نویسنده: محمدرضا زارع‌رفیع جمعه، 12 مرداد 1397
ساعت 09:00

Activision به اهمیت بالای بازی‌های استریمی در آینده اعتقاد دارد

0 از 5

اخیرا و در جریان گزارش مالی شرکت اکتیویژن، این کمپانی درباره جایگاه عالی خود پس از ورود همه‌گیر تکنولوژی‌های استریم بازی صحبت کرده است.

در جدیدترین اخبار بازی در بازی‌مگ؛ با درنظر گرفتن صحبت‌ها درباره قدرت گرفتن روش‌های Cloud Streaming، باید گفت که این می‌تواند تحول بزرگی را در این صنعت ایجاد کند. پس از شنیدن صحبت‌های مختلفی که از ناشران بزرگ درباره اهمیت استریمینگ به گوش رسیده، اخیرا اکتیویژن نیز به این جمع پیوسته و در جریان گزارش مالی اخیر خود به پرسش‌ها درباره این مقوله پاسخ داده است. در این زمینه Coddy Johnson، در پاسخ به این سوال که cloud streaming چه ظرفیت‌هایی را می‌تواند برای ناشران بازی داشته باشد گفت:

در یک دید بلند مدت ما فکر می‌کنیم که بای‌های مبتنی بر رایانش ابری و به طور کلی استریمینگ، می‌تواند یک تاثیر بسیار قوی و مثبت روی صنعت و به خصوص ما [به عنوان ناشر بازی] داشته باشد. این می‌تواند یک محرک قدرتمند روی رشد صنعتی باشد که همین حالا هم درحال رشد است.

اولین مورد این است که به ما اجازه می‌دهد علاوه بر بازیکنان دارای دسترسی به نمایشگرهای بزرگ و کنسول‌ها، دایره مخاطبانمان را به بازیکنان فاقد این دستگاه‌ها نیز گسترش دهیم. در برخی موارد حتی نیاز به PC نیز در این روش وجود ندارد.

دومین مورد درباره بازی‌هایی است که همین حالا موجود هستند. روش استریمینگ برای این بازی‌ها هم امکان دسترسی‌پذیری بیشتر و راحت‌تری را به مخاطبان می‌دهد. این اصطکاک را کم‌تر، تعامل میان بازیکن و بازی را بیشتر و عرضه محتواهای بیشتر را ساده‌تر می‌کند.

سومین مورد نیز این است که ما [اکتیویژن] به طور ویژه در جایگاهی منحصر به فرد هستیم تا زمانی که چنین تکنولوژی از راه رسید، از آن بهره‌برداری کنیم. عناوین ریشه‌دار و محبوبی که در اختیار داریم قطعا به ما این اجازه را می‌دهد که بابت آن‌ها بتوانیم به مخاطبان بیشتری دسترسی پیدا کنیم. ما همین حالا جوامع بسیار بزرگ و پر جنب و جوشی از طرفداران داریم که همین حالا دنبال راه‌های مختلفی می‌گردند تا به بازی‌های مورد علاقه‌شان دسترسی پیدا کنند. به عنوان یک کمپانی که خودمان محتواهای خودمان را می‌سازیم و مالک IPهای خودمان هم هستیم، IPهایی که همگی جزو بهترین عناوین گیمینگ هم هستند، فکر می‌کنیم که در جایگاه بسیار خوبی هستیم تا از تکنولوژی‌های جدید استریمینگ بهره‌برداری بهتری داشته باشیم.

پس از این Johnson گفت که اکتیویژن گرچه تلاش‌های زیادی در این رابطه داشته ولی حقیقت این است که هنوز روش‌های «بازی استریمی» همه‌گیر و تثبیت نشده‌اند:

ما احساس می‌کنیم که هنوز و تا قبل از اینکه این تکنولوژی به یک «جریان اصلی» تبدیل شود، باید کارهای بیشتری صورت بگیرد. فکر می‌کنیم که این اتفاق خواهد افتاد، احتمالا نه در آینده نزدیک ولی وقتی که اتفاق بیافتد، ما در جایگاه خیلی خوبی قرار خواهیم داشت.

صحبت پایانی جانسون نیز این بود که در آینده نزدیک، اکتیویژن می‌تواند از طریق ورود به بازار موبایل جامعه مخاطبان خود را گسترش دهد.

برچسب‌ها
  • هیچ نظری یافت نشد
لطفا برای ثبت نظر خود وارد شوید و یا ثبت نام کنید.