نویسنده: محمدرضا زارع‌رفیع شنبه، 01 دی 1397
ساعت 09:00

Halo Infinite از حالت ۴ نفره Split Screen برخوردار است

4 از 5

مایکروسافت به تازگی تایید کرده که ویژگی split screen قطعا در بازی Halo Infinite وجود دارد.

در جدیدترین اخبار بازی در بازی‌مگ؛ استودیو 343 Industries، به تازگی و در جریان یک رویداد لایواستریمی از طریق Mixer، تایید کرده که حالت شدیدا مورد انتظار و مورد درخواست split screen با چهار بازیکن، در بازی Halo Infinite وجود خواهد داشت. البته قبل از این و در جریان رویداد DICE 2017، این استودیو و مایکروسافت در جریان یک پنل اعلام کرده بودند که قرار است همه بازی‌های FPS سری Halo که در آینده عرضه می‌شوند، از ماد مخصوص split screen برخوردار باشند؛ با این حال درباره Halo Infinite این اولین بار است که سازندگان به صورت رسمی چنین قابلیتی را تایید می‌کنند.

موضوع split screen خصوصا زمانی بیش از همیشه به اعتراضات گسترده منتهی شد، که سازندگان تصمیم به برداشتن کلی چنین حالتی در بازی Halo 5: Guardians گرفتند. این تصمیم که باعث ناراحتی طرفداران شده بود، در آن زمان با واکنش 343 مواجه شد که اعلام کردند «این تصمیم، درواقع یکی از سخت‌ترین تصمیماتی بوده که ما در کل دوره فعالیت استودیو آن را گرفته بودیم.» به این ترتیب و با در نظر گرفتن چنین پیش‌زمینه‌ای، گنجانده شدن این حالت در بازی موردانتظار Halo Infinite یک تصمیم کاملا قابل‌پیش‌بینی بود.

از دیگر نکات مهمی که Bonnie Ross مدیر استودیو 343 فاش کرد، این بود که در بازی Halo Infinite، یک بخش سفارشی‌سازی بازیکنان در سبک بازی Halo Reach نیز وجود دارد؛ بازی که به گفته 343 از دید طرفداران بهترین بخش سفارشی‌سازی را در میان همه عناوین سری داشته است. در جریان لایواستریم، به علاوه به این موضوع هم اشاره شد که نسخه کامپیوتر این بازی، یک سری ویژگی‌های کاملا اختصاصی هم خواهد داشت که برای پیاده‌سازی، سازندگان موتور ساخت این بازی یعنی Slipspace را مخصوص این ویژگی‌ها آماده‌سازی کردند. نکته جالب‌تر هم این است که به گفته سازندگان، «این مرتبه با بازیکنان PC، مثل شهروندان درجه یک برخورد می‌شود».

Ross پیش از این و در جریان یک مصاحبه نیز به اهمیت بسیار بالای جامعه طرفداران در سری Halo اشاره کرد، و گفته بود که این سری به شکل کامل یک مجموعه طرفدار محور است:

صادقانه بگویم که ما در این مسیر اشتباهاتی داشتیم. جامعه طرفداران بازی، به ما در داشتن یک تجربه خوب برای یادگیری  کمک کرده‌اند. با این حال وقتی به سری «هیلو» نگاه می‌کنم، کهکشان این بازی درواقع مهم‌ترین شخصیت آن است و ما، دنباله‌رو و پیشکار آن هستیم... با این حال وقتی کل تیم ما به این کهکشان نگاه می‌کند، می‌بیند که این فقط کهکشان آن‌ها نیست و کهکشان طرفداران نیز هست. این دنیای بی‌نهایت ارزشمند به بخشی از فرهنگ ما تبدیل شده، و این وظیفه ماست که از آن محافظت کنیم. می‌خواهیم این کار را به درستی هم انجام دهیم. کاری که آن‌ها انجام دادند، کاری که ما در بازی Halo Infinite انجام می‌دهیم، چیزی است که واقعا به آن افتخار می‌کنم.

بازی Halo Infinite به عنوان تازه‌ترین عنوان از سری اصلی مجموعه Halo، هم‌اکنون برای ایکس‌باکس وان و ویندوز 10 در دست توسعه است. این بازی گرچه هنوز تاریخ انتشار رسمی خود را پیدا نکرده، ولی براساس برخی گزارش‌ها، انتظار می‌رود که بازی در اواخر سال ۲۰۱۹ عرضه شود.

برچسب‌ها
  • هیچ نظری یافت نشد
لطفا برای ثبت نظر خود وارد شوید و یا ثبت نام کنید.