نویسنده: محمدرضا زارع‌رفیع شنبه، 21 تیر 1399
ساعت 12:00

تحسین‌های Epic از PS5 ارتباطی با سرمایه‌گذاری سونی نداشته است

5 از 5

در جدیدترین اخبار بازی در بازی‌مگ؛ به گفته تیم سویینی رئیس اپیک گیمز، صحبت‌های جدی درباره سرمایه‌گذاری سونی، پس از نمایش دمو فنی Unreal Engine 5 جریان پیدا کرد.

با توجه به نزدیک بودن عرضه کنسول‌های بازی نسل آینده در اواخر سال میلادی، دو کمپانی اصلی حاضر در این بازار نیز کمپین تبلیغاتی گسترده‌ای را در پیش گرفتند، تا بیش از هر چیز نشان دهند که چرا کنسول بازی آن‌ها، بهتر از کنسول بازی رقیب است. مشخصات و ویژگی‌های سخت‌افزاری، سرویس‌ها، بازی‌ها و ... همگی می‌توانند عواملی باشند که مورد تمرکز کنسول‌سازان قرار گرفتند. درحالی که از کنسول‌سازان انتظاری جز تبلیغات مثبت برای محصول خود نمی‌رود، یکی از مهم‌ترین بحث‌ها به صحبت‌های بازیسازان و ناشران Third Party مربوط است؛ جایی که SSD سفارشی و پرسرعت‌تر PS5 بیش از هر چیز دیگر مورد تحسین قرار گرفته است. در متن این تحسین‌ها نیز کمپانی اپیک گیمز قرار دارد که پس از نمایش دمو نسخه جدید موتور آنریل در PS5، بارها از خلاقیت سونی در طراحی SSD سفارشی و پرسرعت تمجید کرده است.

پس از انتشار چندین خبر در ارتباط با تحسین‌های اپیک از PS5، روز گذشته خبری منتشر شد که فاش می‌کرد سونی، با پرداخت مبلغ 250 میلیون دلار به یکی از سهامداران اپیک گیمز تبدیل شده است. انتشار این خبر، پس از تحسین‌های پیاپی اپیک گیمز از PS5، باعث شد تا این نظریه شکل بگیرد که گمانه‌زنی‌ها از رد و بدل شدن پول برای انتشار خبرهای مثبت از PS5 از جانب اپیک گیمز درست بوده است. پیرامون این نظریه، تیم سویینی اخیرا گفته که چنین چیزی هرگز مطرح نبوده و بحث سرمایه‌گذاری سونی در اپیک، پس از انتشار آن دمو صورت گرفت.

بله من در ماه می [پیرامون سرعت بسیار بالای انتقال دیتا در SSD کنسول PS5 که درحال حاضر رقیبی در بازار ندارد] صحبت‌هایی انجام دادم. با این حال صحبت‌های جدی درباره سرمایه‌گذاری سونی، بعد از نمایش دموی ما برای Unreal Engine 5 در پلی‌استیشن 5 جریان پیدا کرد. فکر می‌کنم آن‌ها خوش‌شان آمد.

گفتنی است که اپیک گیمز، در همان مقطع گفته بود که هر دو کنسول از ویژگی‌های عالی برخوردارند و همه قابلیت‌های جدید و نسل نهمی Unreal Engine 5، در هر دو کنسول قابل استفاده است. با این حال از نظر اپیک گیمز، PS5 به خاطر استفاده از نوع بی‌رقیب و پرسرعت SSD که امکان انتقال دیتای بسیار سریع‌تری را فراهم می‌کند، از مزیت ویژه‌ای برخوردار است. گفتنی است که کنسول رقیب یعنی Xbox Series X نیز از حافظه SSD استفاده می‌کند، اما سرعت انتقال دیتای این حافظه‌ها قابل رقابت با نمونه‌های حال حاضر بازار است.

برچسب‌ها
  • هیچ نظری یافت نشد
لطفا برای ثبت نظر خود وارد شوید و یا ثبت نام کنید.