نویسنده: پدرام پورامامعلی یکشنبه، 10 دی 1396
ساعت 18:29

استودیو پلاتینیوم گیمز (PlatinumGames) قصد ساخت یک IP (بازی) جدید را دارد

0 از 5

PlatinumGames (پلاتینیوم گیمز) قصد تولید یک IP (بازی) جدید را دارد و می‌خواهد خودش آن را منتشر کند

آتسوشی اینابا، تهیه کننده‌ی بازیهای ویدیویی که عضوی از PlatinumGames است، اعلام کرد که این استودیوی بازیسازی قصد دارد IP (بازی) جدیدی را تولید کند و منتشر کند.

استودیوی PlatinumGames در سالهای اخیر بواسطه‌ی ساخت عناوین اکشن و جذاب، محبوبیت فراوانی در میان گیمرها کسب کرده است. 11 سال می‌شود که پلاتینیوم گیمز با بازیهای اکشن متنوع خود خاطرات فراوانی برای بازیکنان ایجاد کرده؛ اما قابل ذکر است که تمامی این عناوین توسط کمپانی‌های دیگری منتشر شدند و یا IP آنها قبلا توسط سازنده‌های دیگر ایجاد شده بود. به نوعی می‌توان گفت که PlatinumGames هرگز دارای استقلال کامل در بازیسازی نبوده است. آنها پیش از این وعده داده بودند که این روند ادامه نخواهد داشت. آتسوشی اینابا از سران و تهیه کنندگان پلاتینیوم گیمز در مصاحبه‌ای با GameInformer تایید کرده است که این استودیو قصد تولید و انتشار یک IP کاملا جدید را دارد.

این امر یک تجربه‌ی کاملا جدید برای PlatinumGames خواهد بود. با وجود اینکه این استودیو سابقه‌ی تولید بازی‌های بزرگی همچون Bayonetta را در کارنامه دارد، اینکه همیشه برای انتشار بازی‌هایی که می‌سازند وابسته به کمپانی‌های دیگر باشند کمی عجیب است. در واقع پلاتینیوم گیمز هرگز کنترل کاملی بر روی روند ساخت یک بازی نداشت. اینابا می‌گوید که پلاتینیوم گیمز در طول سالهای گذشته، طراحی اولیه‌ی بیش از 70 بازی جدید را بر عهده داشت؛ اما از این پس کمپانی PlatinumGames تنها بر روی دو طرحِ اولیه‌ی منتخب کار خواهد کرد. جزییات بیشتر را در بخشی از مصاحبه‌ی اینابا می‌خوانید:

یکی از چیزهایی که در PlatinumGames بر روی آن تمرکز کرده‌ایم، ساخت یک IP جدید است؛ به طوری که کاملا متعلق به خودمان باشد. تا به امروز ما با گستره‌ی وسیع IPها که توسط ناشران دیگر عرضه می‌شدند سروکار داشتیم. حتی بر روی تعدادی IP هالیوودی کار کردیم که آن‌ها هم متعلق به ناشران دیگر بودند. اما با گذشت زمان، علاقه‌ی ما به ساخت و انتشار یک IP؛ کاملا توسط خودمان؛ بیشتر شده‌ است. ما دوست داریم بر روی عنوانی کار کنیم که کاملا متعلق به خودمان باشد. در سالهای اخیر ما درهای کمپانی را به روی طرح‌های اولیه‌ی بسیاری از بازی‌ها گشودیم، در واقع در طول این سالها ما بر روی حدود 70 طرح اولیه از بازی‌های جدید کار کردیم. همچنین اگر بخواهیم از بازیهای کوچک و طرح‌های نیمه تمام حرف بزنیم همه متعجب خواهند شد. سپس در سال 2017 ما نوعی تفکیک را انجام دادیم. ایده‌هایی که بیشتر از موارد دیگر مشتاق کار بر روی آنها بودیم را جدا کردیم. این کار را تا جایی ادامه دادیم که اکنون فقط بر روی دو طرح اولیه متمرکز هستیم.

در پاسخ به اینکه سرمایه گذاری بر روی بازی آینده‌ی PlatinumGames در چه حد است؛ اینابا می‌گوید احتمالا تیمی متشکل از 20 نفر بر روی آن کار خواهند کرد و این بازی به طور کلی بین عناوین AAA و ایندی جای خواهد گرفت:

ما نمی‌توانیم یک بازی AAA با بودجه‌ی بیشتر از 10 میلیون دلار بسازیم. چون ما به عنوان یک سازنده‌ی مستقل، این مقدار سرمایه را در اختیار نداریم. هرچند قصد ما ساخت یک بازی ایندی که فقط چند نفر بر روی آن کار می‌کنند هم نیست. پس بازی ما جایی در بین این دو قرار خواهد داشت. احتمالا حدود 20 نفر بر روی بازی کار کنند، این برای ما کاملا به صرفه است.

اینابا درباره‌ی سبک بازی آینده‌ی کمپانی و نگرانی هوداران در ارتباط با کمرنگ شدن سبک اکشنِ بازیهای PlatinumGames می‌گوید:

اگر شما می‌خواهید با استفاده از حدود 20 نفر بر روی یک بازی کار کنید، این عنوان باید کاملا متناسب با برند شما باشد. وقتی که مردم به برند PlatinumGames فکر می‌کنند، انتظار یک بازی اکشن و دیوانه‌وار را خواهند داشت. این همان چیزیست که هواداران ما به دنبالش هستند. پس ما نیز باید به خواسته‌شان احترام بگذازیم. با وجود اینکه قصد داریم به طور مستقل بر روی این بازی کار کنیم و تنها از جانب هوادارانمان پشتیبانی می‌شویم؛ ما می‌خواهیم همه را شگفت زده کنیم. هرچند منظورم این نیست که یک بازی پر زرق و برق خواهیم ساخت اما این عنوان قطعا چیزی خواهد بود که هواداران ما از PlatinumGames انتظار دارند.

اینابا در پایان گفته است که آنها به همکاری با ناشران دیگر نیز ادامه خواهند داد و این رویه را هم در دستور کار خود دارند. PlatinumGames نمی‌خواهد بازیهای پرسود همچون Bayonetta را از دست بدهد.

  • هیچ نظری یافت نشد
لطفا برای ثبت نظر خود وارد شوید و یا ثبت نام کنید.