهایت باید دید که گیم‌پلی کلی بازی به چه شکل خواهد بود. در این زمینه هم کپ‌کام مدتی پیش وعده داده که سازندگان، مشغول ساخت یک «گیم‌پلی دمو» قابل بازی از این عنوان هستند که قرار است «به زودی» هم عرضه شود.

پنجمین نسخه از سری دویل می کرای، در بهار سال ۲۰۱۹ برای پلتفرم‌های پلی‌استیشن 4، ایکس‌باکس وان و PC عرضه می‌شود.

برچسب‌ها
  • هیچ نظری یافت نشد
لطفا برای ثبت نظر خود وارد شوید و یا ثبت نام کنید.