نویسنده: محمدرضا زارع‌رفیع چهارشنبه، 03 بهمن 1397
ساعت 15:00

Red Dead 2 پرفروش‌ترین بازی سال ۲۰۱۸ آمریکا بود

5 از 5

سال ۲۰۱۸ برای صنعت بازی در آمریکا، با صدرنشینی Red Dead Redemption 2 به پایان رسید.

در جدیدترین اخبار بازی در بازی‌مگ؛ موسسه آماری NPD، اخیرا گزارش‌های آماری خود از آخرین ماه سال ۲۰۱۸ را منتشر کرده که این گزارش، شامل آمارهای کل سال ۲۰۱۸ صنعت گیم در آمریکا نیز می‌شود. با درنظر گرفتن این آمارها، حالا می‌توان به صورت رسمی اعلام کرد که Red Dead Redemption 2 بیش از هر بازی دیگری (ار جمله Call of Duty: Black Ops 4) در آمریکا فروش داشته است. گفتنی است که NPD در برآوردهای تابستان ۲۰۱۸ خود، احتمال داده بود که Black Ops 4 درنهایت از حیث فروش از Red Dead 2 پیشی بگیرد؛ اتفاقی که نیافتاد و حالا سری Call of Duty برای اولین بار از سال ۲۰۱۳، خود را در صدر پرفروش‌ترین بازی‌های آمریکا نمی‌بیند. گفتنی است که در سال ۲۰۱۳ نیز سری Call of Duty، از یک بازی دیگر راک‌استار یعنی Grand Theft Auto V فروش کم‌تری را تجربه کرده بود.

بازی Super Smash Bros. Ultimate نیز مطابق همه انتظارات، فروش خیره‌کننده‌ای داشت و با وجود اینکه در آخرین ماه سال ۲۰۱۸ هم عرضه شده بود، ولی خودش را در رتبه پنجم پرفروش‌ترین بازی‌های سال ۲۰۱۸ می‌بیند؛ عنوانی که بالاتر از بزرگان زیادی از Spider-Man و God of War تا Far Cry 5 و Assassin’s Creed: Odyssey در این جدول خودنمایی می‌کند. پیرامون این آمار، البته نکته بسیار مهم این است که NPD فقط آمار فروش فیزیکی بازی‌ها را دنبال کرده و در این داده‌ها، خبری از لحاظ شدن فروش دیجیتالی این عناوین نیست. Mat Piscatella تحلیلگر حوزه بازی NPD در این رابطه گفت:

فروش سالانه از نظر سوددهی برای کنسول‌های بازی، PC و بازی‌های نرم‌افزاری ویدیویی در سال ۲۰۱۸ به رقم ۷٫۱ میلیارد دلار رسیده است که ۷ درصد رشد نسبت به سال ۲۰۱۷ وجود داشته. این میزان برای فروش بازی‌های ویدیویی بالاترین سوددهی سالانه ممکن از سال ۲۰۱۲ و ثبت آمار ۷٫۵ میلیارد دلاری در آن سال بوده است.

شما در ادامه می‌توانید ۲۰ بازی پرفروش سال ۲۰۱۸ در آمریکا را مشاهده کنید.

  1. Red Dead Redemption 2
  2. Call of Duty: Black Ops 4
  3. NBA 2K19
  4. Madden NFL 19
  5. Super Smash Bros. Ultimate
  6. Marvel’s Spider-Man
  7. Far Cry 5
  8. God of War 2018
  9. Monster Hunter: World
  10. Assassin’s Creed: Odyssey
  11. Grand Theft Auto V
  12. Mario Kart 8
  13. FIFA 19
  14. Battlefield V
  15. Super Mario Odyssey
  16. Call of Duty: WWII
  17. Dragon Ball: FighterZ
  18. The Legend of Zelda: Breath of the Wild
  19. Super Mario Party
  20. Pokemon: Lets Go Pikachu
  • هیچ نظری یافت نشد
لطفا برای ثبت نظر خود وارد شوید و یا ثبت نام کنید.