نویسنده: فرشاد دوشنبه، 20 اسفند 1397
ساعت 16:00

سونی بند: دنیای بازی Days Gone زیبا و فریبنده است

سازندگان بازی Days Gone از دنیای آن می‌گویند

0 از 5

در جدیدترین اخبار بازی در بازی‌مگ؛ اخیراً «جف راس» (Jeff Ross) و «جان گاروین» (John Garvin) به عنوان کارگردان و کارگردان پروژه بازی Days Gone، در مصاحبه با گیم‌اسپات، جزئیاتی را در مورد دلایل استودیوی «سونی بند» (Sony Bend) در انتخاب موقعیتی که داستان بازی Days Gone در آن روی می‌دهد (شمال غربی پسیفیک) ارائه کرده‌اند. پیش از هر چیز، سازندگان بازی Days Gone، به تنوع آب و هوایی و نوع زمین‌های منطقه‌ای که داستان بازی در آن روی می‌دهد و اینکه چقدر برای این بازی مناسب بوده است، اشاره کردند و گفتند:

از ابتدای مراحل ساخت بازی، می‌خواستیم که داستان آن در منطقه شمال غربی پسیفیک روی دهد؛ بیشتر مردم نمی‌دانند که بخش بزرگی از این منطقه را بیابان تشکیل داده است. «سیاتل» (Seattle) در غرب منطقه «کسکیدز» (Cascade) قرار دارد و شامل یک سوم منطقه «اورگن» (Oregon) می‌شود؛ وضعیت آب و هوایی این منطقه بارانی بوده و شامل پوشش گیاهی سر سبزی است. در بخش دیگری از این منطقه، اکثراً شاهد بیابان‌هایی هستیم که دارای آتش فشان‌هایی هستند، این موضوع بدین معنی است که در چنین مناطقی، شاهد حضور دره‌های عمیقی خواهید بود؛ بدلیل وجود این بیابان‌ها، پوشش گیاهی در اطراف این منطقه رشد کرده است.

چنین موقعیتی را هرگز در یک بازی ویدیویی ندیده‌ایم، بنابراین فکر کردیم که حضور چنین منطقه‌ای در بازی ما جالب خواهد بود، چراکه کاوش در این منطقه و مبارزه با موجودات وحشی، محیط جذابی را در این عنوان خلق خواهد کرد.

در ادامه‌ی صحبت‌های آن‌ها، گاروین به سیستم آب و هوایی منحصر بفرد موجود در بازی اشاره کرد؛ سازندگان این بازی تاکنون جزئیات زیادی را در مورد سیستم آب و هوایی به اشتراک نگذاشته‌اند اما آن‌ها هیجان زیادی نسبت به معرفی آن دارند:

چیزی که تاکنون جزئیات زیادی را در مورد آن به اشتراک نگذاشته‌ایم اما به آن افتخار می‌کنیم، سیستم آب و هوایی عنوان Days Gone است؛ هر منطقه در بازی، دارای سیستم آب و هوایی منحصر بفرد مربوط به خود است؛ در منطقه‌ی «بلکنپ» (Belknap) نسبت به منطقه‌ی کسکیدز، شاهد بارش باران کمتری خواهیم بود. با حرکت به سمت جنوب، الگوی آب و هوایی تغییر خواهد کرد.

در نهایت، آقای راس در مورد محیط بازی اعلام کرد:

این بازی از محیط زیبا و فریبنده‌ای برخوردار است. صادقانه بگویم، رفتار این بازی درست مانند شخصیت داستان است. امکان بارش برف در روز، سپس گرم شدن هوا در ظهر و مجدداً بارش مجدد برف (یا باران) در شب وجود دارد. سیستم آب و هوای این بازی واقعاً پویا است؛ ما چیزی برای بازی تعریف نکرده‌ایم، فقط چیزی که در آن مناطق در حال وقوع است را تعریف کرده‌ایم.

اخیراً شاهد گلد شدن مراحل ساخت عنوان Days Gone بوده‌ایم و تا یک ماه دیگر، یعنی در تاریخ 26 آوریل (برابر با ششم اردیبهشت ماه سال 1398)، شاهد عرضه‌ی انحصاری آن برای کنسول PS4 خواهیم بود.

فرشاد | اخبار | 11/03/2019
برچسب‌ها
  • هیچ نظری یافت نشد
لطفا برای ثبت نظر خود وارد شوید و یا ثبت نام کنید.