نویسنده: محمدرضا زارع‌رفیع سه شنبه، 13 شهریور 1397
ساعت 13:00

بازی Battlefield 5 باعث کاهش ارزش سهام EA شد!

0 از 5

به تازگی فاش شده که بازار و بورس، واکنش مثبتی را به اعلام تاخیر در عرضه بازی «بتلفیلد 5» نداشته است.

در جدیدترین اخبار بازی در بازی‌مگ؛ اخیرا گزارش شد که بازی Battlefield 5 با یک ماه تاخیر و در ماه نوامبر (آبان) عرضه خواهد شد که البته این موضوع، توسط تحلیلگران اتفاق مثبتی ارزیابی شد؛ این خصوصا به خاطر زمان عرضه قبلی بود که یک ماه شلوغ و پرترافیکی را در عرضه بازی‌های بزرگ شامل می‌شد و با در نظر گرفتن تاخیرهای پی در پی برای محتواهای مهم درون این بازی، اعلام یک ماه تاخیر در عرضه بازی اصلی یک تصمیم مناسب از جانب EA و دایس در نظر گرفته می‌شد. با این حال صرف نظر از این تحلیل‌ها، به نظر می‌رسد که این تاخیر با واکنش مثبتی از جانب سرمایه‌گذاران EA مواجه نشده است. در این زمینه، به تازگی تحلیلگران برجسته بورس، به خاطر این تصمیم EA، اقدام به پایین آوردن سطح انتظارات‌شان کردند، که این موضوع باعث سقوط ارزش سهام این کمپانی به میزان نزدیک به ۱۰ درصد شده است.

در فصل قبلی سال مالی، EA حتی با وجود اعلام تاخیرها در عناوین مطرح AAA خود، باز هم از نظر برآوردن کردن سطح انتظارات موفق بود و در مواقعی از این انتظارات فراتر نیز رفت. با اینحال در زمینه تاخیر اخیرا اعلام شده، یکی از تحلیلگران اوپن‌هایمر یعنی Andrew Uerkwitz نوشته است:

سرمایه‌گذاران می‌توانند تصمیمات اخیر و راهنماهای منفی موجود سرمایه‌گذاری را، به این شکل تفسیر کنند که باعث ضربه خوردن از ناحیه تشدید رقابت‌ها یا خریدهای درون برنامه‌ای و موقعیت‌های کسب درآمد می‌شوند.

در این زمینه، Uerkwitz تنها تحلیلگری نیست که واکنش بورس به تصمیم اخیر EA را منفی دیده و Laura Martin نیز ارزش‌گذاری هر سهم این شرکت را حالا از ۱۷۰ دلار به ۱۵۰ دلار کاهش داده است. او در تحلیل خود، اشاره مستقیمی به «نگرانی‌ها از تاریخ عرضه دقیق Battlefield 5» کرده، و البته گفته که با درنظر گرفتن عملکرد بسیار پایین تر از حد انتظار برای بازی سال گذشته Battlefront 2، واقعا برای EA ضروری بوده که امسال نیز چنین عملکردی را، آن هم درباره یکی از عناوین پرچمدار خود به ثبت نرساند.

در این زمینه، البته کاهش ارزش سهام این شرکت امری مقطعی نبوده و دیروز نیز این ارزش به میزان ۲٫۱۸ درصد دیگر سقوط کرد. به طور کلی آنچه مشخص است این است که علیرغم تحلیل‌های مثبت در میان جامعه گیمینگ، بورس و بازار پاسخ مثبتی به تصمیم اخیر الکترونیک آرتز و دایس نداده است. این همچنین قبلا شامل گزارش دیگری نیز بود که از پایین بودن میزان پیش‌خریدهای این بازی، نسبت به انتظارات اولیه حکایت داشت.

بازی Battlefield V قرار است در روز ۲۰ نوامبر (۲۹ آبان) برای پلتفرم‌های پلی‌استیشن 4، ایکس‌باکس وان و PC عرضه شود.

برچسب‌ها
  • هیچ نظری یافت نشد
لطفا برای ثبت نظر خود وارد شوید و یا ثبت نام کنید.