نویسنده: محمدرضا زارع‌رفیع دوشنبه، 17 دی 1397
ساعت 13:00

Resident Evil 2 در کامپیوتر از قفل Denuvo استفاده می‌کند

5 از 5

با نزدیک شدن به موعد عرضه، صفحه رسمی بازی Resident Evil 2 در استیم استفاده از قفل Denuvo DRM را تایید کرد.

در جدیدترین اخبار بازی در بازی‌مگ؛ گرچه قفل نرم‌افزاری و ضدکرک Denuvo DRM به شکل گسترده موردانتقاد بازیکنان پلتفرم کامپیوتر بوده است، با این حال این موضوعات باعث نشده تا ناشران صنعت گیم عناوین خودشان برای PC را مجهز به این برنامه نکنند. این قفل مدت‌هاست که به محبوب‌ترین روش ناشران برای جلوگیری از کرک شدن بازی‌هایشان روی کامپیوتر تبدیل شده و در این بین، کمپانی کپ‌کام نیز کاملا در همین مسیر حرکت کرده است. این شرکت در واقع برای هر دو بازی قبلی خود یعنی Monster Hunter World و Mega Man 11 روی کامپیوتر، از قفل Denuvo استفاده کرده بود و احتمالا در یک گزارش نه چندان سورپرایزکننده، نسخه بازسازی شده Resident Evil 2 نیز روی این پلتفرم و در استیم از همین قفل استفاده می‌کند.

براساس گزارش تازه، اخیرا در صفحه رسمی این بازی شدیدا موردانتظار و با موعد عرضه نزدیک در پلتفرم Steam، رسما اشاره شده که Resident Evil 2 از قفل Denuvo DRM به عنوان یک روش ضد دستکاری و کرک نشدن بازی استفاده می‌کند. به این ترتیب این بازی در هنگام عرضه خود حتما از این قفل استفاده خواهد کرد، ولی ممکن است بنا به دلایل مختلف از جمله نارضایتی کاربران استیم یا کرک شدن بازی، کپ‌کام در آینده تصمیم به برداشتن این قفل بگیرد. در این رابطه، ناشران در بعضی موارد پس از چندماه از عرضه بازی‌های خود، این قفل را برداشته‌اند که کپ‌کام نیز پیش از این و برای بازی Mega Man 11 همین کار را کرده بود.

پیرامون این بازی، اخیرا فاش شد که ممکن است به زودی یک نسخه دمو ۳۰ دقیقه‌ای و عمومی هم از «رزیدنت اویل 2» در دسترس عمومی قرار بگیرد؛ این خبر البته هنوز به شکل رسمی تایید نشده است. در گزارشی دیگر پیرامون این بازی، روز گذشته اعلام شد که همه تروفی‌های قابل کسب در این بازی برای پلتفرم پلی‌استیشن 4 نیز مشخص شده‌اند. شما می‌توانید مقاله «50 دلیل برای اینکه منتظر Resident Evil 2 Remake باشیم» را نیز در ارتباط با بازی در بازی‌مگ مطالعه کنید.

بازی Resident Evil 2 قرار است به زودی در روز ۲۵ ژانویه (۵ بهمن) برای پلتفرم‌های پلی‌استیشن 4، ایکس‌باکس وان و رایانه‌های شخصی منتشر شود.

برچسب‌ها
  • هیچ نظری یافت نشد
لطفا برای ثبت نظر خود وارد شوید و یا ثبت نام کنید.