نویسنده: میلاد شجری یکشنبه، 29 مهر 1397
ساعت 14:30

جزییاتی جدید از بخش War Stories بازی Battlefield V منتشر شد

0 از 5

استودیو دایس اطلاعات جدیدی از مرحله‌های Nordlys، Under No Flag و Tiraileur بخش War Stories بازی Battlefield V منتشر کرد.

طی بروزرسانی‌های اخیر در وبسایت رسمی سری بازی‌های بتلفید، استودیو توسعه دهنده دایس (DICE) در جدیدترین اخبار بازی در بازی‌مگ، جزییات جدیدی از مرحله‌های Nordlys، Under No Flag و Tiraileur بخش War Stories بازی Battlefield V منتشر کرد. بخش War Stories ابتدا در بازی Battlefield 1 به عنوان بخش کمپین و تک نفره بازی معرفی شد که بازیکنان را به مکان‌های مختلف برای بیان داستان‌هایی از جنگ جهانی اول از زبان شخصیت‌‌های مختلف می‌برد. حال استودیو دایس قصد دارد تا دوباره همین کار را برای جنگ جهانی دوم در بازی Battlefield V با استفاده از مجموعه داستان‌ها کوتاه دیگری انجام دهد. طبق اطلاعات منتشر شده، لیست مرحله‌هایی که قرار است در هنگام عرضه بازی و پس از آن در دسترس قرار گیرند به شرح زیر است:

  • مرحله مقدمه یا Prologue: مرحله‌ای که به معرفی دنیای بازی Battlefield V می‌پردازد.
  • مرحله Nordlys: وقایع این مرحله در کشور نروژ اشغال شده توسط نیرو‌های نازی که از زمان شروع جنگ جهانی دوم رنگ آرامش را به خود ندیده، اتفاق میافتد. داستان این مرحله شامل یک دختر مبارز گروه مقاومت است که هنگام نجات یکی از خودی‌ها، به طرح‌های شوم و خطرناک دشمن آگاه می‌شود. داستان این دختر نه تنها روی مبارزه وی برای آزادی کشورش از دست نیرو‌های اشغالگر بلکه نجات خانواده‌اش نیز تمرکز دارد.
  • مرحله Under No Flag: این مرحله داستانی درباره استحکام، تصمیم گیری و شانس‌های دوباره است. شما در قالب شخصیتی به نام بیلی بریجر که یک جنایتکار بیرون کشیده شده از زندانی در شهر لندن است، در کنار نیروهای واحد Special Boat Section برای برخورداری از شانس رستگاری دوباره به مبارزه خواهید پرداخت؛ چیزی که تجربه‌ای از آن ندارد اما با استقامتی که دارد، خود را برای آن آماده می‌سازد.
  • مرحله Tirailleur: این مرحله یک جنگ تمام عیار است؛ مرحله‌ای که واحد‌های سنگالی نیرو‌های استعماری کشور فرانسه (French Colonial Forces) برای آزادی کشور خانه خود یعنی فرانسه، جایی که هیچوفت ندیده‌اند، مبارزه خواهند کرد.
  • مرحله The Last Tiger که در ماه دسامبر عرضه می‌شود: در گرگ و میش یکی از روز‌های جنگ جهانی دوم، ارتش آلمان ناگهان به سراشیبی هرج و مرج سقوط می‌کند. اعضای خدمه یک تانک مدل  Tiger تنها به رهبری یک افسر کهنه‌کار، شروع می‌کنند به زیر سوال بردن طرز تفکری که آن‌ها را به این نقطه از جنگ رسانده است.

 بخش War Stories در بازی Battlefield V شکل گرفته تا کاری متفاوت از روایت داستانی سنتی جنگ جهانی دوم که شامل تهاجم متفقین به نرماندی و Battle of the Bulge می‌شود را انجام دهد. به دنبال همین امر نیز «اریک هولمز» از استودیو دایس گفته است:

این موضوع باعث شد تا ما تحقیقات زیادی روی مکان‌ها و چیز‌هایی [درباره جنگ جهانی دوم] نمی‌دانستیم، انجام دهیم و هنگامی از آن‌ها با خبر شدیم، بسیار شگفت زده بودیم. برای همین ما تصمیم گرفتیم که اگر بخواهیم یک War Story بگوییم؛ برای مثال، ما نیز به مکان‌هایی برویم که شما هیچوقت ندیده‌اید یا کسی شویم که شما هیچوقت درباره‌اش نشنیده باشید.

این موارد منجر به وجود آمدن بخش‌هایی مثل داستان Under No Flag شد که بر روی نبرد‌های دریایی به جای چیزی شبیه به سرویس هوایی، تمرکز دارد. در حالی که بخش War Stories بازی Battlefield V می‌تواند پیشرفتی خطی داشته باشد اما آن‌ها همچنان به بازیکنان اجازه می‌دهند تا از طیف وسیعی از راه‌های مختلف برای بر طرف کردن یک چالش به لطف گیم‌پلی همیشگی سری بتلفیلد و طراحی بزرگ نقشه‌ها، استفاده کنند. داستان‌های این بخش همچنین به کلاس‌های ویژه‌ای می‌پردازد؛ به طور مثال مرحله Nordlys به کلاس Recon و مرحله Tirailleur به کلاس  Support. همین امر نیز به بازیکنان اجازه می‌دهد تا به ابزار‌های مختلفی که برای هر کدام از کلاس‌ها مشخص شده، قبل از اینکه وارد بخش چندنفره بازی شوند، آشنایی پیدا کنند. بخش تک‌نفره همچنین حال و هوای بازی را مشخص می‌کند؛ مانند مرحله Prologue بازی Battlefield 1 که بازیکنان بعد از مرگ هر سرباز در قالب سرباز دیگری ظاهر می‌شدند تا نشان داده شود که چند نفر زندگی خود را در  طی این جنگ از دست دادند.

به طور کلی، مرحله Nordlys روی کوهستان‌های کشور نروژ اتفاق میافتد؛ جایی که یک سرباز گروه مقاومت به نام Solveig با استفاده از مخفی‌کاری به دنبال نجات مادر خود است. در این میان، نفو‌‌ذ به کارخانه تسلیحاتی آلمان به این معنی است که هر چه جلوتر بروید، تعداد نیرو‌های دشمن افزایش خواهد یافت. شما که به اسکی و چاقو‌های قابل پرتاب مجهز شده‌اید، باید از شناخته شدن توسط آلمان‌ها جلوگیری کنید وگرنه آن‌ها درخواست پشتیبانی کرده و کار را برای شما بسیار بسیار سخت خواهند کرد.

مرحله Tirailleur نیز داستان یکی دیگر از سرباز‌های گروه مقاوت را بیان می‌کند و درباره واحد‌های استعماری ارتش فرانسه است که در اواخر جنگ جهانی دوم به جنوب فرانسه از خانه خود در غرب آفریقا حمله کردند. Deme  شخصیت قابل بازی شما در این داستان است و به طور فزاینده‌ای از تلاش‌های جنگی، رو به زوال قرار دارد. او و گروهش با سربازان چترباز آلمانی که به نام Fallschirmjäger معروف هستند در کناره‌‌های کشور فرانسه به مبارزه خواهند پرداخت. گفتنی است که فتح نقاط قوت در این جنگ به اندازه برداشتن ادوات سربازان آلمانی که از نظر اسلحه و شمار به شما برتری دارند، اهمیت دارد.

مرحله Under No Flag پشت خط‌های دشمن اتفاق میافتد و درباره تعدادی از سربازان نیرو‌های ویژه است که برای خدمت رسانی از زندان‌ها بیرون کشیده شده‌اند؛ یکی از این سربازان نیز بیلی بریجر نام دارد که شخصیت قابل بازی این مرحله محسوب می‌شود. رابطه بیلی و افسر ارشد جورج میسون اهمیت زیادی دارد و آن‌ها ماموریت دارند تا با کاشتن بمب‌های انفجاری در نزدیکی هواپیما‌ها و دیگر تجهیزات مهم، موجب خرابکاری در German Luftwaffe که در بیایانی باز قرار دارد، شوند.

بازی Battlefield V در تاریخ ۲۹ آبان‌ماه ۹۷ (۲۰ نوامبر ۲۰۱۸) برای پلتفرم‌های پلی‌استیشن ۴، ایکس‌باکس وان و رایانه‌های شخصی در دسترس قرار خواهد گرفت. شایان به ذکر است که بازی در ابتدا برای انتشار در تاریخ ۲۷ مهرماه ۹۷ (۲۹ اکتبر ۲۰۱۸) برنامه‌ریزی شده بود که برای کار بیشتر روی هسته کلی گیم‌پی بازی با تاخیر از سوی شرکت الکترونیک آرتز و استودیو دایس مواجه شد. برای کسب اطلاعات بیشتر از بخش داستانی شما می‌توانید اولین تریلر رسمی بخش تک نفره را در اینجا و تصاویر مربوط به War Stories بازی را در ادامه مشاهده نمایید:

برچسب‌ها
  • هیچ نظری یافت نشد
لطفا برای ثبت نظر خود وارد شوید و یا ثبت نام کنید.