نویسنده: محمدرضا زارع‌رفیع پنج شنبه، 03 فروردين 1402
ساعت 11:00

نسخه PS5 بازی Redfall تا قبل از تصاحب مایکروسافت در دست ساخت بود

0 از 5

در جدیدترین اخبار بازی در بازی‌مگ؛ معامله 69 میلیاردی برای تصاحب کمپانی اکتیویژن بلیزارد توسط مایکروسافت گرچه مدت‌هاست که در سرخط خبرهای دنیای گیم دیده می‌شود، با این حال مایکروسافت قبل از این اتفاق و در یک معامله موفق و نهایی شده، ناشر بزرگ دیگری در صنعت گیم یعنی ZeniMax به عنوان کمپانی مالک Bethesda را خریداری کرده بود. این یک خبر بسیار بزرگ در آستانه شروع نسل نهم بود و شوک مهمی را به صنعت گیم و رقبای مایکروسافت خصوصا سونی وارد کرد. به این ترتیب استودیوهای مهم و محبوبی نظیر Arkane که بازی‌های Third Party برای پلتفرم‌های مختلف از جمله ایکس‌باکس و پلی‌استیشن می‌ساختند، حالا عناوین جدید خود را انحصاری ایکس‌باکس تولید می‌کنند.

پیرامون تصاحب مایکروسافت و بازی بعدی استودیو آرکین یعنی Redfall، اخیرا مدیر این استودیو صحبت‌های جالبی کرده و گفته که این بازی به مدت یک سال کار روی نسخه PS5 را نیز دنبال می‌کرده و پس از خریداری استودیوهای بتزدا توسط مایکروسافت، کار روی این نسخه هم رها شد.

کار روی نسخه PS5 بازی Redfall تقریبا به مدت یک سال دنبال می‌شد. ما در نهایت توسط مایکروسافت خریداری شدیم و این تحول بسیار کلیدی و بزرگی بود. آن‌ها آمدند و گفتند که از این پس نسخه PlayStation 5 در کار نخواهد بود و تمرکز ما باید روی Xbox، PC و Game Pass باشد. برای ما این اتفاق چندان جدی محسوب نمی‌شود و از جهاتی فکر می‌کنم که خوب هم هست. این تصمیم به پشتیبانی از گیم پس کمک می‌کند و برای ما نیز به این معنی است که حالا یک پلتفرم و پیچیدگی کم‌تر برای نگرانی داریم.

سرویس گیم پس جامعه بازیکنان بسیار بزرگی دارد و با توجه به 30 میلیون بازیکن آن [که البته آمار دقیق مشترکین را به خاطر نمی‌آورم]، Redfall می‌تواند تبدیل به بزرگ‌ترین عرضه ما شود.

Redfall در روز 2 می (12 اردیبهشت) برای Xbox Series X/S و PC عرضه می‌شود.

  • هیچ نظری یافت نشد
لطفا برای ثبت نظر خود وارد شوید و یا ثبت نام کنید.