نویسنده: محمدرضا زارع‌رفیع دوشنبه، 24 دی 1397
ساعت 13:00

فروش Aquaman در باکس آفیس جهانی از ۱ میلیارد عبور کرد

0 از 5

گزارشی تازه نشان می‌دهد که فیلم Aquaman، سرانجام موفق به عبور از مرز فروش ۱ میلیارد دلاری در گیشه‌های جهان شده است.

در جدیدترین اخبار سینما و تلویزیون در بازی‌مگ؛ فیلم آکوآمن (Aquaman) در ادامه موفقیت‌های خود در گیشه‌های جهانی، حالا موفق شده تا از مرز فروش ۱ میلیارد دلاری نیز در باکس آفیس جهانی عبور کند. این فیلم حالا با فروشی مجموع ۱٫۰۲ میلیارد دلار، به یکی از موفق‌ترین فیلم‌های تاریخ تبدیل شده است؛ گفتنی است که تنها ۳۶ فیلم در تاریخ سینمای جهان موفق به کسب ۱ میلیارد دلار در گیشه‌ها شدند.

با این آمار، Aquaman حالا لقب بزرگ‌ترین فیلم در «دنیای سینمایی DC» را به خودش اختصاص داده و حالا به عنوان دومین فیلم بزرگ اقتباسی از کامیک‌های DC نیز شناخته می‌شود. رکوردشکنی اخیر، درواقع نقطه عبور فیلم از آمار فروش فیلم The Dark Knight کریستوفر نولان با ۱٫۰۰۴ میلیارد فروش هم بود و آکوامن در بین فیلم‌های دی‌سی، حالا فقط The Dark Knight Rises با ۱٫۰۸ میلیارد دلار را در مقابل خود می‌بیند.

موفقیت فیلم Aquaman البته بیش از هر چیز مدیون عملکرد عالی آن در سینماهای جهانی بوده و این فیلم در سینماهای داخلی آمریکای شمالی، تاکنون تنها ۲۸۷ میلیون دلار فروخته است. گفتنی است که این یک عملکرد نسبتا ضعیف برای فیلم‌های دی‌سی محسوب می‌شود، و بالاتر از آکوامن، فیلم‌های دیگر DC نظیر Wonder Woman (با ۴۱۲٫۵ میلیون)، Suicide Squad (با ۳۲۵٫۱ میلیون)، و Batman v Superman: Dawn of Justice (با ۳۳۰٫۳ میلیون دلار) عملکردی به مراتب بهتر در سینماهای داخلی داشتند. با این حال همان‌طور که اشاره شد، عملکرد جهانی فیلم به مراتب بهتر از سایر فیلم‌های دی‌سی بوده و تاکنون ۷۳۲ میلیون دلار به دست آورده است. گفتنی است که این فیلم فقط در چین موفق به کسب ۳۰۰ میلیون دلار شده است.

با توجه به شروع اکران سراسری فیلم از سال ۲۰۱۸، حالا این فیلم به عنوان پنجمین فیلم ۱ میلیاردی سال ۲۰۱۸ نیز در نظر گرفته می‌شود؛ سال بزرگی که در آن چهار فیلم دیگر یعنی Avengers: Infinity War (با ۲٫۰۴۵ میلیارد دلار)، Black Panther (با ۱٫۳۴۶ میلیارد دلار)، Jurassic World: Fallen Kingdom (با ۱٫۳۰۹ میلیارد دلار) و Incredibles 2 (با ۱٫۲۴۲ میلیارد دلار) نیز از مرز یک میلیارد دلار فروش در باکس آفیس جهانی عبور کردند.

در پاسخ به موفقیت اخیر آکوامن و فروش ۱ میلیاردی، اخیرا جیمز وان (James Wan) کارگردان فیلم نیز در چند رشته پست توییتری، این موفقیت را به عملکرد عالی همه عوامل ساخت فیلم، طرفداران، بازیگران و خصوصا هنرمندی «جیسون موموآ (Jason Momoa)» منتسب کرده که به گفته او، جیسون موفق شد تا آکوامن را به یکی از بهترین و جالب‌ترین شخصیت‌های ابرقهرمانی سینمایی تبدیل کند؛ به شکلی که نحوه ایفای این نقش توسط او، تا سال‌ها به استاندارد اصلی برای این شخصیت تبدیل می‌شود.

  • هیچ نظری یافت نشد
لطفا برای ثبت نظر خود وارد شوید و یا ثبت نام کنید.