نویسنده: محمدرضا زارع‌رفیع شنبه، 06 ارديبهشت 1399
ساعت 12:00

گزارش‌های غیررسمی از ساخت دو بازی جدید Horizon Zero Dawn می‌گویند

0 از 5

در جدیدترین اخبار بازی در بازی‌مگ؛ یک گزارش به تایید چند منبع ناشناس، ساخته شدن دو بازی جدید Horizon Zero Dawn را تایید می‌کند.

بازی Horizon Zero Dawn یکی از خوش‌ساخت‌ترین، موردتحسین‌ترین و پرفروش‌ترین عناوین انحصاری پلتفرم پلی‌استیشن 4 است که در سال ۲۰۱۷ توسط استودیو گوریلا گیمز ساخته شد. این یک بازی جهان‌باز و کاملا نقش‌آفرینی است که به شکل گسترده با استقبال منتقدین و طرفداران مواجه بود و از آن زمان تاکنون، گمانه‌زنی‌ها و شایعات زیادی درباره احتمال ساخته شدن نسخه دنباله برای آن وجود داشته است. در همین رابطه، اخیرا وب‌سایت VGC به تایید چند منبع ناشناس خود، در گزارشی گفته که سری بازی‌های Horizon Zero Dawn قرار است در قالب یک «سه‌گانه» ساخته و عرضه شوند و گوریلا از همان ابتدای شروع این پروژه، برنامه گسترده‌ای را برای ادامه آن داشته است. براساس این گزارش، داستان چند قسمت بعدی بازی اول از قبل آماده و به تایید سونی نیز رسیده بوده و با توجه به موفقیت نسخه اول و فروش بیش از ۱۰ میلیونی آن، سونی با ساخت بازی‌های بیشتر موافقت کرده است.

با در نظر گرفتن این گزارش که البته تاکنون توسط سونی یا گوریلا مورد رد یا تایید قرار نگرفته، بازی اول Horizon Zero Dawn قرار است در نسل بعدی و برای PS5، شاهد انتشار دو بازی دنباله باشد. گفتنی است که تاکنون اشارات و گمانه‌زنی‌های زیادی پیرامون Horizon Zero Dawn 2 وجود داشته، ولی براساس گزارش اخیر، گوریلا نه تنها برای آن بازی بلکه برای نسخه سوم نیز برنامه‌های خود را آماده کرده است. از دیگر اشارات جالب گزارش اخیر VGC، این است که عنوان بعدی قرار است امکان بازی به روش مشارکتی یا co-up هم داشته باشد، ابعاد دنیای آن بسیار «عظیم» است و گرچه ابتدا برای عرضه روی PS4 درنظر گرفته شده بود، ولی در ادامه به عنوان یک بازی نسل نهمی مورد تمرکز قرار گرفت.

گفتنی است که سونی یا گوریلا، هیچ کدام هنوز درباره این گزارش اظهارنظری نداشتند و به این ترتیب باید به عنوان یک گزارش غیررسمی مورد توجه واقع شود. سونی البته اخیرا تایید کرده بود که قصد عرضه Horizon Zero Dawn برای پی‌سی را هم دارد که گرچه باعث حیرت بسیاری از طرفداران پلی‌استیشن شد، ولی با در نظر گرفتن این گزارش و عرضه نسخه‌های بعدی برای PS5، سونی به نظر خواسته تا بازیکنان بیشتری را جذب این سری کند.

Horizon Zero Dawn درحال حاضر برای پلی‌استیشن 4 در دسترس قرار دارد و نسخه پی‌سی بازی نیز در تاریخی نامشخص منتشر خواهد شد. شما می‌توانید نقد و بررسی اختصاصی بازی‌مگ از این بازی با امتیاز 8٫6 از 10 را نیز مطالعه کنید.

  • هیچ نظری یافت نشد
لطفا برای ثبت نظر خود وارد شوید و یا ثبت نام کنید.