نویسنده: محمدرضا زارع‌رفیع جمعه، 27 دی 1398
ساعت 14:00

Horizon Zero Dawn ممکن است سرانجام به کامپیوتر راه پیدا کند

0 از 5

در جدیدترین اخبار بازی در بازی‌مگ؛ وب‌سایت Kotaku اخیرا گزارش داده که بازی Horizon Zero Dawn در آینده به رایانه‌های شخصی خواهد آمد.

بازی Horizon Zero Dawn محصول سال ۲۰۱۷ استودیو Guerrilla Games است که به صورت انحصاری برای پلتفرم پلی‌استیشن ۴ در دسترس قرار دارد. این یک بازی نقش‌آفرینی و جهان‌باز با المان‌های پساآخرالزمانی است که در زمان عرضه، با تحسین‌های سراسری طرفداران و منتقدین مواجه شد و درنهایت آن را به یکی از پرفروش‌ترین عناوین انحصاری سونی در نسل هشتم تبدیل کرد. پیرامون این بازی، ماه‌هاست که شایعاتی مبنی بر احتمال عرضه مجدد آن برای پلتفرم رایانه‌های شخصی شنیده می‌شود و اگر گزارش اخیر کوتاکو را صحیح فرض کنیم، به نظر در آینده نزدیک این بازی برای PC هم در دسترس قرار می‌گیرد.

وب‌سایت کوتاکو، به تازگی گزارشی منتشر کرده و مدعی شده که از سه منبع داخلی که از برنامه‌های آینده سونی مطلع هستند، دریافته که بازی انحصاری PS4 استودیو گوریلا یعنی Horizon Zero Dawn به کامپیوتر خواهد آمد. لازم به ذکر است که این یک اطلاعیه رسمی از جانب تیم سازنده یا ناشر بازی نیست و با توجه به اینکه کوتاکو نخواسته تا هویت منابع خود را لو دهد، همچنان نمی‌تواند به عنوان یک خبر قطعی درنظر گرفته شود.

در صورت صحت خبر و در نهایت عرضه بازی برای رایانه‌های شخصی، Horizon Zero Dawn می‌تواند به اولین بازی کاملا انحصاری و ساخته شده توسط یک استودیو فرست پارتی سونی تبدیل شود که برای پلتفرم پی‌سی منتشر خواهد شد. پیش از این گرچه عناوین انحصاری PS4 ساخته شده توسط Quantic Dreams به کامپیوتر راه پیدا کردند، یا حتی عرضه دیگر انحصاری پلی‌استیشن یعنی Death Stranding ساخته کوجیما پروداکشنز برای PC تایید شده بود، اما سازندگان این عناوین به شکل مستقل بوده و در قالب یک استودیو زیرمجموعه سونی فعالیت نمی‌کردند.

با توجه به گزارش کوتاکو، سونی قصد عرضه بازی روی هر دو پلتفرم Steam و Epic Games Store را نیز دارد و به این ترتیب، استراتژی آن‌ها عرضه بازی برای بیشترین جامعه مخاطبان PC است. باید دید که این گزارش درنهایت تایید خواهد شد یا خیر. بازی Horizon Zero Dawn هم‌اکنون برای پلی‌استیشن 4 در دسترس قرار دارد. شما می‌توانید نقد و بررسی اختصاصی این بازی در بازی‌مگ را نیز مطالعه کنید.

  • هیچ نظری یافت نشد
لطفا برای ثبت نظر خود وارد شوید و یا ثبت نام کنید.